Auteur Topic: CMS  (gelezen 1778 keer)

Offline HenkGroen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 45
  • -Ontvangen: 26
  • Berichten: 640
CMS
« Gepost op: 28 november 2016, 10:27:59 »
Ik heb de laatste tijd wat problemen dat ik veel emails krijgt dat andere Synology NAS(en) mijn DS412+ niet meer kunnen vinden.
Dit is obv. xxxx.synology.me. Tijdens het connect(en) van een andere NAS, komt automatisch het poortnummer erbij, dus dat staat goed met de onderstaande poortwijziging.

Maar in principe is mijn nas van buitenaf gewoon bereikbaar. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

Ik heb overigens wel mijn poorten 5000 & 5001 omgezet naar 5010 en 5011, maar hiervoor zijn de poorten ook aangepast in de router. Dit even ter info

Of is de DDNS van Synology.me gewoon niet de betrouwbaarste ?

ps.
Ik lees bij Synology wel dat Centraal beheersysteem (CMS) op poort 5000/5001 werkt, maar als ik de standaard poorten verhuisd heb naar 5010 & 5011, dan ga ik ervan uit dat CMS 'meeverhuist'. Of is dit net niet het geval, en moet ik toch poort 5001 nog toevoegen in mijn router, ondanks dat ik poort 5011 gebruik voor DSM GUI ?

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2697
  • Berichten: 16.690
Re: CMS
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2016, 11:16:55 »
Dat hoeft niets met de ddns te maken hebben. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik vaak dergelijke meldingen kreeg. Maar mijn 2e nas stond in dezelfde LAN en werd met zijn IP aangesproken.

Sterker: Deze mails werden dan naar mijn mailserver gestuurd die op dezelfde nas draait die hij via CSM niet kon vinden.

Ik heb de oorzaak nooit kunnen vinden, maar de meldingen blijven nu al een par maand weg.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac