Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Topic gestart door: Leonard op 10 november 2020, 22:43:41
-
Heeft iemand ervaring met Synology Chat i.c.m. guest functionaliteit?
Normaliter dienen alle Chat gebruikers geregistreerde users te zijn op je NAS. Ik wil echter tijdelijk Chat gebruiken in een omgeving met alleen gasten, dus meerder personen zonder account op de NAS. Kan mij daarbij voorstellen dat iedereen wel een nick name kan opgeven.
Iemand hopelijk ervaring hiermee of tips om dit op te zetten?
-
Lijkt me niet mogelijk. Hoe zou hij de ene gast van de ander moeten onderscheiden bij gelijktijdig aanwezig zijn als er geen account is?
-
In de Chat Admin Console staat wel de optie: Allow guest users.
Die staat dus aan, maar ik heb op dit moment nog geen idee hoe het werkt. Heb de Chat app op mijn telefoon gezet. Inloggen met bijvoorbeeld Admin lukt. Maar als ik aanvink om als Guest in te loggen is het mij onduidelijk wat ik moet invullen bij Username/email en password. Als ik ze leeg laat lukt het ook niet.
Bij die optie van 'Allow guest users' staat ook dat je smtp moet inschakelen. Dat heb ik gedaan en werkt ook. Dacht dat je misschien als gast dan credentials zou ontvangen.
Vandaar benieuwd naar alle info m.b.t. het gebruik van guest users.
-
Ik heb alleen de eerste versie van deze app op de nas gehad en kan me niets van gasten herinneren. Lees de help goed door om te kijken wat ze met 'gasten' bedoelen.
Volgens mij zijn gasten nml nog steeds nas accounts. Maar dan gebruikers die niet tot een opgezette privé conversatie behoren.
-
Je kunt de accounts weer uitzetten na het chatten en ervoor zorgen dat ze niets kunnen/mogen, behalve chat.