Synology-Forum.nl
Overige software => Overige software => Topic gestart door: PvdP op 22 maart 2017, 19:51:16
-
Een goede avond,
De laatste tijd is het uitwisselen van bestanden met een andere nas via Cloudstation bijzonder traag, omgerekend is de snelheid nog geen 0,5 mbps. Mijn NAS heeft een stroomschema en schakelt 's avonds laat uit. Nu kan ik sinds enkele weken geen bestanden van ca. 2 GB meer uitwisselen omdat de nas er te lang over doet en eerder wordt uitgeschakeld.
Natuurlijk ik kan het stroomschema aanpassen maar dat is een halve oplossing. Ik wil graag weten waarom het uitwisselen zo langzaam gaat. Heb alle snelheidlimiet instellingen gecontroleerd, en ook die van de router, nergens staat een snelheidslimiet ingesteld. Als ik een speedtest doe, haal ik gemakkelijk 4 mbps upstream.
Tijdens het zoeken naar een mogelijke oorzaak ontdekte ik dat bij broncontrole het volume gebruik continue 100% is tenzij de nas is uitgeschakeld door het stroomschema. Zie bijlage.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn???? Ik heb alle software pakketten die ik kan uitschakelen via Package center heb ik uitgeschakeld, desondanks blijft het 100%
Heb ook reeds een raid reinigings check gedaan, heeft ook geen nut gehad.
Iemand enig idee waar dit door komt en wat de oplossing is?
Mvg. Pieter
[attachimg=1]
-
Kijk ook eens in Processen.
-
Hierbij een overzicht van de processen gesorteerd op geheugen
[attachimg=1]
-
En gesorteerd op CPU
[attachimg=1]
-
Je NAS is druk met parren/uitpakken (python/par2) van een download.
Dus, kan dit "Ik heb alle software pakketten die ik kan uitschakelen via Package center heb ik uitgeschakeld" niet waar zijn of wel maar, in een loop ?
Reboot je NAS eens.
-
MOD: @PvdP Niet onnodig citeren.
Heb een aantal packages weer aangezet aangezien het niets uitmaakt voor het volume gebruik. Ik ben nu inderdaad een bestaand aan het downloaden en uitpakken.
Reboot van de nas maakt helemaal niets uit. Zodra nas opstart springt volume naar 100%
-
Kijk ook eens naar Opslagbeheer > Volume, ziet er normaal uit ?
En kijk eens in Log Center of je daar iets kan vinden.
-
Logboeken laat 1 fout zien, een update van de mailserver was niet gelukt maar dat is inmiddels verholpen, 68 waarschuwingen, zijn allemaal waarschuwingen dat verschillende users geprobeerd hebben in te loggen en zijn geblokkeerd.
Opslagbeheer geeft aan dat het systeem gezond is:
[attachimg=1]
Heb je verder nog suggesties?
Mvg. Pieter
-
Dat is Opslag Opslagbeheer > Overzicht, ik vroeg Opslagbeheer > Volume, alleen maar om te checken.
-
Zie onderstaand, alles is in orde volgens de gegevens, dat maakt het zo vervelend om te achterhalen wat er aan de hand is.
Maar goed lijkt het me niet dat volume continue op 100% staat.
[attachimg=1]
-
Ik zal het misschien allemaal niet goed gelezen hebben, maar de conclusie was toch al dat het hoge cpu gebruik kwam door python/par.
Waarschijnlijk is dat dus Sabnzbd.
Dat hoge cpu gebruik en dat unparren belast uiteraard ook het volume enorm en gezamelijk kunnen ze dus best zoveel resources gebruiken dat je verbindingsnelheid in elkaar zakt.
Dus stop het packages dat unpared (waarschijnlijk Sabnzbd) en test opnieuw.
-
Het probleem doet zich voor als alle packages uit staan.... dus ook sab nzb etc.
Ik heb die weer aangezet omdat het uitzetten, uit laten staan voor meerdere dagen en dagelijks opnieuw opstarten geen verbetering heeft gebracht.
-
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar krijg nu een mailtje:
Beste gebruiker
Het aantal logboekbestanden per seconde is groter dan 25 op NAS***. Controleer de gegevens op het systeem.
met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
-
Tja iets probeert 25 keer per seconde een log entry te maken.
Misschien eens naar die log kijken en misschien handig de title van je topic aan te passen want het gaat dus helemaal niet om 100% volume gebruik.
-
Wanneer je het Sabnzbd programma stopt, wordt dan ook gestopt met het unparren? Kun je het proces niet killen?
Daarnaast zie ik dat Clamd ook behoorlijk draait, dat is de virusscanner. Is die bezig met een scan?