Synology-Forum.nl

Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: iraaijmakers op 24 mei 2025, 19:29:44

Titel: Onjuiste account of wachtwoord, in Synology photos-app
Bericht door: iraaijmakers op 24 mei 2025, 19:29:44
Hallo allemaal,

Vanavond de app "Synology Photos" opnieuw op mijn iPhone geïnstalleerd. Helaas heeft de app me niet automatisch ingelogd, waardoor ik genoodzaakt ben om opnieuw in te logen...

Tegen al mijn verwachtingen in gaf de app de melding; "onjuiste account of wachtwoord". Bijzonder want in alle andere ondersteunende apps (DS Finder, secure signin etc.). zit ik met dezelfde inloggegevens als die ik bij photos gebruik.

Onderstaande uitleg gevonden op het forum, maar helaas niet met positief resultaat. App overigens ook al al diverse malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd...
Weet iemand waar het wellicht aan kan liggen? Ik hoor het graag!

01 - ik ga er van uit dat je lid bent van de administratorsgroep
02 - de package Synology Photos heb je geïnstalleerd
03 - dan zijn er op twee plaatsen mappen aangemaakt:
03a ---- een in jouw home-directory : heet in de app persoonlijke ruimte
03b ---- een gedeelde map Photos: heet in de app gedeelde ruimte
04 - als ze er al niet staan, zorg dan dat in beide ruimtes een paar foto's staan
05 - ga naar configuratiescherm en daar door naar aanmeldingsportaal en daar de tab Toepassingen
05a ---- check daar onderin dat de toepassing Photos een alias heeft: standaard is dat Photo
05b ---- als je daar met muis overheen gaat dan zie je linksonder de url die je evt. met webbrowser gebruiken kunt
06 - ga dan naar configuratiescherm en dan door naar toepassingsrechten
06a ---- check daar bij de toepassing Photos dat jij en/of de administratorsgroep aangevinkt is om de package te mogen gebruiken
07 - start dan in het bureaublad van de nas de Photos toepassing
07a ---- als je die daar kunt starten en de foto's in de persoonlijke en gedeelde ruimte kunt zien, dan lijkt me de serverkant oke
08 - probeer ook op je pc op nieuw tabblad van de webbrowser de bij 05b genoemde url en kijk of je verbinding krijgt
08a ---- als dat lukt kun je verder naar de iphone
09 - probeer op de iphone met de webbrowser de bij punt 05b genoemde url en kijk of je verbinding krijgt
10 - als dat lukt kun je verder met de op de Iphone geïnstalleerde Synology Photos app
11 - ik ga er vanuit dat de instellingen van de app op een iphone of android-phone hetzelfde zijn:
12 - als eerste en misschien lastigste de url met 4 mogelijkheden:
12a ---- met interne ip-adres: 192.168.x.x:poortnummer/photo
12b ---- met eigen domeinnaam: jouwdomein.nl/photo
12c---- met syno-ddns: jouwhostnaam.synology.me/photo
12d ---- met quickconnect als je dat gebruikt: jouw-QuickconnectID
13 - hierna jouw gebruikersnaam
14 - vervolgens wachtwoord
15 - https aanvinken
16 - tenslotte aanmelden
Titel: Re: Onjuiste account of wachtwoord, in Synology photos-app
Bericht door: Babylonia op 25 mei 2025, 10:46:38
Heb je wel een machtiging gegeven in de NAS voor het gebruik van de Photos applicatie zelf ??
Titel: Re: Onjuiste account of wachtwoord, in Synology photos-app
Bericht door: iraaijmakers op 25 mei 2025, 10:56:12
Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie!
Als je bedoeld bij; toepassingsrechten en dan aan mij als gebruiker; ja.

Of zie ik dan nog een andere machtiging over het hoofd?

Thanks!
Titel: Re: Onjuiste account of wachtwoord, in Synology photos-app
Bericht door: Babylonia op 25 mei 2025, 11:12:49
En wat heb je met de melding  "onjuiste account of wachtwoord" gedaan?
Alsnog alles netjes opnieuw ingetikt om te proberen in te loggen??

Een vergissing bij intikken van de juiste gegevens is snel gemaakt / over het hoofd gezien. (Dat gebeurt in het algemeen zo vaak).
Bijvoorbeeld "kopiëren" van inlog gegevens in een bestandje wat je bewaart, als je moeite hebt met onthouden van gegevens,
en dan plakken van die gegevens in het inlogveld, wordt bij kopiëren vaak een extra "space" aan het eind van gegevens meegenomen.
Wat doorgaans geen onderdeel is van inloggegevens, (en in die situatie dan als "onjuist" wordt aangemerkt).

Dat het met andere apps wel werkt, staat daar helemaal los van, want bij elke aparte applicatie gelden aparte inlog procedures.
Daarbij heb je blijkbaar eerder wel de juiste gegevens voor gebruikt.