Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Topic gestart door: Sylvester op 06 februari 2021, 07:41:27
-
Ik zit toch met (voor mij althans) onoplosbare problemen.
Laat ik het eens stap voor stap bekijken, want enkele topics eerder heb ik waarschijnlijk te uitgebreid gepost.
Ik ben zelfs geneigd om een vierde NAS te kopen, alleen om te kunnen testen en alzo de problemen op te lossen. ::)
Regelmatig krijg ik via mail melding dat mijn beide externe NAS'enn (NAAM2 en NAAM3) geen verbinding meer krijgen naar mijn eigen nas NAAM1:
Beste gebruiker,
De server NAAM3DS kan geen verbinding maken met de CMS-host (NAAM1DS.synology.me). Controleer de netwerkverbinding en instellingen van beide servers.
Van NAAM3DS
(...en zo ook van NAAM2DS. )
- Ik krijg dit regelmatig, doch niet consequent en zeer afwisselend. Soms gaat het dagen goed, soms is het verschillende keren op een dag.
- Elk moment van de dag kan het zijn. Backups draaien alleen 's nachts en heel kort want veel data verandert er niet.
- Het is meestal van beide NAS'en tegelijk, dus ik ga ervan uit dat er niks mis is met het internet of intern netwerk van beide externe NAS'en
- Ik heb al vanalles geprobeerd op hardware gebied, switch vervangen, router reset enz...
- Ping test gedaan NAAR de NAAM1 (CMS server) op het moment dat het zich frequent voordeed. Deze bleef zeer stabiel.
Ik zou het geweldig vinden als ik hierbij wat hulp kreeg. Alle tips zijn welkom.