Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Synology DSM 6.2 / Re: Error melding betreffende de 'security database'
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Gisteren om 20:01:26 »
Ik weet nergens van maar, leg dan even een Ticket in, dat lijkt mij het beste.
2
NAS hardware vragen / Re: Nas van 4 naar 3 schijven
« Laatste bericht door sp_mike@live.com Gepost op Gisteren om 11:50:34 »
Thx, ga ik daarmee aan de slag.
3
NAS hardware vragen / Re: Nas van 4 naar 3 schijven
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Gisteren om 11:49:05 »
Nee hoor.
4
NAS hardware vragen / Re: Nas van 4 naar 3 schijven
« Laatste bericht door sp_mike@live.com Gepost op Gisteren om 11:34:52 »
Dank voor jullie reacties.

Toevallig heb ik nog een 2TB schijf gevonden. Andere schijven zijn ook 2TB.
Dit is een Seagate ST2000DL003.

Officieel staat die niet op de ondersteunde schijven. Zou dat een probleem zijn?
5
NAS hardware vragen / Re: Nas van 4 naar 3 schijven
« Laatste bericht door Plerry Gepost op Gisteren om 10:56:32 »
"Oplossing"3:
Toch de defecte schijf vervangen (door een minstens even grote HD als de kleinste van de drie overgebleven, nog goede disks).
Daarna het SHR volume zich laten herstellen.
6
NAS hardware vragen / Re: Nas van 4 naar 3 schijven
« Laatste bericht door Birdy Gepost op 07 december 2025, 13:39:24 »
Kort: Nee, kan niet, zo werkt RAID/SHR niet, je kunt niet krimpen en dan repareren.

Oplossing1, backuppen, Pool verwijderen en nieuwe maken met 3 HD's, backup restoren.

"Oplossing"2, Zo laten, de beep uitzetten en accepteren dat er geen Pool/Volume bescherming meer is.

7
NAS hardware vragen / Nas van 4 naar 3 schijven
« Laatste bericht door sp_mike@live.com Gepost op 07 december 2025, 13:35:35 »
In mijn nas is een schijf kapot gegaan.

Synology hybrid raid

3.4gb van 5.4gb in gebruik.

Nu wil ik eigenlijk naar 3 schijven toe maar dat kan nu niet. Omdat ik ruimte tekort kom?

Als ik nu data opruim kan ik dan uiteindelijk wel een repair uitvoeren naar 3 schijven?

Het is een DS418play
8
Synology DSM algemeen / Re: Kan niet inloggen in DSM vanwege teveel mislukte inlogpogingen
« Laatste bericht door Briolet Gepost op 06 december 2025, 18:25:40 »
Er zijn twee blokkeer timers. Bij die op IP adres is de blokkering definitief en moet door een admin gewist worden.  Als jij het over 120 minuten hebt, is dat de andere blokkering die niet op IP is.
10
DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding / Melding van geen beveiligde verbinding
« Laatste bericht door DutchDriver61 Gepost op 06 december 2025, 16:26:05 »
Beste mensen,

Ik zie al een hele tijd een melding als ik via quickconnect inlog, dat dit geen beveiligde verbinding is (http). Ik zou dit graag aan willen passen naar (https) maar ik weet absoluut niet hoe. Ik ben daar totaal geen techneut in, dus vraag nu maar aan jullie om hulp.
Wie kan me in duidelijke uitleg geven hoe ik dit kan aanpassen. Heb zelf ook een domeinnaam maar weet niet of ik die moet gebruiken.
Wellicht kan iemand mij hierbij helpen?

Heel veel dank alvast.

Rob
Pagina's: [1] 2 3 ... 10