Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Richard-1985 op 10 maart 2019, 13:35:49
-
beste synology gebruikers
ik zit met een probleem ik ben van kpn naar Ziggo gegaan naar het aansluiten van de modem van Ziggo (connect box)
werk mijn nas niet meer ik heb nas soft reset gegeven nu staat hij weer in DHCP heb hem weer een vast ipadres gegeven
heb nog steeds een dns fout (netwerkfout opgetreden controleer uw dns en netwerk instellingen) nu werk mijn quickconnect ook niet meer. als ik mijn kpn modem weer aansluit op mijn nas met een soft rest werk alles weer naar behoren waarom wil dit niet met de Ziggo modem ik kom er niet meer uit naar veel googlen
groetjes Richard
-
Je kunt het beste je Nas een vast ipadres geven door in je router het macadres van je Nas te koppelen aan een ipadres en je Nas dan op DHCP te laten staan.
Dan krijg je Nas netjes altijd hetzelfde ipadres van de dhcp server van in je router en wordt ook het juist DNS adres uitgegeven.
De melding "netwerkfout opgetreden controleer uw dns en netwerk instellingen" klinkt alsof die komt uit een poging om in je Nas de router configuratie te zetten.
Dat werkt alleen als in je router uPnp aanstaat en het is zeer sterk af te raden dat aan te zetten, want dat is een serieus security lek.
-
bedankt voor je reactie
ik heb upnp uitstaan en mac adres toegevoegd op de modem maar kan dan niet zelf een IP-adres invullen :S
begrijp gewoon niet waarom die Ziggo modem gewoon niet doet op mijn NAS heb dit nog nooit mee gemaakt met de kpn modem
-
Ik zou in de NAS even controleren of je de DNS niet handmatig hebt ingesteld.
Daarnaast, als je de NAS op de Ziggo aansluit kan het zomaar meer dan een uur duren voordat QuickConnect je nieuwe externe IP heeft.
-
Je doet waarschijnlijk iets verkeerd want het kan prima bij een connectbox van ziggo.
Alleen maar een macadres in je router toevoegen kan helemaal niet.
Je moet in je router bij geavanceerde instellingen en dan DHCP zijn.
Daar kun ip adres reservering maken door het mac adres in te vullen en daaronder het laatste nummer van een ipadres te kiezen.
-
dat klopt wat je zegt hij ziet ook welke mac adressen die verbonden zijn dan zie ik mijn nas kan ik aanvinken zodat die mac adres er staat heb ik de laaste 2 ip cijfers veranderd
omdat moment dat ik die laaste 2 nummers veranderd is mijn ip ook veranderd als ik in wil loggen op mijn nas dat zie ik bij synology assistant dat gaat volgens mij tot nu toe goed
-
dat klopt hij heeft standaard mac adres aangevinkt door de DHCP
-
als ik naar package center wil dat werk ook niet omdat ik geen verbinding heb op de nas kan wel instellingen veranderen daar is het ook mee gezegd
-
Misschien moet je eens teruglezen wat je schrijft, want ik kan er geen touw aan vastknopen wat je bedoelt.
-
ja sorry kan ik niks aan doen, laten we maar ophouden dat IP-adres is veranderd naar vaste IP-adres in de modem.
probleem wat ik nog steeds heb dat is dns fout. dns fout= dat is geen verbinding kan maken. ook met package center als je ap wil dowloaden bijvoorbeeld downloadstation heb totaal geen verbinding met mijn nas alleen kan wel instellingen veranderen in de nas zelf
-
Je gebruikt DDNS en dit zit waarschijnlijk nog aan het wan ipadres van kpn gekoppeld.
Dat moet je eerst aanpassen.
-
oke hoe veranderd ik dat?
moet ik dan kpn modem weer aansluiten en dan quickconnect verwijderen dan Ziggo modem aansluiten dan nieuwe quickconnect aanmaken?
-
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_ddns
-
dank je wel birby kan nu geen account aanmaken omdat hij niet verder gaat:S
-
Ben je wel geregistreerd bij Synology?
-
ja nu wel ik ben ergens achter gekomen als ik de firewall uit zet in de modem werk alles naar behoren
dan werk quickconnect en dns