Synology-Forum.nl

Overige software => Overige software => Topic gestart door: B.Art op 21 augustus 2011, 13:04:42

Titel: DS211 over internet bereiken
Bericht door: B.Art op 21 augustus 2011, 13:04:42
Dag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Via het gewoon netwerk geraak ik op mijn NAS: 192.168.1.254:5000 en inloggen. Via het internet lukt mij dit (nog) niet.

Ik heb op mijn modem/router de poorten 5000 en 5001 naar mijn DS211 geforward:

LAN IP        - protocol - LAN port - Public port
192.168.1.254 - TCP      - 5000     - 5000
192.168.1.254 - TCP      - 5001     - 5001

Als ik vervolgens test of deze poorten openstaan, staan ze ook open. website canyouseeme.org
Vervolgens probeer ik over internet, WAN IP gevolgd door :5000 of :5001, maar elke keer opnieuw: "webpagina kan niet worden weergegeven"

Op mijn DS211 is ook alles goed ingesteld, denk ik. (screenshot bijlage)

Kan er mij iemand helpen, kortom wat doe ik verkeerd.

Mvg,

Bart
Titel: Re: DS211 over internet bereiken
Bericht door: LukeVredeveld op 21 augustus 2011, 14:43:14
En hoe ben je aan dat WAN-ip gekomen? Ik ga er niet vanuit, maar klopt dat wel?
Titel: Re: DS211 over internet bereiken
Bericht door: B.Art op 21 augustus 2011, 21:33:36
portforward.com
Titel: Re: DS211 over internet bereiken
Bericht door: condroz op 23 augustus 2011, 12:04:32
Zelfde probleem heb ik ook.
Alle poorten op mijn router (d-link dir-615) opengegooid zoals ze het voorschrijven maar kan nog steeds via internet geen verbinding maken.
Wie heeft de oplossing?  :D
Titel: Re: DS211 over internet bereiken
Bericht door: mupput op 23 augustus 2011, 17:05:05
Citaat van: "condroz"
Zelfde probleem heb ik ook.
Alle poorten op mijn router (d-link dir-615) opengegooid zoals ze het voorschrijven maar kan nog steeds via internet geen verbinding maken.
Wie heeft de oplossing?  :D

http://portforward.com/english/routers/ ... efault.htm (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-615/default.htm)
Titel: Re: DS211 over internet bereiken
Bericht door: LukeVredeveld op 23 augustus 2011, 22:39:03
Citaat van: "mupput"
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-615/default.htm

Volgens mij is dit geen oplossing, er wordt aangegeven dat de poorten geforward zijn via de aanwijzingen op deze site, dus deze stap moet daarmee achter de rug zijn.

Ik gebruik de EZ-internet functie zelf niet. Heb je gekeken of de synology inderdaad alles goed heeft ingesteld. Met andere woorden: heb je een check gedaan in de interface van de router zelf??

Op één of andere manier lijkt het toch een firewall-probleem te zijn. Zijn de firewalls, zowel in de router als de synology uitgeschakeld?

Met wat voor internetvebindingen heb je het geprobeerd te testen? Ik neem aan niet vanuit je eigen huis cq internetaansluiting? Via een bedrijfsnetwerk zou ik ook niet als betrouwbare test aanmerken, vaak zijn rechtstreekse poortrequests daar sowieso niet mogelijk. Heb je het bijvoorbeeld met een smartphone geprobeerd?

Kun je wellicht een ip-adres geven zodat ik het vanuit hier kan proberen?