Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: aeng2 op 01 augustus 2015, 09:58:20
-
Als ik het logboek bekijk van Photo Station dan zie ik de hele dag dit soort meldingen verschijnen.
Admin failed to log in from [192.168.1.1]
En dat gaat zo de hele dag door. Waarschijnlijk probeert iemand van buiten af in te loggen, maar ik zie helaas alleen het ip-nummer van mijn router.
Kan ik dit wijzigen zodat ik het juiste ip-adres zie van de persoon?
-
Dat lijkt me sterk want het ipadres is een intern ip adres, heb je niet ergens een programma draaien die probeert in te loggen met het verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord?
-
Een smartphone die foto's wil uploaden bijvoorbeeld?
-
192.168.1.1 is het adres van je Router.
-
Hoeft niet altijd ligt eraan hoe je netwerk is ingesteld.
maar 99% van de tijd is dat wel zo ;-)
Bij mij is bijvoorbeeld .1 mijn nas.
-
TS geeft al aan dat dit het IP van de router is. Ik heb zelf ook wel gekke logs gehad met het router IP. Het ging zover dat ik de router maar eens uitgesloten heb voor de meeste poorten in de firewall regels.
Paranoia oplossing: poort 80 blokkeren voor de router want die heeft niets op de nas te zoeken.
-
Probleem opgelost:
Er lag hier een smartphone die elke keer probeerde in te loggen. Als je het ww veranderd, dan moet je dat op elk device doen ::).
Bedankt voor jullie tips.