Auteur Topic: Log Center: Traag laden drive info  (gelezen 2554 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.276
Log Center: Traag laden drive info
« Gepost op: 26 oktober 2019, 10:35:50 »
Ervaren anderen ook dat Log Center heel traag is met het ophalen van de drive info? Het duurt bij mij wel 45 seconden voordat de info op beeld verschijnt. Andere logboeken zijn wel gewoon snel op te vragen.

Ik dacht steeds dat het wel aan het logboek ligt, maar vanuit opslagbeheer kun je exact hetzelfde logboek opvragen en dan duurt het inlezen 5 seconden. Het lijkt me dus ergens een bug in log center.



Dit valt me al jaren op, maar wordt nooit door Synology aangepakt.  Voorlopig dus de tip om de logbestanden voor drives niet via log center te bekijken. (Doen de meesten waarschijnlijk al niet)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.276
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:28:28 »
En dit is weer een voorbeeld waarom ik zelden zin heb om een ticket in te dienen. Synology gaat er gewoon niet serieus mee om en leest ze waarschijnlijk niet eens. Dit kreeg ik als antwoord op mijn melding:

Citaat
In order to provide better troubleshooting, please provide us with detailed reproduce steps and screenshots of this issue so that we may try to reproduce it on our side.

Or maybe a video capture if possible.

De stappen voor reproductie stonden in het ticket. En een screenshot van het probleem? Als ze het serieus gelezen hadden, wisten ze dat je van zo'n probleem geen screenshot kunt maken.
En een screen capture zou niets anders zijn van een filmpje waar je 5 seconden tegen een wachtend scherm aan kijkt en een waar het 45 seconden duurt. Wat is dan het nut boven de vermelding dat je 5 resp 45 seconden moet wachten.

Zoals gebruikelijk reageer ik niet verder op zulke tickets die niet gelezen worden. Ik dacht dat synology zijn producten wilde verbeteren.

Of ben ik echt de enige waar dit probleem speelt?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:37:56 »
Heb het zojuist even getest maar ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen beide methodes.
Duurt ongeveer 5 seconden denk ik.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1446
  • Berichten: 6.040
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:42:52 »
Ik merk ook geen enkel verschil. Heb het op twee NASsen (DS218 en DS1813) uitgeprobeerd.


 

na update drive begint deze alles opnieuw te syncen

Gestart door SylvesterBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 7
Gelezen: 1555
Laatste bericht 16 februari 2018, 18:10:54
door Sylvester
Ik begrijp het verschik niet tussen Drive en Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Synology DSM algemeen

Reacties: 16
Gelezen: 18517
Laatste bericht 02 augustus 2018, 17:15:19
door srna513006
VERPLAATST: Download Station traag met 500/500 Mbit/s verbinding

Gestart door Robert KoopmanBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 454
Laatste bericht 10 februari 2019, 09:40:49
door Robert Koopman
Van Cloud Drive terug naar Cloud Bacup

Gestart door HenkGroenBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 10
Gelezen: 1223
Laatste bericht 20 augustus 2019, 20:51:51
door Jovink
In DS Drive app zijn mijn bestanden soms niet zichtbaar

Gestart door EdMBoard Android Apps

Reacties: 0
Gelezen: 902
Laatste bericht 12 januari 2020, 14:35:31
door EdM