Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Topic gestart door: Hutje op 17 februari 2016, 15:09:34
-
Al een paar keer melding gekregen dat mijn NASsen niet meer kunnen connecten met de CMS Host.
Situatie :
CMS geinstalleerd op mijn DS1515+
Hierin kan ik mijn andere NASsen (DS1512+ en DS411j) opvoeren, tevens de Host zelf opgevoerd.
Ofwel 3 NASsen worden bij gehouden in CMS.
Op 10 feb zaakje (wederom) opnieuw geinstalleerd en NASsen toegevoegd.
Zie nu zelfs dat mijn DS411j bijna alle tussenliggende dagen problemen heeft gehad met connecten naar de Host.
Wie heeft hier ook (wel eens) last van ?
-
Heb ik ook wel eens last van. Dacht dat ik de enige was :oops:
Ik heb er echter geen oplossing voor
-
Okay goed te horen Henk !
Het is natuurlijk nooit leuk als er iets niet goed gaat, maar wel leuk als je weet dat je niet de enige bent waar het fout gaat.
Nu is mijn CMS Host (DS1515+) de 'zwaarste' NAS uit de stal, waar ook het meeste op gedaan wordt.
Ik zou me kunnen voorstellen dat, indien deze in gebruik is voor films afspelen, dat er mogelijk wat netwerk probleempjes zouden kunnen optreden.
Echter staat er echt niets in de CMS log daarover.
(Weet ook niet of dat zichtbaar wordt gemaakt)
-
Ik zou zeggen maak eens een ticket aan en kijken of jij wel een reactie krijgt.
Ik heb nooit een reactie mogen ontvangen van Synology.
Ik heb dit probleem ook gehad en van ellende heb ik het weer uitgeschakeld.
Moet wel erbij zeggen dat de nas ergens anders stond dan mijn thuis netwerk maar wel een op kabel verbinding van ziggo aangesloten.
-
Ja ik denk dat ik idd maar eens een ticket ga inschieten !
-
Hier overigens hetzelfde.
BackupNas kan geen verbinding maken met de CMS-host (10.0.1.30).
Ze komen in paren bij mij omdat de melding ook nog eens via CMS komt
[CMS] BackupNas kan geen verbinding maken met de CMS-host (10.0.1.30).
Het vreemde is dat de mailserver ook op 10.0.1.30 zit bij mij.
In totaal heb ik sinds 5 januari, 4x zo'n mailtje gehad zonder verklaarbare reden.
Een 5e melding was wel verklaarbaar omdat ook de UPS even aansprong. Er moet een zeer korte stroomstoring geweest zijn die niet tot een reboot van mijn cliënt-nas geleidt heeft. (De CMS nas zit op UPS maar de cliënt-nas niet)
Bij de onverklaarbare mailtjes is het ook vreemd dat hij de melding "geen contact met CMS" ook nog eens via CMS doet. Bij de wel verklaarbare mail, kwam er geen 2e via CMS binnen.
-
Jammer dat er ook niet veel uit de logs naar boven komt.
Of krijg jij er meer uit ?
Is er een debug mogelijkheid die aangezet kan worden ?
-
Ik heb die debug mogelijkheid niet kunnen vinden.
Jullie wel?
-
Misschien dat er meer log te vinden/lezen is in /var/packages/CMS/target/log ?
-
Goed idee Birdy !
Maar helaas, er staat bar weinig in deze log.
Begint op FEB 10 (bij nieuwe installatie van CMS) en eindigd op FEB 14.
De mailtjes zijn van FEB 17.
-
In elk geval laten je screenshots zien dat het probleem bij de host zit. Anders hadden er niet 3 cliënten problemen.
Of in de switch waar alle data doorheen gaat, maar de kans dat daar het probleem zit lijkt me erg klein. Zeker ook omdat er blijkbaar meerderen mee worstelen.
Edit, ik zie dat zelfs de DS1515+ waar CMS op draait een verbindingsfout geeft. Dan moet het echt binnen de nas gebeuren.
-
Idem hier, na update naar DSM 6.0 is CSM Host niet meer te gebruiken.
Ik heb zelfs geprobeerd m opnieuw te download als package nadat ik m verwijderd had, maar kan m helaas nergens meer vinden.
Ticket aangemaakt maar krijg alleen maar vage verhalen dat het helemaal niet kan dat de CSM Host op mijn nassen (DS413J en DS211) had kunnen staan en dat ik die waarschijnlijk niet via Synology had verkregen, maar ik heb alleen de officiële downloadmethode gebruikt en hij stond er toch echt in tm DSM 5.2?
Raar maar waar. Iemand enig idee waar ik de CSM Host kan herinstalleren??
Overigens is ook de user die bij CMS Host gebruik word aangemaakt verdwenen!?
Is er misschien een andere manier om de 2 nassen te koppelen?