Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Plex Media Server => Topic gestart door: Hoos op 22 januari 2022, 19:55:33
-
Ik ben sinds gisteren al bezig om Plex Media Server via mijn MacBook werkend te krijgen op Synology.
Ondanks dat ik strak de installatie instructies (https://forums.plex.tv/t/dsm-7-plex-media-server-release-info-migration-instructions/653717/17) van PLEX heb gevolgd en de juiste volgorde en juiste machtigingen heb ingesteld blijft PMS aangeven: Niet toegestaan. Je hebt geen toegang tot deze server. Ik word er langzaam aan GEK van. Wie kan me een idee geven waar het nog aan kan liggen. Het betreft dus een nieuwe installatie. Geen update ivm DSM 7 dus.
Alvast bedankt voor het mee denken.
-
Dat zijn instructies op basis van DSM7.
Het betreft dus een nieuwe installatie. Geen update ivm DSM 7 dus.
Draai je nou 6 of 7.
-
Dat zijn instructies op basis van DSM7.
Het betreft dus een nieuwe installatie. Geen update ivm DSM 7 dus.
Draai je nou 6 of 7.
op 7. Maar ik bedoelde dat ik al op 7 draaide. want ik begreep dat ook het upgraden naar 7 en daarna PMS wijzigen zodat hij op 7 draait problemen kan veroorzaken.
Ik draai dus op DSM 7 en probeer PMS te installeren.
-
Ben niet thuis in Plex maar wilde wel even testen.
Echter, als ik via het Package Center PMS wil installeren, krijg ik alleen de Beta te zien: 1.21.0-3744.
Als ik naar de Plex site ga, dan zie ik versie: 1.25.3.5409-f11334058.
Als ik kijk naar de instructies, dan zie ik dat het gaat over versie: 1.24.2.4973 (dat kan, omdat de instructies ouder zijn).
Wil dus weten welke versie je nieuw hebt geïnstalleerd.
En leg even uit, wat je precies bedoelt met:
om Plex Media Server via mijn MacBook werkend te krijgen op Synology
-
Dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden. Ik heb de nieuwste versie van de PLEX site afgehaald. Dus ik heb niet gewerkt met de beta versie uit het package center.
Ik geef voor de zekerheid even aan dat ik werk met een MacBook, omdat het zou KUNNEN zijn dat mensen die met Windows werken deze problemen niet ervaren. Dat weet ik niet. In elk geval werkt het via een MacBook niet.
Maar goed.... voorlopig is het dus even einde oefening PLEX via Synology. Wellicht dat PLEX met de oplossing komt.
-
@Hoos Je bent nieuw hier op het forum. Gelieve rekening te houden met het volgende.
Onnodig aanhalen van complete voorgaande berichten is "not done" volgens normale forum gebruiksregels.
En wordt hier althans al helemaal niet op prijs gesteld. Hetgeen wat je aanhaalt staat er toch al boven? !!
(Hooguit een frase om iets te verduidelijken of enkele gerelateerde regels uit verder teruggaande reacties).
Gebruik de citaatknop met mate. (https://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
-
Onnodig citeren verwijdert.
Ik geef voor de zekerheid even aan dat ik werk met een MacBook, omdat het zou KUNNEN zijn dat mensen die met Windows werken deze problemen niet ervaren
Dat is waar ook, ik heb geen Macbook dus testen heeft voor mij geen zin.
Wellicht dat PLEX met de oplossing komt.
Misschien eens kijken/vragen op het Plex Forum zelf? (https://forums.plex.tv/c/plex-media-server/114)