Synology-Forum.nl

Packages => 3rd party Packages => NZBGet => Topic gestart door: BrT op 09 juli 2019, 20:49:24

Titel: NZBGet niet meer werkend naar crash
Bericht door: BrT op 09 juli 2019, 20:49:24
Hoi,

Afgelopen weekend is er een Storage Pool gecrashed. Ik kreeg ineens een aantal bad sectors en toen een crash. Het ging om een schijf die alleen in een pool zat met 1 volume: Volume1. Voorheen stonden daar ook apps op maar die heb ik gelukkig enige tijd geleden verplaatst naar volume3. Op volume1 draaide echter nog wel NZBGet: na verplaatsen wilde die niet starten dus weer terug verplaatst (enige tijd geleden).  NZBGet heeft jaren zonder problemen gedraaid.

Na de crash poo1l verwijderd, nieuwe HDD gehaald en nieuwe pool + volume1 aangemaakt. NZBget geinstalleerd maar die wilde niet installeren. In eerst instantie kreeg ik een error (notificatie): ik had de share 'Downloads' aangemaakt en niet 'downloads'. Gefixed en daarna ging het installeren wel maar starten niet. In logcenter staat geen foutmelding. Via Google kwam ik alleen bij problemen rond de overgang van DSM5 naar 6 en problemen door permissies maar dat staat goed. Ik draai 6.22-24922.

NZBget gedeinstalleerd. Bij het opnieuw installeren kreeg ik niet meer de 'Basis Configuration' pagina: het was gelijk zonder extra schermen installeren. Via SSH en dan find gezocht naar folders met nbzget er in en die verwijderd in de hoop weer die 'Basis Configuration' te krijgen om te kijken wat daar verkeerd zou kunnen staan. Maar die krijg ik nog steeds niet.
Kennelijk staat er nog ergens een config bestand, ik zou echter niet weten waar. Een Google-zoektocht om een app volledig te verwijderen leverde alleen informatie over om m'n hele Synology te resetten. Dat heeft niet de voorkeur.

Ik kan dus wel installeren maar hij start niet. In /volume1/downloads/ worden wel directory's gemaakt: nzb, queue en tmp. Alle 3 leeg. Permissies staan wel goed.

Overigens wilde ik overstappen op SABnzbd maar ook die kan ik wel installeren maar niet starten. Ook geen log entrys in Log Center. Andere apps werken verder zonder problemen. Al stond de database van Cloud Sync op /volume1

Heeft iemand tips?
Titel: Re: NZBGet niet meer werkend naar crash
Bericht door: Birdy op 09 juli 2019, 20:56:07
Neem deze tut  (https://www.synology-forum.nl/index.php?topic=22520.0)eens door, misschien kan deze (nog)  helpen.
Titel: Re: NZBGet niet meer werkend naar crash
Bericht door: BrT op 09 juli 2019, 22:20:40
Het heeft allemaal gewerkt, die settings stonden al goed. En ik kan de package vinden in package center en installeren. En ook de directory's die NZBGet nodig heeft worden bij starten aangemaakt dus permissies staat mi. ook goed en zijn niet aangetast door de crash.

In het topic heb ik nog de naam van een logfile, "/usr/local/nzbget/var/nzbget.log", gevonden, maar die bestaat bij mij niet.

sudo find . -name nzbget.log levert alleen ./var/log/packages/nzbget.log op, maar cd naar die dir geeft permission denied.
Titel: Re: NZBGet niet meer werkend naar crash
Bericht door: Birdy op 11 juli 2019, 22:33:51
Ik heb net even getest met deze NZBGet :
[attachimg=1]

en werkt "out of the box":
[attachimg=2]

Dus, alles wat maar met NZBGet te maken heeft (incl. de Gedeelde map), verwijderen.
Nieuwe Gedeelde map standaard (dus niets aanpassen) maken en bovenstaande package installeren.
Titel: Re: NZBGet niet meer werkend naar crash
Bericht door: BrT op 13 juli 2019, 18:39:15
Ik had meerdere community bronnen opgegeven en kennelijk laat hij maar 1 package met een bepaalde naar zien. Dat was voor NZBGet schumi2004 als developer. Ik heb andere bronnen verwijderd en alleen packages.synocommunity.com opgegeven en krijg nu alleen een build van Diaoul te zien.

Via synocommunity.com/package/nzbget heb ik de package gevonden en die manual geïnstalleerd. Dat heeft gewerkt en het draait nu weer, bedankt!