Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => Overige 3rd party packages => Topic gestart door: Madebo op 19 maart 2015, 09:55:57
-
Tot nu toe gebruik ik (naar volle tevredenheid) Subliminal om ondertitels te zoeken. Echter sinds begin maart werkt deze package niet meer. Ik heb hem al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.
Na wat zoeken op internet zag ik dat er op 4 maart een nieuwe versie is uitgekomen (https://pypi.python.org/pypi/subliminal zie change log), dit is ook het moment dat subliminal niet meer werkt.
Weet iemand of er een update voor Synology komt en hoe lang dat meestal duurt?
Alvast bedankt! :D
-
Zie:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1561
-
Bovenstaande oplossing is bij mij denk ik niet van toepassing, ik zit namelijk nog op versie 0.6.4-10...
-
Was niet als oplossing bedoelt.
Was gewoon om je de status te laten zien en dat je op dat forum kunt volgen wanneer het opgelost is.
-
ah ok, sorry niet helemaal begrepen :oops:. Bedankt, ik hou dit in de gaten.
-
Subliminal 0.6.4-10 zou gewoon moeten werken, er is niks veranderd aan dat package, en ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Ik zou anders even de log nakijken, misschien is er iets anders aan de hand.
Vwb issue #1561: Subliminal 0.7.5 is onlangs op PyPI gezet, en ik ben bezig met het packagen daarvan. Er heeft korte tijd een package op SynoCommunity gestaan met die versie, maar dat package was stuk. Dat heeft natuurlijk geen invloed op de werking van het huidige package, behalve als je die upgrade uitgevoerd had.
-
Bedankt voor de reactie DrBean. In de Subliminal log staan tussen heel veel INFO regels 2 opvallende zaken:
1. WARNING: guessit.guess: duplicate properties [(u'HDMA', u'HDMA')] in merged result...
2. CRITICAL: root: Scan failed: u'Eng' is not in list
Zelf word ik hier helaas niet wijzer van.... :(
-
Die laatste error is waar het op stukloopt (CRITICAL: root: Scan failed: u'Eng' is not in list)
Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen (die ene regel is wat weinig daarvoor), maar het zou goed kunnen dat een van de providers die je ingesteld hebt een format gebruikt wat Subliminal niet snapt.
Kijk dus even naar welke providers je ingesteld hebt (of deel je config.ini)
-
Ik heb even zitten zoeken maar waar vind ik de config.ini file?
-
/usr/local/subliminal/var/config.ini
-
Hierbij de link naar config ini:
http://192.168.0.100:5000/fbsharing/GnR0wWXK
-
Je geeft nu je interne IP, en dat werkt alleen op jouw lokale netwerk. Daarnaast: ik wil niet vervelend doen, maar ik klik persoonlijk niet op willekeurige links waar ik niet aan kan zien wat het is :)
Die file is niet zo groot: paste de content hier, of zet het op bijvoorbeeld gist.github.com of pastebin.
-
dat was inderdaad niet zo'n slimme actie :D ::), hierbij de inhoud van de file:
[General]
languages = eng, dut
services = opensubtitles, thesubdb, subswiki, subtitulos, addic7ed, tvsubtitles
multi = True
max_depth = 3
dsm_notifications = True
[Task]
enable = True
age = 30
hour = 18
minute = 30
-
Prima, ziet eruit zoals het hoort, zij het dat een of meer van die services waarschijnlijk geen Engelse of Nederlandse subtitles aanbieden, dus die voegen weinig toe.
Ik kan het probleem zo snel niet reproduceren, dus het zit 'm misschien in de combinatie met een bepaald videobestand. Dus, in je logfile staat, waarschijnlijk in de regels boven die critical error, waar het stukgelopen is: bij het scannen van een specifiek videobestand, bij het opvragen van de subtitles van de sites, of bij het controleren van de gedownloade subtitle.
Mogelijk kun je dat zelf destilleren uit de logfile (dat is dus /usr/local/subliminal/var/scheduler.log), of je kunt je videobestanden in delen scannen. Bijvoorbeeld even delen van je bestanden verplaatsen, en wachten tot de scan gereed is. Een alternatieve methode is handmatig scannen met het volgende commando:
/usr/local/subliminal/env/bin/subliminal -l EN -l NL -s opensubtitles -s thesubdb -s subswiki -s subtitulos -s addic7ed -s tvsubtitles -v --cache-dir /usr/local/subliminal/cache/ /volume1/<jouw_pad>
...waarbij je <jouw_pad> dan vervangt met de locatie waar je bestanden staan. Dit commando voer je uit op je Synology, bijvoorbeeld met iets als Putty (als je er niet bekend mee bent: daar zijn diverse handleidingen voor te vinden)
-
ok, ik ga hier morgen eens rustig doorheen. In ieder geval super bedankt voor je hulp.