Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: eagleye op 16 augustus 2011, 20:31:37

Titel: Connection failed
Bericht door: eagleye op 16 augustus 2011, 20:31:37
Ik wil via EZ-internet Photostation activeren. Aan het einde van dit proces zie ik twee groene vinkjes, nl bij connect to your router en port forwarding. In de router configuration krijg ik echter de melding dat de verbinding niet tot stand is gebracht (connection failed). Ik kan mijn fotoalbum zien op http://192.168.0.100/photo (http://192.168.0.100/photo) maar niet met http://xxxxxxx.no-ip.org/photo (http://xxxxxxx.no-ip.org/photo). Op de router heb ik poort 80 geforward. Ik doe wat fout maar wat? Heeft iemand een idee?
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: ffr op 17 augustus 2011, 00:16:36
Je moet niks doen met EZ.

Photo ST. werk dus wel lokaal.
Wijzig je interne IP adres eens in je externe adres moet mijn inziens gewoon werken.

Dus externe-ipadres/photo  voorbeeld http://195.241.xxx.xxx/photo/ (http://195.241.xxx.xxx/photo/)

In je router moet je wel ingesteld hebben dat externe poort 80 naar het interne ip adres van je nas moet (ook met poort 80)

suc6
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 17 augustus 2011, 12:14:25
Met het interne IP adres heb ik geen moeite maar met het externe lukt het niet. Dat externe IP adres verwijst naar mijn router. Als ik daar /photo aan toevoeg en naar het internet ga, krijg ik de melding Ooops, the link is broken. Als ik een internetverbinding wil maken via extern (een proxy server) krijg ik een time out.
Ook kan ik nog steeds geen internetverbinding maken als ik de router condiguratie test (nadat ik Photo St via EZ-internet heb geactiveerd). Iemand nog ideeën?
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: ffr op 17 augustus 2011, 19:18:33
Heel vreemd.
Met alleen mijn ip adres in de adres balk krijg ik gewoon mijn website lokaal op de nas.
Met /photo krijg ik photo ststion.
Heb je in je router eea wel goed staan in je router?
In het onderdeel nat poort 80 extern doorzetten naar interne ip adres van je nas en ook naar poort 80
Heb je webserver ingeschakeld? Zo niet zet die eens aan en probeer eerst alleen met je extrne ip adres dan vervolg stap mrt /photo

Suc6
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 17 augustus 2011, 19:35:07
Ik heb het zo in mijn router staan.  Zie screenshot[attachimg=0:1ow6oc82]syno.jpg[/attachment:1ow6oc82]
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 12:26:43
Ik heb geprobeerd te zien of de poort 80 geblokkeerd wordt met canyouseeme.org. Ik krijg daarbij de melding connection timed out. Ik heb daarna in Control Panel - Web Services - HTTP service poort 8080 aangegeven en proberen naar het internet te gaan met http://189.5.xxx.xxx:8080/photo (http://189.5.xxx.xxx:8080/photo) nadat ik de poort geforward had in mijn router (D-link dir-300). Hierbij doet zich hetzelfde probleem voor. Ik krijg geen verbinding, ook niet als ik via extern probeer verbinding te maken. The requested url could not be retrieved. Deze tips kwamen overigens van de helpdesk van Synology. Ik ben na 4 dagen lezen, googelen, proberen nog geen stap verder. Heeft iemand nog suggesties?
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: Robert Koopman op 18 augustus 2011, 12:36:57
Ik zie op die foto geen "vonkje" staan in de box voor de regel, is deze regel dan actief?
Als ik op deze site kijk http://portforward.com/english/routers/ ... DS110j.htm (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-300/Synology_DS110j.htm) doen ze dat wel.
Maakt dat verschil?
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 14:40:41
Ik heb het aangepast maar het maakt geen verschil.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: Robert Koopman op 18 augustus 2011, 15:13:48
Wat heb je voor modem?
Kan deze nog zaken tegenhouden?
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 15:52:34
Citaat van: "Robert Koopman"
Wat heb je voor modem?
Kan deze nog zaken tegenhouden?

D-link DIR-300.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: Robert Koopman op 18 augustus 2011, 16:08:37
Dat is een router, geen modem.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 16:39:05
Citaat van: "Robert Koopman"
Dat is een router, geen modem.
Sorry. Ik heb zoveel gelezen de laatste vier dagen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :) Ik heb een kabel modem van Motorola. Daar is de router aangekoppeld en de telefoon.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: Robert Koopman op 18 augustus 2011, 17:02:37
Geeft niets hoor!

Zou het kabelmodem poorten dicht hebben staan is nu de grote vraag.
Een D-Link router kan echt wel overweg met portforwarding.
Wat is het type van Motorola?
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 17:34:15
Citaat van: "Robert Koopman"
Geeft niets hoor!

Zou het kabelmodem poorten dicht hebben staan is nu de grote vraag.
Een D-Link router kan echt wel overweg met portforwarding.
Wat is het type van Motorola?

SBV5121
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: ffr op 18 augustus 2011, 18:00:23
Begrijp dus dat de configuratie bestaat uit een kabelmodem met een router. 2 losse units dus

Zou het soms kunnen zijn dat de router automtisch een dhcp adres krijgt van het modem als dat zo is zit daar dan mogelijk een fout?

Zelf heb ik een modem/router in een en heb in mijn mr staan poort 80 naar intern ip adres 10.0.0.12 en dat is mijn nas.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: Robert Koopman op 18 augustus 2011, 18:16:57
Vreemd dat het niet wil werken.

Kijk eens in de D-Link of je een IP adres in de DMZ kunt zetten.
Zet in de DMZ het IP adres van je NAS en kijk of je er nu wel kunt komen vanaf het internet.
DMZ is op zich niet echt aan te raden maar is wel handig om even te testen of het dan wel werkt.
Op die manier worden eigenlijk alle poorten opengezet naar je NAS toe.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 19:42:18
Citaat van: "ffr"
Begrijp dus dat de configuratie bestaat uit een kabelmodem met een router. 2 losse units dus

Zou het soms kunnen zijn dat de router automtisch een dhcp adres krijgt van het modem als dat zo is zit daar dan mogelijk een fout?

Zelf heb ik een modem/router in een en heb in mijn mr staan poort 80 naar intern ip adres 10.0.0.12 en dat is mijn nas.

Hier raak ik het spoor bijster. Ik ben bij lange na geen expert op di gebied en wat u schrijft begrijp ik niet.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 21:02:36
Ik heb op advies van de helpdesk een forward gemaakt naar poort 12323 en deze poort toegevoegd aan de http service in DS. Nu werkt het en daar ben ik heel blij mee na al die dagen.

Wat er wel is gebeurd met al dat sleutelen is dat mijn interne IP is veranderd van 192.168.0.100 in 192.168.0.102. yaDIS en Dune kunnen nu geen contact meer maken met de netwerk folders want die staat op .100. Dat kon ik in de settings wijzigen en speelt alles weer maar niet in yaDIS. Dat moet ik nog even uitvogelen.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: Robert Koopman op 18 augustus 2011, 21:09:42
Geef daarom je NAS een vast intern IP adres, dan dit nooit.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 21:24:32
Citaat van: "Robert Koopman"
Geef daarom je NAS een vast intern IP adres, dan dit nooit.

Dat adres wat het nu heeft is het vaste maar het is niet hetzelfde als 4 dagen geleden.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: ffr op 18 augustus 2011, 23:36:15
Vreemd dat je externe poort 80 nu doorverwijst naar interne poort 12323 maar als het werkt oke.

begreep wel uit je verhaal dat je een kabelmodem hebt van ziggo. Zat ook te denken om over te stappen naar Ziggo maar lees her en der dat er de nodige problemen zijn met eigen servers en poort forwarding.

Betreffende je IP adres van je NAS is het wel vreemd dat hij eerst x.x.x.100 was en nu 102 dat geeft toch aan dat je DHCP hebt ingesteld voor je NAS. Kijk je router eens na wat de rang voor DHCP is en geeft je NAS een nummer buiten de DHCP range. dit doe je in het scherm config-netwerk en dan de tabbladen algemeen en netwerk invullen.

suc6
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: eagleye op 18 augustus 2011, 23:58:54
Citaat van: "ffr"
Vreemd dat je externe poort 80 nu doorverwijst naar interne poort 12323 maar als het werkt oke.

begreep wel uit je verhaal dat je een kabelmodem hebt van ziggo. Zat ook te denken om over te stappen naar Ziggo maar lees her en der dat er de nodige problemen zijn met eigen servers en poort forwarding.

Betreffende je IP adres van je NAS is het wel vreemd dat hij eerst x.x.x.100 was en nu 102 dat geeft toch aan dat je DHCP hebt ingesteld voor je NAS. Kijk je router eens na wat de rang voor DHCP is en geeft je NAS een nummer buiten de DHCP range. dit doe je in het scherm config-netwerk en dan de tabbladen algemeen en netwerk invullen.

suc6

Ik heb geen kabelmodem van Ziggo. Ik woon in Brzilië en heb een kabelmodem van Net Virtua.

Over het IP adres. Ik heb op mijn router DHCP staan. Op mijn NAS is het Use Manual Configuration. Ergens in de afgelopen vier dagen bij het oplossen van het probleem heb ik een keer op mijn DS die manuele optie verandert in DHCP. Nu staat op de DS de manual optie weer aan maar het IP adres is wel anders gebleven. Kan ik dat zomaar weer veranderen?

Het idee over poort 12323 kwam van de Synology helpdesk.
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: ffr op 19 augustus 2011, 07:25:54
Ja dat kan.

Kijk eerst wat je ip adres is van je modem grote kans dat dat 192.168.0.100 is.
Noteer deze en ook het subnet  zal wel 255.255.255.0 zijn.
Noteer dhcp range.
Login op de nas en geef je nas een ip buiten de range van je dhcp en subnet  gelijk aan wat je genoterrd hebt.
In het tabblad waar dns staat 2x je ip adres van je modem

Save .

Suc6
Titel: Re: Connection failed
Bericht door: LukeVredeveld op 21 augustus 2011, 14:51:38
Citaat van: "ffr"
Zat ook te denken om over te stappen naar Ziggo maar lees her en der dat er de nodige problemen zijn met eigen servers en poort forwarding.

Het enige wat niet werkt bij Ziggo is een mailserver, zij blokkeren poort 25 net als het merendeel van de Nederlandse providers. Verder werkt alles gewoon.