Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Topic gestart door: Rob21tq op 29 mei 2023, 20:00:17
-
Hallo,
Ik heb al langere tijd virtual machine manager op mijn 1515+ draaien, met daarop homeassistent, nooit geen problemen mee gehad, tot afgelopen weekend.
Het is begonnen nadat ik een nieuwe router heb gekregen. Hierna was mijn homeassistent niet meer bereikbaar. Maar ik heb nu mijn oude router weer terug geplaatst. Maar de status van mijn home Assistant in mijn vmm blijft op uitgesteld staan. En krijg deze maar niet hervat.
Wat kan ik het beste doen, waar moet ik het probleem ergens zoeken?
Alvast bedankt.
-
Misschien is er een aanwijzing te vinden in het Logboek ?
-
Nadat ik mijn nas een restart heb gegeven krijg ik 2 foutmeldingen in mijn logboek:
Mail notification failed: [535 5.7.3 Authentication unsuccessful [AM0PR05CA0075.eurprd05.prod.outlook.com 2023-05-29T17:16:08.948Z 08DB5F9C2EE1F009]]
Failed to resume the virtual machine [Home Assistant] automatically. Reason: [NO REASON].
-
Bedoel het Logboek van VMM.
-
Dit komt ook uit het logboek van vmm
-
Ah...ok, sorry.
Nou, hier hebben we dus niets aan: Reason: [NO REASON]
Wat je kan doen, is de virtuele machine exporteren, alles verwijderen, VMM stoppen en weer starten.
Dan de virtuele machine weer importeren.
Ik vind het wel merkwaardig dat dit onstaan is na het vervangen van de Router.
-
Ik zal het eens gaan proberen.
Ja, het is begonnen bij het overgaan naar een andere router, icm ip adressen die niet goed hebben gestaan.
-
Gelijk een probleem zie ik, de exporteren is niet beschikbaar onder de knop actie. Ik kan alleen een moment opname maken / snapshot-lijst / gedeelde koppelingen maken / gedeelde koppelingen beheren.
?
-
Volgens de handleiding zou exporteren onder Actie moeten staan.
Misschien dat je die optie niet hebt, omdat de Status op Uitgesteld staat.
-
Dat klopt. Exporteren staat er wel (onder de knop actie) echter is deze licht gekleurd en kan ik deze dus niet selecteren. Ik denk inderdaad omdat de status op uitgesteld staat.
-
Dan zou ik een Ticket inleggen, misschien kunnen ze dit probleem op afstand oplossen.
-
:thumbup: Dankjewel. Ga ik proberen morgen te doen. Ben benieuwd.
-
Hij doet het weer.
Ik had 2 opties bij de virtuele machine, hervatten of negeren. Het hervatten lukte steeds niet en kwam weer op status uitgesteld te staan. Bij het knopje negeren krijg je de waarschuwing dat er gegevens verloren kunnen gaan, dit voorlief genomen en gewoon geprobeerd. De status gaat dan naar gestopt ofzo, weet niet meer precies wat er stond. Hierna kan je weer kiezen om de virtuele machine te starten, en ja hoor het werkte.
Dus bij deze opgelost.