Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Synology DSM 7.3 / Re: Version: 7.3.2-86009
« Laatste bericht door error33 Gepost op Vandaag om 11:26:51 »
Vanochtend deze aangeboden gekregen, had hier bewust op gewacht. 5 minuutjes later was het gepiept zonder problemen
2
Hoewel het opmerkelijk is dat je bij gebruik van  "QuickConnect"  een melding krijgt dat je een "onveilige" verbinding zou hebben.
(QuickConnect verbindingen zouden naar ik dacht naar  https  worden omgeleid).
Kijk eens bij een recent ander onderwerp, of daarmee wat handvatten worden aangereikt die wat meer licht op de situatie geven?

https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/browsers-safari-en-firefox-vinden-mijn-nas-onveilig
3
Synology DSM 7.3 / Re: Vanaf DSM 7.3 worden geen updates meer automatisch aangeboden
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op Gisteren om 21:44:43 »
Wat kun jij ongelooflijk vriendelijk zijn tegen in jouw ogen domme mensen op een forum dat bedoeld is om elkaar te helpen.  :twisted: Het is fijn dat jij alwetend bent...

Nergens heb ik aangegeven dat je dom zou zijn,  nog dat ik alwetend zou zijn. (Verre van dat).  Dat is kennelijk jou eigen interpretatie??

Maar als bij herhaling de aangereikte "duidelijke" info waar diverse forum-gebruikers tijd en moeite in steken om "te proberen"
je het uit te leggen, en zelfs verwijzen naar officiële duidelijke "Synology informatie zelf"  hoe de update methodiek in elkaar zit,
schijnbaar niet wordt gelezen, mag men kennelijk niet kritisch zijn over het gebrek om die info überhaupt op te willen pakken?

En schijn ik als laatste persoon die een reactie geeft, het "pispaaltje" te moeten zijn van je eigen frustraties?
Nou ja, veel hoeven we niet meer te hoeven beantwoorden, want je bent kennelijk al afgehaakt als gebruiker van dit forum.
-
4
Synology DSM 7.3 / Re: Vanaf DSM 7.3 worden geen updates meer automatisch aangeboden
« Laatste bericht door hoorna Gepost op Gisteren om 20:27:34 »
@Babylonia,

Wat kun jij ongelooflijk vriendelijk zijn tegen in jouw ogen domme mensen op een forum dat bedoeld is om elkaar te helpen.  :twisted: Het is fijn dat jij alwetend bent. Ik laat het vanaf nu wel uit mijn hoofd om op eigen initiatief mensen op dit forum te informeren over mijn ervaringen of berichten te posten.

Blijkbaar heb je de tekst van Support niet gelezen of begrepen dat zegt: "Ik denk dat het een algemeen probleem is en ik heb uw probleem ook gemeld aan onze ontwikkelaars. We hebben van hen bevestiging gekregen." (met dank aan Google Translate).

Synology bevestigt dat er sprake was van een algemeen probleem.
5
Synology DSM 7.3 / Re: Vanaf DSM 7.3 worden geen updates meer automatisch aangeboden
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op Gisteren om 19:52:53 »
Omdat Synology Support aangaf dat DSM 7.3 niet automatisch in mijn DS920+ zou worden vermeld, heb ik deze update anderhalve week geleden zelf maar geinstalleerd.
Daarna heb ik een week gewacht of update 7.3.2 daarna automatisch zou verschijnen. Niet dus.

.....En raad eens ..... vanmorgen werd update 7.3.2 ineens aangeboden.

Je schijnt het maar niet te willen begrijpen hoe een en ander functioneert.  :twisted:

Het is precies hetgeen men kan verwachten, en mensen hebben "geprobeerd" je dat uit te leggen, (ook navolgend bij andere onderwerpen).
Ofwel  "niets nieuws onder de zon"  hoe updates al jarenlang worden doorgevoerd.

Niet alleen bij Synology, maar bij elk respecterend merk van computer- en OS systemen heeft men een vergelijkbar update beleid.
-
6
Synology DSM 7.3 / Re: Vanaf DSM 7.3 worden geen updates meer automatisch aangeboden
« Laatste bericht door hoorna Gepost op Gisteren om 17:53:26 »
Omdat Synology Support aangaf dat DSM 7.3 niet automatisch in mijn DS920+ zou worden vermeld, heb ik deze update anderhalve week geleden zelf maar geinstalleerd. Daarna heb ik een week gewacht of update 7.3.2 daarna automatisch zou verschijnen. Niet dus.

Na vervolgens diverse berichten berichten heen-en-weer te hebben gestuurd, heeft Synology Support gisteren in mijn DS920+ gekeken. En raad eens ..... vanmorgen werd update 7.3.2 ineens aangeboden.

Vandaag heb ik aan Support gevraagd wat men gisteren in mijn DiskStation heeft veranderd en waarom, hoe het komt dat nu ineens wel een update wordt aangeboden en of het probleem nu is opgelost. Hieronder de reactie van Support:

Citaat
I didn't do anything except modify the DNS and enter Google's DNS.

I also think it's a global issue, and I have also reported your problem to our developers. We've received confirmation from their level as well.

Yes, the problem is resolved.

Ik kan me niet voorstellen dat DNS het probleem was want dat stond gewoon op automatisch (handmatig uitgevinkt in Configuratiescherm -> Netwerk -> Algemeen). Daar werd in licht grijs het IP adres van mijn Synology Router vermeld zoals het hoort.
7
Ik begrijp ook het probleem niet: ik heb een certificaat aangemaakt en dat schijnt 'in orde' te zijn.

Alleen een correct aangemaakt certificaat is niet genoeg. Als jij een echtheidscertificaat van een schilderij hebt, betekend nog niet dat het betreffende schilderij ook echt is. Er moet ook een controle mogelijk zijn dat het certificaat ook echt voor dat schilderrij is.

Hetzelfde bij een browser. Zo'n certificaat is alleen geldig voor het domein dat in het certificaat genoemd wordt. Als je de nas via een andere domeinnaam probeert te benaderen, is het certificaat ongeldig voor dat domein. 

Dus niet je nas benaderen via het IP xx.xx.xx.xx terwijl het certificaat voor "xx.synology.me" uitgegeven is.
8
"Afhankelijk van de web-browser kun je dan een "uitzondering" maken om die melding te onderdrukken"
Juist! En dat kon in Safari tot de laatste update; nu krijg ik dit scherm en daarvandaan werkt alleen 'go back'.

Dit issue heb ik ook, sinds ik mijn iPad geupgraded heb naar iPad/IOS 26.2
9
Vervelend dan in het gebruik van  Safari.
Dan ofwel je  DDNS  domein gebruiken  (ook bij benadering intern), of een andere web-browser.   :wtf:

10
"Afhankelijk van de web-browser kun je dan een "uitzondering" maken om die melding te onderdrukken"
Juist! En dat kon in Safari tot de laatste update; nu krijg ik dit scherm en daarvandaan werkt alleen 'go back'.
 64655-0


Het probleem, realiseer ik me nu, zit dus vooral in Safari 😄
Pagina's: [1] 2 3 ... 10