Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Plex Media Server => Topic gestart door: nobass op 15 augustus 2019, 13:50:22

Titel: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: nobass op 15 augustus 2019, 13:50:22
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken de melding 'afspeel fout' als ik een film wil afspelen via de Plex applicatie via browser en de Plex App op Samsung tv.
Ook worden films die ik toevoeg aan de 'film map' niet meer automatisch herkent als 'onlangs toegevoegd'.

Als ik de Synology DSM App op de Samsung tv gebruik, kan ik wel alle bestanden benaderen en weergeven.

Als ik nu een 2e bibliotheek 'film map 2' toevoeg die ik aan dezelfde map met films toewijs, is deze leeg, ook na een een scan.

Ik heb de 'naming convention' goed uitgevoerd en doe dit al een aantal jaar voor tv en film mappen, daar zou het niet kunnen aan liggen.

Het betreft een DS1515+, software up to date.
Voorheen werkte alles prima, er is iets gebeurt wat ik niet begrijp. Map rechten misschien?

Ik heb het hele Plex Media Server gedeelte van het forum doorgelezen, maar niets wat er op lijkt staat erbij.

Kan iemand mij op weg helpen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: didier81 op 04 september 2019, 07:48:35
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik gebruik al jaren Plex. Nooit geen probleem met afspelen van films. Ik doe de laatste software update. En al mijn films krijgen 'Aflees fout' als melding op mijn pc. Een melding 'niet bespeelbaar' op mijn LG TV. En mijn gsm (Android) geeft server time out.

Als ik naar de folder browse op mijn PC kan ik alles afspelen, echter niet via Plex.

Ik heb een deep scan van de folders gedaan. Hij vond alles terug. Maar afspelen wil hij niet.

Enig idee? Help.
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: birdie1904 op 14 september 2019, 16:39:44
Hallo,

Sinds gisteren heb ik dezelfde fout binnen Plex. Alleen bij  de map foto's krijg ik die fout niet. Kan gewoon via bestandsbeheer alle bestanden benaderen en afspelen op PC.

Wie o wie heeft de oplossing.
Bij voorbaat dank.
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: Birdy op 14 september 2019, 16:44:13
Misschien op het Plex Forum ook even raadplegen / vragen?
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: didier81 op 14 september 2019, 16:55:29
Ik heb het ondertussen opgelost.
Blijkbaar waren na de update de toegangsrechten gewijzigd.
Het probleem ligt niet bij Plex maar bij Synology.
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: birdie1904 op 14 september 2019, 17:14:31
Kun je een indicatie geven waar en hoe ik dit kan wijzigen binnen Synology?
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: datapils op 22 november 2020, 15:26:22
Ik heb dit zelfde probleem en lees overal dat dit niet aan plex licht maar aan de rchten binnen synology.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik de rechten goed kan zetten .. help
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: Birdy op 22 november 2020, 15:57:53
Het heeft dus wel gewerkt en na een update niet meer ?
Waar heb je Plex vandaan, vanuit het Package Center of van de Plex website zelf.
En de update ? Waar komt die vandaan ?
Titel: Re: Melding 'afspeel fout'
Bericht door: Birdy op 22 november 2020, 16:45:10
Ik heb even Plex geïnstalleerd (Package Center) om te zien wat de rechten zijn:

[attachimg=1]

Misschien heb je daar wat aan ?

Blijkbaar waren na de update de toegangsrechten gewijzigd.
Jammer dat @didier81 de wijzigen niet heeft willen delen, dan zouden anderen daar wat aan gehad kunnen hebben, daar is immers een Forum voor.