Synology-Forum.nl

Packages => 3rd party Packages => Overige 3rd party packages => Topic gestart door: Martyhouse op 02 oktober 2016, 21:26:38

Titel: TV Headend Ziggo scan werkt niet meer
Bericht door: Martyhouse op 02 oktober 2016, 21:26:38
Hallo,

Ik kijk nu al ruim een jaar televisie via mijn NAS en een aantal raspberry pi clients door het hele huis. Helemaal top.
Sinds een paar maanden echter werk de force scan van mijn TV Headend server niet meer. Omdat kanalenlijst verouderd was besloot ik daar op deze prachtige zondag iets aan te gaan doen.

Eerst alle services, muxes en het Ziggo netwerk verwijderd, server gestopt en herstart, daarna Ziggo netwerk weer toegevoegd (network ID 5555). Daarna mux aangemaakt (474000000 Hz, 6875000 Symc/s, QAM64).

TV Headend scant niet, resultaat is een FAIL. Ik ben hier nu al bijna de hele zondag mee bezig en krijg het niet opgelost. Waarschijnlijk doe ik iets stoms in de settings, alle hulp is welkom.

Vanmorgen had ik een verouderde zenderlijst en nu heb ik helemaal geen zenders meer. Dat wordt vroeg slapen vanavond.

De vier HD Homerun tuners staan gewoon bij de adapters (en zijn enabled)

DS214Play met DSM6.0.2 8451
TVHeadend testing
Oscam + Smargo
HDHomeRun met 4 tuners

Suggesties welkom.
Titel: Re: TV Headend Ziggo scan werkt niet meer
Bericht door: Nelissuh op 02 oktober 2016, 22:30:31
Je settings lijken idd goed. In heb vergelijkbare instellingen en bij mij werkt het in ieder geval met deze instellingen.
Titel: Re: TV Headend Ziggo scan werkt niet meer
Bericht door: Martyhouse op 03 oktober 2016, 21:24:40
Ok, thanks voor je reactie. Goed om te weten.

Heb je nog iets ingevuld bij character set? Of gewoon leeg gelaten?
Titel: Re: TV Headend Ziggo scan werkt niet meer
Bericht door: Martyhouse op 04 oktober 2016, 08:41:37
Ondertussen opgelost. alles opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd.
Scannen gaat nu goed en alle services gevonden.
Titel: Re: TV Headend Ziggo scan werkt niet meer
Bericht door: Nelissuh op 05 oktober 2016, 13:06:48
Bedankt dat je oplossing gedeeld hebt!
Titel: Re: TV Headend Ziggo scan werkt niet meer
Bericht door: Stephan296 op 22 oktober 2016, 07:53:04
Je hoeft nooit het netwerk te verwijderen als je een netwerk scan wil doen.
Je kunt altijd het netwerk selecteren en force scan doen.
Pak dan een bak koffie en wacht op het resultaat.
Daarna kun je bij services de eventuele nieuwe bijwerken en de oude eruit gooien.