Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Plex Media Server => Topic gestart door: dirklammers op 21 januari 2020, 17:06:02
-
Afgelopen week PLEX geïnstalleerd op mijn DS1817+. Installatie lijkt goed verlopen en op de NAS is al mijn muziek zichtbaar. Op mijn SONOS-systeem ook gekozen voor PLEX en ingelogd met hetzelfde account. Maar op SONOS krijg ik alleen wat algemene rommel te zien, zoals podcasts, popular, news etc. etc. Maar nergens zie ik mijn eigen muziekbibliotheek vanaf de NAS. Ik doe vast iets verkeerd. Weten jullie wat ?
Dank vast,
Dirk
-
Op mijn Sonos speel ik de muziek af van de NAS, zonder dat ik plex nodig heb.
En dat gaat monster.
-
Ja dat snap ik en dat doe ik tot nu toe ook. Maar SONOS kan maar 65K titels indexeren en daar kom ik binnenkort boven. Met PLEX kun je die limiet omzeilen maar dan moet het wel eerst werken ;)
-
Op mijn Sonos speel ik de muziek af van de NAS, zonder dat ik plex nodig heb.
En dat gaat monster.
Hoe heb jij je instellingen?
-
Via de Sonos app, verbinding maken met de NAS
Zorg wel dat je de juiste SMB protocol selecteert op de NAS, zie afbeelding
-
Hey,
Dat staat goed ingesteld bij mij zo te zien.
In de Sonos app moet ik een nieuwe share toevoegen en dat lukt niet.
Dit heb ik gedaan:
- user 'muziek' aangemaakt met leesrechten in de shared folder 'music' (default aangemaakt door synology).
- de instellingen van jou hierboven gechecked.
- in de Sonos app \\ipadres\volume1\music en gebruiker 'muziek' + ww ingevuld. Werkt niet
- in de Sonos app \\ipadres\music en gebruiker 'muziek + ww ingevuld. Werkt ook niet
error 900, kan muziekshare niet toevoegen krijg ik.
-
Eigenlijk kan je "Audio Station" ook wel gebruiken denk ik. De SONOS is toch "DLNA certified" ? Vanuit Audio Station (DS Audio app) kan je dan de SONOS als uitvoer gebruiken.
Dit wil zeggen dat de bibliotheek op de NAS staat en indexatie door Audio Station zal gedaan worden zonder tegen limieten aan te lopen.
PLEX is mischien niet de beste keuze voor "audio". In principe is Plex voor Audio / Video / Foto maar het Audio stuk beginnen ze nu pas deftig te ontwikkelen mijn gedacht....
-
DS Audio app geïnstalleerd op telefoon (android) en kreeg vrij snel verbinding met mijn muziek. Afspelen op telefoon gaat prima, maar ik krijg geen geluid uit de Sonos. Ik zie elke speaker apart (2x play:1 en 1x sub) en ik krijg geen geluid uit de play:1's.
-
@Christiaanzwll
Je moet in de Sonos app //<ip-adres>/<sharenaam> gebruiken.
Dus ‘/‘ i.p.v. ‘\’.
-
Werkt ook niet.... ip is echt wel goed en de map ook. Rechten ook aangemaakt.
-
Er kan nooit volume1 in de sharenaam staan.
als je een share ‘Muziek’ hebt dan is het dus //<ip>/Muziek
En hoohd/kleine letters zijn ook belangrijk.
Ook beveelt Sonos aan om deze instelling vanuit een desktop controller (dus op Mac of PC) te doen omdat het op IOS of Android niet altijd goed gaat.
-
Sonos kan dat wel aanbevelen maar ze bieden geen software meer aan....
btw... zonder /volume1 werkt het ook niet....
-
Ik heb geen rechten aangemaakt.
Ik heb alleen de instellingen gemaakt zoals in eerder gestuurde afbeelding.
In de Sonos app op de pc heb ik het volgende geselecteerd
Zie afbeeldingen hieronder
P.S.
Afbeelding 2 is mappen geselecteerd
-
Sonos kan dat wel aanbevelen maar ze bieden geen software meer aan....
Ik zie toch in onderstaande link toch echt nog de Windows en Mac OS desktop software staan.....
https://support.sonos.com/s/downloads?language=nl_NL
-
Hmmm....vreemd. Ik kon m niet vinden en las overal dat de support gestopt was. Inmiddels geïnstalleerd en ik kan de map 'music' alleen toevoegen als ik als admin inlog. Ergens heb ik het dus niet goed gedaan. Kan het kwaad dat ik als admin ingelogd ben?
Ik heb de gebruiker 'muziek' aangemaakt met een ww en alleen leesrechten in de map 'music' gegeven. Ik kan er alleen niet mee inloggen; alleen als admin...
Ik kan in elk geval mijn FLAC collectie toevoegen en zo nu en dan een lekker cd'tje afspelen. 10 juni komt mijn Sonos Arc en dan is de set weer compleet.
-
Ik ben gewoon ingelogd als "admin" en de Sonos werkt alleen als je thuis bent.
D.w.z. ik heb het admin account uitgeschakeld.
Zoek maar eens op het forum op Admin account
-
Ik denk dat je lees en schrijfrechten nodig hebt, geen admin rechten.
-
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik de verbinding heb gelegd tussen de Sonos en NAS, begin nu te twijfelen of ik wel moest inloggen of niet.
-
Dat denk ik ook. Mijn gebruiker 'muziek' heeft lees/schrijfrechten de map 'music' maar toch geen toegang.
@Vuurvreter ; ik moet inloggen op 't volgende scherm
-
Dan moet je het even proberen met welk account het wel lukt.
Heb je SMB ingeschakeld, zoals op de afbeelding?