Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Xander75 op 22 oktober 2019, 11:40:10
-
Vorige week moest voor onderhoud de stroom afgezet worden. Voor dit gebeurde heb ik mijn NAS netjes uit gezet via de aan/uit knop. Sinds die tijd heb ik problemen met verbinden. Mijn Windows PC kan nauwelijks verbinding maken en als dit lukt dan word de verbinding vaak ook snel verbroken. Find.synology kan hem soms niet vinden en via Assistant lukt het ook nauwelijks, maar deze geeft wel aan dat er een server gevonden is. Via mijn Mac gaat het wat beter, alhoewel deze niet meer automatisch verbinding maakt bij het opstarten van de Mac.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit verhelpen kan?
-
Over wat voor een verbinding heb je het?
DSM browser of share(s) of wat anders?
-
Zowel via browser als shares, en verbinding via netwerk, niet vanaf een externe locatie als je dat bedoeld.
-
Een verbinding doet het wel of niet. Als hij steeds wegvalt, zou ik het toch in de bedrading zoeken en niet bij de nas.
-
Kan het misschien een IP conflict zijn? Er zijn vorige week zonnepanelen geïnstalleerd, misschien dat de wifi hiervan problemen oplevert?
De netwerk kabel zit er goed in. Of er moet daar ergens een breuk in zijn gekomen.
-
Als je DHCP gebruikt dan kan dat niet.
Kijk anders even met de Tablet/Phone App fing.
-
Ik heb fing geinstalleerd. Hierin zie ik dat het KPN kastje van de TV hetzelfde IP adres heeft als de Synology. Ik zal eens testen wat de NAS doet als ik dat kastje uit zet.
-
Tja, dat mag niet dus.
Of:
je zet je devices op DHCP, waarbij je in de Router de adressen vastlegt op basis van het MAC adres van je devices (aanbevolen)
Of:
je geeft je devices zelf een adres maar, houdt dit bij in een lijstje.