Auteur Topic: Ja, ja, wéér converteer problemen....  (gelezen 8844 keer)

Offline Tegels

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 30
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 89
Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Gepost op: 06 januari 2013, 13:35:22 »
Dag allemaal,
Ik heb veel topics gevonden over het trage converteren van foto's, ik weet dat het een tijdrovend proces is en ik heb de zoekfunctie gebruikt van het forum maar heb geen antwoord gevonden op mijn vraag!!
Wat is het geval? Ik ben overgestapt naar een nieuwe NAS, van de DS110j naar de DS212J. Ik heb alle bestanden (dus ook de foto's) rechtstreeks gekopieerd van mijn oude naar de nieuwe NAS. Het converteerproces is meteen begonnen.
Nu ruim een week verder heb ik het idee dat het proces echt vastloopt. Het aantal foto's wat nog geconverteerd moet worden blijft gelijk en ik kan dat dan ook zien op mijn iPad: ik zie dat er geen foto's (thumbnails) meer bijkomen of mappen blijven deels of volledig met een zwarte thumbnail. Hij loopt dus echt vast.
Achteraf heb ik gelezen dat het beter was om de foto's te uploaden met Assistent (die neemt dan het proces over van het maken van de thumbnails) maar dat is dan achteraf....
Frustratie neemt toe.... Wie kan mij uit de brand helpen?

Offline Tegels

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 30
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 89
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2013, 13:49:55 »
Even ter aanvulling: wat heb ik geprobeerd?
- Herstarten van de NAS.
- Photostation package uitschakelen, herstarten van de NAS en Photostation weer inschakelen.
- Ook Mediaserver uitschakelen en een herstart.
- In alle 'weigerende mappen' het bestand thumbs.db verwijderd.

Offline hvwees

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 44
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2013, 14:29:15 »
Je had misschien beter de backup functie en restore functie van Synology kunnen gebruiken...

Hoewel ik zag dat hij bij mij toch ook weer convert ging draaien na mijn data migratie, met deze methode.

Wat me ook opviel is dat het getal van de te verwerken foto's ook hetzelfde bleef.
Maar "opeens" was hij klaar, ik heb het idee dat de teller niet goed wordt bijgehouden.
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x 4 TB
  • Extra's: DX213
Met vriendelijke groet,

H. van Wees

DS213+ met DX213, DS110j (offsite backup)

Offline Tegels

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 30
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 89
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2013, 14:45:14 »
Is er dan ook een verklaring dat er op PhotoStation van de iPad ook niks meer gebeurd?

Offline Tegels

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 30
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 89
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2013, 21:49:01 »
Het wordt vreemder en vreemder. Uit pure ongeduld en frustratie heb ik de mappen die nog geconverteerd moesten worden en mappen die half klaar waren, gedownload naar mijn PC, de mappen gedelete van de NAS, om ze vervolgens via Synology Assistent (Photo Uploader) weer te uploaden. Het zou dus over moeten zijn. Ik kan inmiddels op mijn iPad alle foto's bekijken. Log ik echter in op mijn NAS, staat deze rustig te converteren!!!!  :twisted:
Eerst stond hij op 240 foto's maar dit loopt weer gestaag op naar 899.... :twisted:  :twisted:
Grrrrrr.... Ik weet het niet meer....

Offline waarzo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 2
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2013, 23:33:31 »
goede avond,

ik heb ook een tijdje lopen klungelen met het zelfde probleem

ik heb de meest "domme" handeling gedaan misschien heb je er iets aan

1 maal heb ik in windows de map via netwerk locaties opgezocht
daar als zoekterm *.* ingevuld dan gaat hij al je foto`s laden.
klik even op rechter muis knop --> beeld --> extra grote pictogrammen
nu gaat hij van alle foto`s een voorbeeld laden de foto die niet goed omgezet is die zie je snel genoeg omdat daar geen voorbeeld van is :-)

even het bestand verwijderen ( kan zijn dat je eerst de conversie uit moet schakelen ) en de nas opnieuw opstarten dan zou hij verder moeten gaan.

als dit nou niet werkt zit er helaas maar een ding op wat in iedergeval bij mij heeft geholpen en dat is de mappen per stuk uploaden let er alleen wel op dat je eerst alle "losse" rommel uit de mappen weg haalt.

dus geen .db bestanden enzo ik hoop dat het een oplossing is anders hoor ik het graag van je
  • Mijn Synology: DS212j
  • HDD's: 2x HD155UI

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.984
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #6 Gepost op: 24 april 2013, 00:53:58 »
goede avond,

ik heb ook een tijdje lopen klungelen met het zelfde probleem

ik heb de meest "domme" handeling gedaan misschien heb je er iets aan

1 maal heb ik in windows de map via netwerk locaties opgezocht
daar als zoekterm *.* ingevuld dan gaat hij al je foto`s laden.
klik even op rechter muis knop --> beeld --> extra grote pictogrammen
nu gaat hij van alle foto`s een voorbeeld laden de foto die niet goed omgezet is die zie je snel genoeg omdat daar geen voorbeeld van is :-)

even het bestand verwijderen ( kan zijn dat je eerst de conversie uit moet schakelen ) en de nas opnieuw opstarten dan zou hij verder moeten gaan.

als dit nou niet werkt zit er helaas maar een ding op wat in iedergeval bij mij heeft geholpen en dat is de mappen per stuk uploaden let er alleen wel op dat je eerst alle "losse" rommel uit de mappen weg haalt.

dus geen .db bestanden enzo ik hoop dat het een oplossing is anders hoor ik het graag van je
Even een paar puntjes op wat i's zetten:
Je schrijft dat je via de Windows-verkenner (extra-grote pictogrammen) kon zien wélke foto's al 'behandeld' waren door de Synology en welke niet. Da's helaas onmogelijk. 't Enige wat je er misschien wijzer van wordt is welk bestand beschadigd is en welke niet. Dat de Synology op precies ditzelfde bestand/bestanden strandt heeft in dat geval dan ook te maken met het feit dat beide systemen het bestand niet correct kunnen lezen.

Het is echter niet zo dat je Synology op dezelfde wijze met foto's omgaat als je Windows systeem. Waar Windows gebruik kan maken van het bekende 'thumbs.db' doet de Synology hier helemaal niets mee.

Weggooien van dit bestand heeft dan ook geen enkel effect. De Synology maakt voor iedere foto een eigen map aan (bv. /photo/reis1/@eaDir/foto1.jpg). In deze map, die standaard niet zichtbaar is, staan een vijftal bestanden: *SYNOPHOTO:THUMB_B.jpg (en L, M, S en XL.jpg) voor de verschillende thumbsizes. Deze bestanden worden via het reeds veelbesproken proces aangemaakt.

Uploaden via de Assistant (PC dus) zorgt er voor dat alle tijdrovende converteerwerk voor het aanmaken van deze thumbs op de veel krachtiger PC gebeurt en niet op de Synology.

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline waarzo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 2
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2013, 01:03:12 »
ik zei dat je kon zien welk bestand er niet goed overgezet was

niet dat je kon zien wélke foto's al 'behandeld' waren door de Synology en welke niet

dit aangezien de synology namelijk een KOPIE maakt van de foto die op je pc staat en dat bestand "het originele" daar is iets mis mee en dan kan je dan zien omdat hij dat bestand weer opnieuw gaat inladen .... die is namelijk net gekopieerd naar de synology dus er is nog geen .db bestand aanwezig want windows is daar nog niet geweest.

als je hier het bestand ziet die mis is kan je die gewoon verwijderen en dan is het probleem opgelost.....

dit is een manier die bij mij werkt en bij vele andere ook ( ik ben winkel manager in een ict winkel en heb meerdere synology`s geplaatst bij klanten en hierdoor ook veel problemen al tegen gekomen )

ik deel hier alleen mijn bevinding / oplossing waarmee ik hoop dat ze ook voor deze gebruiker nuttig kunnen zijn onder de noemer ( baat het niet dan schaad het niet )

  • Mijn Synology: DS212j
  • HDD's: 2x HD155UI

pinkdot

  • Gast
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2013, 09:39:30 »
ik zei dat je kon zien welk bestand er niet goed overgezet was

niet dat je kon zien wélke foto's al 'behandeld' waren door de Synology en welke niet

Laten we het er maar op houden dat de kretologie hier en daar voor wat verwarring heeft gezorgd.   
Jouw verhaal zou kunnen kloppen als er een fout is ontstaan in een bestand bij de overdracht naar de NAS. Verder zijn het alleen de 'puntjes' van Wizjos die hout snijden. ;)

Offline Goner

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 134
  • Berichten: 965
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2013, 14:52:16 »
Uploaden via de Assistant (PC dus) zorgt er voor dat alle tijdrovende converteerwerk voor het aanmaken van deze thumbs op de veel krachtiger PC gebeurt en niet op de Synology.
Volgens iemand op het int. forum was er tot de laatste update wel een bug waarbij thumbnails om een of andere reden verwijderd werden, waardoor het converteren op de DS actief werd of zo ...

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=67864#p259445
RTFM
NAS : DS212j with1 ST2000DM008 & 1 ST2000DL003 in SHR / DSM 5.2-5967 Update 8
LAN : Devolo 500&550Mbps homeplugs, 2 5-port switches, Maxxter ACT-WNP-RP-002
HW : Raspberry Pi 2B, Nintendo Wii U & Switch
OS : Windows 7

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.984
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2013, 22:03:28 »
Uploaden via de Assistant (PC dus) zorgt er voor dat alle tijdrovende converteerwerk voor het aanmaken van deze thumbs op de veel krachtiger PC gebeurt en niet op de Synology.
Volgens iemand op het int. forum was er tot de laatste update wel een bug waarbij thumbnails om een of andere reden verwijderd werden, waardoor het converteren op de DS actief werd of zo ...

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=67864#p259445
Even gelezen en ja, makes sense... Als je thumbnails uit de @eaDir directory verwijdert vind ik het niet meer dan netjes dat dat (automatisch) hersteld wordt... Als dat echter uitmondt in een volledige scan van alle media, dan schiet e.e.a. z'n doel voorbij.

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline r00n

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 678
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2013, 00:17:51 »
Ik had er een foto tussen zitten die volgens de meta data een jaar of 20 geleden gemaakt was.... Na verwijderen van die foto liep alles door. Helaas heb ik mapje voor mapje over moeten zetten om erachter te komen waar het probleem precies zat. Misschien voor jou ook wat handiger om niet direct alles erop te zetten... Misschien tijdrovend, maar scheelt zoeken naar een oplossing waarin de Synology ook weer wat foto's had kunnen converteren.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: Heleboel...

Offline FriLigt2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #12 Gepost op: 07 mei 2013, 18:20:08 »
Waar is deze conversie in vredesnaam voor nodig? Is het een licentie probleem of zijn er andere factoren die hier invloed op hebben. Als dit iedere keer optreedt als er een nieuwe versie van de firmware wordt geïnstalleerd is dat einde oefening voor mij. Ik ben niet van plan om iedere keer zo'n 25.000 foto's te converteren en de server dag en nacht te laten draaien. De vorige keer heeft het me meer dan een week gekost en al die tijd werkt de server erg traag.

Dus converteren is langzamerhand een straf geworden en zo wordt een fraaie upgrade een onding!

Graag een reactie van iemand van Synology met uitleg over het hoe en waar.

FriLigt2

Online Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.980
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #13 Gepost op: 07 mei 2013, 19:53:12 »
Synology leest niet mee op dit forum, en al helemaal niet in het Nederlands.
Verwacht daar dus geen reactie van. Probeer het Engelstalige forum eens.

Maar dat converteren begrijp ik niet goed, met mijn DS411+II werden foto's alleen de eerste keer geïndexeerd.
Dus ook niet na een firmware update.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: Ja, ja, wéér converteer problemen....
« Reactie #14 Gepost op: 07 mei 2013, 23:03:41 »
Bij sommige updates van of DSM of Photostation zal er wel een check plaatsvinden, ik noem dat zelf indexeren. Het zal volgens mij niet voorkomen dat de thumbnails opnieuw gemaakt worden (converteren).

Ik kan mij een update herinneren die ook dingen veranderde in de Database en daarvoor was een nieuwe indexeringsronde nodig. Over het algemeen zal dat niet lang duren, het is slechts een kwestie van de fotos en metadata langs gaan.
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157


 

Problemen met Ubee en Sitecom

Gestart door fransbasBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 6
Gelezen: 3649
Laatste bericht 12 december 2016, 09:56:28
door fransbas
USB schijf gaat in slaapstand... en wordt direct weer wakker

Gestart door ufosynoBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 4
Gelezen: 1090
Laatste bericht 03 oktober 2019, 13:05:42
door Birdy
Semi-random netwerk problemen met RS

Gestart door v0LrAtHBoard Netwerk algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 769
Laatste bericht 25 april 2021, 09:01:17
door Pieter-B
DSM 3 problemen met mijn DS-109j

Gestart door KyddilBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 0
Gelezen: 1231
Laatste bericht 18 november 2010, 15:09:23
door Kyddil
Netwerk problemen

Gestart door henkvanbovenBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 13
Gelezen: 2016
Laatste bericht 31 juli 2018, 19:11:04
door Birdy