Auteur Topic: trage Cloud Station ShareSync over internet  (gelezen 13389 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.264
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #60 Gepost op: 12 april 2018, 13:47:40 »
Citaat
Oké - maar ook als het om een 2-way sync gaat?
Yep, als eenmaal de connectie is gelegd, gaat het 2-way, Cloud Station is de boss, zeg maar.

Citaat
Zou je misschien anders even het adres die jij had gevonden even per PM willen sturen?
Doe ik.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #61 Gepost op: 12 april 2018, 14:20:39 »
Dank @Birdy

Het was niet gelukt met het IP adres :( (voor de zekerheid - deze had ik gewoon moeten knippen en plakken in de eerste veld, toch?)

Maar ik vind het sowieso een beetje verwarrend - het IP adres is toch van de router en niet van de DS?
Kan het zijn dat dit adres van de router van het hele pand is? (en als ja, hoe moet ik bij het adres van mijn eigen router komen)
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.264
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #62 Gepost op: 12 april 2018, 14:39:09 »
Citaat
deze had ik gewoon moeten knippen en plakken in de eerste veld, toch?
Yep.

Citaat
het IP adres is toch van de router en niet van de DS
Klopt.

Citaat
Kan het zijn dat dit adres van de router van het hele pand is?
Nee, omdat ik kan zien in de log file(s) dat Quick Connect uiteindelijk het Extern IP-adres ophaalt en gebruikt.
Ik verwacht dan ook, dat het adres, die ik je zojuist gegeven heb, kunt terugvinden in 1 van de dscc.log*.* files, sinds de sync weer loopt.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #63 Gepost op: 12 april 2018, 14:54:42 »
Citaat

    deze had ik gewoon moeten knippen en plakken in de eerste veld, toch?

Yep.

    het IP adres is toch van de router en niet van de DS

Klopt.

    Kan het zijn dat dit adres van de router van het hele pand is?

Nee, omdat ik kan zien in de log file(s) dat Quick Connect uiteindelijk het Extern IP-adres ophaalt en gebruikt.
Ik verwacht dan ook, dat het adres, die ik je zojuist gegeven heb, kunt terugvinden in 1 van de dscc.log*.* files, sinds de sync weer loopt.

Hmm.. maar waarom kan ie dus geen verbinding maken? (ik heb het trouwens met en zonder SSL geprobeerd) - met QC is het zó gebeurt..



en wat kan ik anders doen?
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.264
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #64 Gepost op: 12 april 2018, 16:33:29 »
Ik heb werkelijk geen ideeën maar, ik wil het zelf eens proberen, als je het goed vind.
Zo ja, maak even een gebruiker en geef die alleen rechten om Cloud Station ShareSyc te mogen gebruiken.
PB mij dan de inlog.
Dan doe ik alleen de connectie test en kan dan gelijk in m'n log kijken wat er gebeurt.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.264
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #65 Gepost op: 12 april 2018, 16:48:06 »
Laat maar @boco het gaat al fout als ik zomaar een gebruiker en password gebruik, de connectie faalt gewoon, dus het checken van gebruiker en password, kan al niet worden gedaan.

Apr 12 16:42:02 [ERROR] proto-ui.cpp(286): failed to connect to server at <ExternIP Kantoor>:6690
Apr 12 16:42:02 [ERROR] conn-finder.cpp(195): TestConnect: error code -200, error message: 'channel error while connecting to server'
Apr 12 16:42:13 [ERROR] proto-ui.cpp(286): failed to connect to server at <ExternIP Kantoor>:6690
Apr 12 16:42:13 [ERROR] conn-finder.cpp(195): TestConnect: error code -200, error message: 'channel error while connecting to server'
Apr 12 16:42:13 [ERROR] Connection/test.cpp(58): TestConnection to '<ExternIP Kantoor>' failed

Ik heb er gewoon geen verklaring voor, QC gebruikt n.l. hetzelfde IP-Adres :!:

OF de port forwarding is gewoon niet goed (QC heeft het n.l. niet nodig, die forwarding, als je op IP-Adres of DDNS doet dan juist wel)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #66 Gepost op: 12 april 2018, 16:59:59 »
Laat maar @boco het gaat al fout als ik zomaar een gebruiker en password gebruik, de connectie faalt gewoon dus, het checken van gebruiker en password, kan niet worden gedaan.

Apr 12 16:42:02 [ERROR] proto-ui.cpp(286): failed to connect to server at <ExternIP Kantoor>:6690
Apr 12 16:42:02 [ERROR] conn-finder.cpp(195): TestConnect: error code -200, error message: 'channel error while connecting to server'
Apr 12 16:42:13 [ERROR] proto-ui.cpp(286): failed to connect to server at <ExternIP Kantoor>:6690
Apr 12 16:42:13 [ERROR] conn-finder.cpp(195): TestConnect: error code -200, error message: 'channel error while connecting to server'
Apr 12 16:42:13 [ERROR] Connection/test.cpp(58): TestConnection to '<ExternIP Kantoor>' failed

Ik heb er gewoon geen verklaring voor, QC gebruikt n.l. hetzelfde IP-Adres :!:

Ja, dat dacht ik al :(

Maar hoe kan dit nou? zo kan ik dus ook niet met DDNS verbinding maken.

Waar zou het aan kunnen liggen? is er misschien een ander IP adres die hiervoor kan gebruiken - ik snap er echt niets van  :oops:
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.264
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Server/Client synchronisatie
« Reactie #67 Gepost op: 12 april 2018, 17:06:25 »
Port forwarding, blijft over, ik heb het idee dat de beheerder 6690 niet toelaat.

Ik begrijp dat je ook VPN gebruikt ?
Van Thuis naar Kantoor ?
Dan heb je ook port forwarding nodig en waarschijnlijk laat de beheerder juist die poort(en) WEL toe.

En, als dat wel werkt, dan kun je het ook via VPN naar kantoor doen, gebruik dan het lokale IP-Adres van de NAS.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Station ShareSync over internet
« Reactie #68 Gepost op: 12 april 2018, 17:21:07 »
Dank @Birdy

VPN gebruik ik alleen op de computers, dus ik denk niet dat het iets met de NAS te maken heeft (?).

Maar morgen ga ik in ieder geval weer contact opnemen met de netwerk beheerder van het pand en kijken of ze alsnog port 6690 kunnen forwarden specifiek naar onze router..

Ik laat het horen!
  • Mijn Synology: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.264
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Station ShareSync over internet
« Reactie #69 Gepost op: 13 april 2018, 09:09:18 »
Citaat
VPN gebruik ik alleen op de computers, dus ik denk niet dat het iets met de NAS te maken heeft (?).
Kan wel, je kunt n.l. VPN Server op je NAS draaien maar, ik begrijp al dat je die optie niet gebruikt. ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline hansiedown

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 100
  • Berichten: 438
    • mijnweetjes
Re: trage Cloud Station ShareSync over internet
« Reactie #70 Gepost op: 13 april 2018, 10:33:51 »
Suggestie:
Meest eenvoudige test voor mij om te controleren of verbinding mogelijk is, is via telnet
telnet <extern ipnr> 6690
Indien je een zwart scherm krijgt heb je verbinding.
Krijg je 'Could not open connection to the host....' dan is er iets fout met de verbinding.

Dit zou je kunnen uitproberen vanuit kantoorPC (zonder en met VPN) naar het externe ip nr van je kantoor en naar thuis maar ook vanuit thuis naar je exteren ipnr van kantoor en thuis.
Dan weet je of je via poort verbinding tussen de 2 locaties kunt maken.
Als er op je kantoor lokatie maar 1 router staat zou in die router een forward moeten staan naar je kantoor NAS.
Staat er op je kantoor meeerdere routers dan wordt het een ingewikkelder verhaal.

Just my 5 cents
  • Mijn Synology: DS1621+
  • HDD's: 6 x WD40EFZX
  • Extra's: 4Gb

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.264
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: trage Cloud Station ShareSync over internet
« Reactie #71 Gepost op: 13 april 2018, 10:59:05 »
Gedaan:



Maar goed, de dscc.log*.* files geven het ook aan. ;)

Citaat
Staat er op je kantoor meeerdere routers dan wordt het een ingewikkelder verhaal.
Het pand (kantoor) heeft 1 router ingang, daarna hebben de kantoren een eigen router dus, een ingewikkelder verhaal.
Waarom het via QC wel lukt ? Omdat QC geen port forwarding gebruikt, initieel.
Dus, met of zonder port forwarding, QC werkt.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Station ShareSync over internet
« Reactie #72 Gepost op: 13 april 2018, 16:07:34 »
Dank @hansiedown , @Birdy

Helaas heb ik vandaag de technische beheerder van het pand niet te pakken gekregen - dan moet ik het weer maandagochtend proberen.. een update volgt..
  • Mijn Synology: DS918+

Offline boco

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: trage Cloud Station ShareSync over internet
« Reactie #73 Gepost op: 17 april 2018, 12:40:24 »
Hoi! Even een update:

Inmiddels heeft de beheerder van het pand poort 6690 naar onze router geforward, maar ik heb helaas geen verschil/verbetering gemerkt..

En vanochtend heb ik ruim 2 uur (!) een Team View sessie met Synology support gehad - de medewerker was diverse dingen aan het aanpassen zoals MTU value (die tot nu toe uitgeschakeld was), DNS server naar 8.8.8.8 gewijzigd, Heartbeat uit (en weer aan-) geschakeld en ook meerdere commando's en tests uitgevoerd via PuTTY.

Het was hem trouwens ook niet gelukt om direct met het externe IP adres een verbinding met de NAS te maken en ook niet met DDNS.

Uiteindelijk heeft hij geconcludeerd dat alles (inclusief netwerk/internet verbindingen) naar behoren was, dus hij heeft nog 2 debug log's van beide NAS uitgedraaid en deze gaat hij aan de "developers voorleggen".

Nog geen echt nieuws dus, maar hopelijk kunnen ze erachter komen wat hier het probleem is.

Ik laat het wel weten als ik een update ontvang.. 8)
  • Mijn Synology: DS918+


 

Trage Nas

Gestart door Dr.BenBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 304
Laatste bericht 01 juli 2023, 16:03:20
door Birdy
Trage download met DS212j

Gestart door OmisysBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 0
Gelezen: 1390
Laatste bericht 28 augustus 2012, 16:04:43
door Omisys
DS410j trage overdrachtssnelheid

Gestart door MJS73Board NAS hardware vragen

Reacties: 12
Gelezen: 3363
Laatste bericht 17 januari 2015, 20:09:00
door MJS73
Trage start DS1812+

Gestart door Pieter-BBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 1081
Laatste bericht 29 december 2012, 08:03:05
door Pieter-B
Trage inlog remote

Gestart door Remon1979Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 0
Gelezen: 1148
Laatste bericht 30 oktober 2015, 15:43:39
door Remon1979