Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: Liev op 25 augustus 2019, 10:26:25
-
Ik heb met mijn oude foto’s geen problemen. Maar nieuw toegevoegde foto’s zie ik wel de thumbnails maar kan de de foto niet openen. De oude foto’s die in de map staan kan ik wel gewoon openen.
Ook een nieuwe map aangemaakt en nieuwe foto’s erin gezet meer ook hier zie ik wel de thumbnails maar kan ik de foto niet openen.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Thx
-
Misschien dat je server nog aan het verwerken is. Hier kan een paar minuten over heen gaan (Media-indexering).
Geef het wat tijd..
-
Nee, het zijn maar een paar foto’s en het is al 2 weken geleden erop gezet.
-
Al een keer geprobeerd om de server te herstarten?
Kan wel eens wondere doen :P
-
Ja, ik heb de NAS al een keer aan en uitgezet.
-
nieuw toegevoegde foto’s zie ik wel de thumbnails maar kan de de foto niet openen.
Krijg je een foutmelding of zo ?
-
Op mijn ipad of Android telefoon krijg ik geen foutmelding als ik ze probeer te openen. Als ik DS photo open op mijn Nas krijg ik wel een melding te zien bij die paar specifieke foto’s nl “Kan deze bestandsindeling niet weergeven of afspelen, of het bestand wordt momenteel geconverteerd”.
De foto zijn 2 weken geleden erop gezet en heb er toen niet naar gekeken. Nu ik de nieuwe vakantie foto’s erop wil zetten heb ik hetzelfde probleem.
Sommige foto’s zijn jpeg van mijn telefoon en andere zijn omgezette RAW foto’s maar beide met hetzelfde resultaat.
-
En zijn de files wel te bekijken met "DS File" of met "File Station"? Zo ja dan is er toch iets mis met photostation en niet met de files.
-
Op mijn ipad of Android telefoon krijg ik geen foutmelding als ik ze probeer te openen.
Als ik DS photo open op mijn Nas krijg ik wel een melding te zien bij die paar specifieke foto’s nl “Kan deze bestandsindeling niet weergeven of afspelen, of het bestand wordt momenteel geconverteerd”.
Beetje verwarrend, je gebruikt toch DS Photo op je ipad en android of doe je het anders ?
Maar je zegt ook, dat je DS Photo op je NAS opent, je zal dan Photo Station bedoelen ?
-
@Briolet ze zijn inderdaad wel met DS File te openen. Het moet dus ergen in DS Photo zitten...
-
@Birdy, de melding heb ik inderdaad met Photo Station en niet met DS Photo op de Ipad of telefoon
-
Misschien een corrupte indexfile waardoor hij geen nieuwe kan toevoegen. Is er een errorlog?
Opnieuw indexeren? (Duurt wel even)
-
Kan ik dat ergens zien dat er een corrupte index file is?
Op 19 juni heb ik voor het laatste foto toegevoegd zonder problemen. Ik zie in de errorlog dat er een automatische update is geweest van DS Photo op 21 juni.
2 weken geleden heb ik nieuwe foto toegevoegd die dus niet goed gingen.
Hoe kan ik de boel opnieuw laten indexeren? Dit gaat dan wel veel tijd kosten want ik heb bijna 1,5 TB aan foto’s..
-
Hoe je kunt her-indexeren staat gewoon in de handleiding.
-
Ik heb de NAS opnieuw laten indexeren en dit heeft ongeveer 1,5 dag geduurd. Het probleem blijft echter hetzelfde dat ik de foto's niet kan openen vanuit DS Photo. De filmpje die ik via DS Video upload geven geen problemen
-
Ik kan het nog steeds niet helemaal volgen. Want nu praat je weer over DS Photo. DS Photo is de naam van de app op mobiele apparaten, op de NAS zelf heet het programma PhotoStation.
Ik begreep uit je eerdere posts dat DS Photo op IPad/IPhone de foto’s wel laat zien, maar dat je ze in PhotoStation op de NAS zelf, via de browser, niet kunt zien. Klopt dat?
-
Hi, zowel met DS Photo als met Photostation zie ik wel de thumbnails maar kan ik de foto’s niet openen. Ook niet na het opnieuw indexeren.
-
Je zou kunnen testen wat er gebeurt als je een paar foto’s die wel werken kopieert in een nieuwe folder. Werken deze dan wel of ook niet?
-
Dat heb ik geprobeerd maar dat werkt ook niet.
-
Heb je de rechten in PhotoStation zelf nagekeken? Mogelijk krijgen nieuwe foto’s andere rechten.
-
Ik heb contact gehad met Synology. Het is een bekend probleem en ze zijn er mee bezig. Als tijdelijk alternatief is om Photo Station Uploader te gebruiken. Het is voor mij een extra stap tov de oude situatie maar ik kan in ieder geval mijn foto's zien