Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => NZBGet => Topic gestart door: nasbird op 27 februari 2015, 18:43:32
-
Ik heb gisteren mij 1e nas aangeschaft en het is me inmiddels gelukt om Spotweb, Couchpotato, Sickrage en NZBGet met elkaar af te stemmen. Het bestand wordt geladen in NZBGet en de download begint. Maar na een paar minuten gaat het mis, de downloadsnelheid en Est. Time lijken te bevriezen en er gebeurt niks meer. Na een paar minuten verschijnt er een pop up met communication error, retrying.. Na een paar minuten wachten verdwijnt de pop up en verschijnt de melding Communication error! Cannot establish connection to NZBGet. Het lijkt erop alsof de internetverbinding er even uit ligt. Ook op mijn laptop lijkt de internetverbinding even weg te zijn, het lokale netwerk blijft wel beschikbaar. Voorheen nooit problemen gehad met mijn internetverbinding.
Ik heb het al verschillende pogingen gedaan met verschillende bestanden, maar blijf tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Wie o wie kan mij helpen?
-
Om te weten of je internetverbinding eruit ligt, als NZBGet het niet doet, dan kijk je even:
[attachimg=1]
Maar, zoals jij het beschrijft:
Na een paar minuten verschijnt er een pop up met communication error, retrying.. Na een paar minuten wachten verdwijnt de pop up en verschijnt de melding Communication error! Cannot establish connection to NZBGet.
Is die pop-up dus van je Internet Browser op je PC waarbij dus je PC geen verbinding heeft met je NAS, zo ja, dan is het niet een internet probleem en loopt je download gewoon verder zonder dat je het ziet.
-
Dank voor je reactie. Zolang NZBGet niet aan het downloaden is staat er in dat scherm hetzelfde als bij jou. Zodra er een download start gaat het na een paar minuten mis. Eerst krijg ik de melding communication error, retrying. Daarna lijkt de internetverbinding weg te vallen en is het configuratiescherm even niet benaderbaar. Na een paar minuten herstelt de verbinding weer.
-
Test nog eens en laat een ping meelopen op je PC in cmd en kijk of die ook problemen heeft:
ping -t www.synology.com
-
De pop-up is van NZBGet, de download gaat ook niet verder..
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.gyazo.com%2F37591726ebfb0248a5f81965da52e759.png&hash=d37584f527de5718298bc5e23f52a06d5a2707c6)
Een paar minuten later ziet het er zo uit, dus de download lijkt gestopt te zijn.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.gyazo.com%2F352028d64adc963694c3d7791478d334.png&hash=178c0a7ff1ddf527f5733e8a806eeaef95ffc07a)
-
Test nog eens en laat een ping meelopen op je PC in cmd en kijk of die ook problemen heeft:
ping -t www.synology.com
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je daar mee bedoelt? Dit is allemaal nog redelijk nieuw voor mij ;)
-
Betekent dat de applicatie op de DS gestopt (gecrashed) is. Je zult hem moeten herstarten in het package center.
Als het vaker gebeurt moet je de settings nalopen. In deze versie van NZB Get zit er bijvoorbeeld een bug in de werking van ArticleCache, die kun je dus beter uitschakelen. Wordt in de volgende versie (14.2) gefixed.
-
Een paar minuten later ziet het er zo uit, dus de download lijkt gestopt te zijn.
Ja, dat klopt omdat NZBGet aan het post processen is, dan staat NZBGet te wachten.
[attachimg=1]
En dit:
[attachimg=2]
Is een NZBGet melding op je PC dat er gewoon geen reactie komt van je NAS, staat dus los van Internet.
Over die ping, in windows dus:
[attachimg=3]
Dan:
[attachimg=4]
EDIT: zie reactie van @janbal
Dat zou ook kunnen, maar weet daar niets van ;)
-
Bedankt voor jullie reacties, ik ga ermee aan de slag.
Edit: Het wil allemaal nog niet lukken, internetverbinding blijft wegvallen doordat NZBGet telkens weer een nieuwe download start ivm de koppeling met Couchpotato. Voor vanavond stop ik er even mee, morgen maar eens alle instellingen nalopen. Heb Couchpotato, Sickrage, Spotweb en NZBGet allemaal volgens de handleiding op snelrennen.nl geconfigureerd, mogelijk dat deze verouderd is waardoor het niet lukt..
-
Het probleem is inmiddels verholpen. Ik heb Couchpotato, SickRage en NZBGet opnieuw geïnstalleerd en alles ingesteld volgens deze handleiding (https://docs.google.com/document/d/142pdRHD9KEk8UZMezCE9nrD7wt7i509JuWdYNUNvYKI/pub) en nu lijkt alles goed te gaan. Ik heb het alleen nog niet voor elkaar gekregen om een notificatie per mail te ontvangen wanneer de download klaar is, maar de communication error is iig verhlopen. :)