Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: Medical-Ameland op 15 september 2025, 15:37:05

Titel: Oude admin-account kan niet meer bij MailPlus na aanpassen rechten
Bericht door: Medical-Ameland op 15 september 2025, 15:37:05
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met MailPlus en mijn oude admin-account.

Situatie:

Ik gebruikte altijd het ingebouwde admin-account voor beheer.

Daarna heb ik een extra admin-account gemaakt voor iemand anders en bij dat account toegang tot o.a. MailPlus en Documenten geblokkeerd.

Tot mijn schrik had ik daarna zelf ook geen toegang meer tot MailPlus (mijn mailbox).

Ik heb het extra admin-account verwijderd, maar dat hielp niets.

Nu heb ik een nieuw admin-account aangemaakt (meldkamer) waarmee ik de NAS weer volledig kan beheren.

Probleem:

Mijn oude admin-account blijft voor bepaalde gedeelde mappen (zoals MailPlus) op Geen toegang staan.

In DSM staan alle machtigingen (groep en gebruiker) inmiddels op Lezen/schrijven.

Toch kan ik niet meer bij mijn mail van dit admin-account.

Mijn vrouw heeft ook een MailPlus-account. Zij verloor ook toegang, maar haar mailbox kon ik via MailPlus Server → Gebruikers weer activeren. Bij mijn oude admin lukt dat niet.

Mijn vragen:

Hoe kan ik mijn oude mailbox van het admin-account weer toegankelijk maken in MailPlus?

Kan het zijn dat de blokkade nu in de MailPlus Server instellingen zit in plaats van bij de gedeelde maprechten?

Wat is de juiste manier om dit op te lossen zonder mijn bestaande mails kwijt te raken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Vriendelijke groet,
Richard