Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Cloud Station & Drive / Synchronisatietaken in Drive (app iOS) traag
« Laatste bericht door Sylvester Gepost op Gisteren om 21:49:09 »
Kent iemand iets van de synchronisatie taken binnen de DRIVE app van iOS?
Mijn bedoeling is/was om enkele mappen vanaf mijn Macbook fysiek te synchroniseren naar mijn iPhone.
Een week of twee geleden was dat ook gelukt, vlot en snel.
Nu zag ik dat hij bijkomende documenten niet wilden synchroniseren, telkens fouten bij synchroniseren, hoofdzakelijk traag en netwerk fouten, wat absoluut niet kan. De iPhone is gewoon verbonden met wifi in hetzelfde netwerk als de NAS, en alle andere toepassingen werken zeer snel. Synology NAS ook in orde.

Hoe maak ik een synchronisatie taak op mijn iPhone aan? (gewoon ter info, dat jullie weten wat dit inhoudt)
Dus: in iOS Drive ga ik naar 'Meer', onder rechts
Ik klik op de eerste selectie: 'Back-up- en synchronisatie taken'
Ik klik daarna op 'Synchronisatietaken'
Dan maak ik een eerste synchronisatietaak aan door op de '+' te tikken
Ik kies 'Extern pad op de server'
Dan zie je twee mogelijke selecties: 'Teammap' en 'Mijn bestanden'.
Onder 'Mijn bestanden' zie ik de mappen waarvan al jaren een synchoronisatie via SYNOLOGY DRIVE loopt tussen mijn Macbook en Synology NAS: Afbeeldingen, Desktop, Documenten en Downloads.
Daar zoek ik naar de desbetreffende map die ik wil synchroniseren en klik op 'selecteren'.
Daarna verschijnt er een venster met een aantal opties, waaronder de manier van synchroniseren (bv. Eén of twee richtingen) enz...
Als je dan op 'voltooid' klikt, heb je een synchronisatie taak tussen NAS en iOS, en normaal gezien start dan de synchronisatie

Dat ging een tijdje geleden goed, maar nu zeer traag of stopt en geeft errors. iPhone wordt zelfs warm. Drive app klapt soms zelfs dicht.
Synchroniseren gaat traag, soms minuten 'knabbelen' op één simpel pdf documentje dat niets voorstelt.

Na een half uur proberen lukt het nog steeds niet.
Weer enkele momenten later zijn plots alle documenten en mappen in die synchronisatietaak  GROEN aangevinkt en alle documenten staan dus lokaal. Is hij plots in gang geschoten?

Dit is dus héél raar. Een bug in de iOS DRIVE app?
2
Web Station / Re: Raak er weer niet uit :(
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op Gisteren om 15:54:50 »
Dit dus? Daar staat toch geen ja.janr.be 😕

Dat staat er inderdaad NIET.    Maar zo las ik het stuk tekst als antwoord van  @jr212  WEL.
Dus mijn antwoord op "diens" reactie - niet die van jou.

Mijn uitleg daarbij lijkt me toch echt helemaal niets te raden overlaten.

...Mijn ogen zijn minder aan het worden,
dus interpreteerde ik je opgegeven domein  ja janr.be  met een puntje erin      ja.janr.be
    :geek:

Gaandeweg het plaatsen van een reactie.  Erna controleren van een geplaatste reactie en teruglezen op eerdere berichten.
Ontdek ik vaak genoeg, dat ik zaken in eerste instantie niet goed heb gelezen, en pas ik alsnog mijn reactie aan.
(In dit geval misschien net een stofje op het beeldscherm bij die domeinnaam?? Wat ik als "puntje" zag.  Krijgt het een andere betekenis).
-
3
Synology DSM 7.3 / Re: Version: 7.3.1-86003 Update 1
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Gisteren om 14:44:22 »
Dat klopt, van 7.2 naar 7.3 versie zorgt voor veel pakketten updates (afhankelijk van welke er geïnstalleerd zijn, natuurlijk).
Daarmee maakt 7.3 ook een mega upgrade.
4
Synology DSM 7.3 / Re: Version: 7.3.1-86003 Update 1
« Laatste bericht door m4v3r1ck Gepost op Gisteren om 14:22:57 »
Manuele update naar laatste versie van DSM 7.3.1-86003 Update 1

64331-0

1. Herstart DS1821+ DSM 7.2.1-69057 Update 8
2. Alle packages geüpgraded

3. Herstart DS1821+ DSM 7.2.1-69057 Update 8
4. Update naar 7.2.2-72806 Update 5
5. Alle packages geüpgraded

6. Herstart DS1821+ DSM 7.2.2-72806 Update 5
7. Handmatige upgrade van de gedownloade DSM 7.3.1-86003 Update 1

Stevige upgrade met alle packages die opnieuw moesten worden upgraded naar DSM 7.3 compatibiliteit.


5
Web Station / Re: Raak er weer niet uit :(
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Gisteren om 13:46:55 »
Wereldbolletje werkt ook (https://www.janr.be)
ja janr.be is de echte productie site
Dit dus? Daar staat toch geen ja.janr.be 😕
Er staat, ja janr.be, ik heb het gelezen als
ja.....janr.be
Zoals ik het ook had geschreven 🤣
6
Web Station / Re: Raak er weer niet uit :(
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op Gisteren om 12:41:20 »
Maar Jan wel als antwoord (tenminste wat ik met mijn slechte ogen dacht te lezen).  :geek:

De posting boven mijn reactie.
https://www.synology-forum.nl/web-server/raak-er-weer-niet-uit/msg337020/#msg337020
7
Web Station / Re: Raak er weer niet uit :(
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Gisteren om 12:32:59 »
https://test.janr.be/ EN https://nas.janr.be gebruiken het STANAARD Certificaat voor Synology:
64327-0

Terwijl https://janr.be/ wel werkt met dit Certificaat:
64329-1

Citaat
verwijst dan naar      https://ja.janr.be       waar Google zelf dan uitkomt bij het domein wat  @Birdy  ook opgeeft
Dat heeft @Birdy niet opgegeven. ;)
8
Web Station / Re: Raak er weer niet uit :(
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op Gisteren om 12:07:48 »
Je maakt het voor jezelf ook wel heel verwarrend met al die  "sub"  domeinen.
De kans dat je ergens fouten maakt is erg groot.

Met je laatste antwoord hierboven zelfs "voor mij" een verwarrende tekst. Mijn ogen zijn minder aan het worden,
dus interpreteerde ik je opgegeven domein  ja janr.be  met een puntje erin      ja.janr.be    :geek:

        verwijst dan naar      https://ja.janr.be       waar Google zelf dan uitkomt bij het domein wat  @Birdy  ook opgeeft  :lol:

64315-0


@Plerry  verwijst  naar     https://test.janr.be/     waar ikzelf ook geen geldige website krijg

64317-1


@jr212   verwijst  naar     https://nas.janr.be       waar ikzelf ook geen geldige website krijg

64319-2


@Birdy   verwijst  naar     https://janr.be/           die als enige hier ook een geldige website geeft.

64321-3


Beide websites die hier  "fout"  worden weergeven, kun je bij die foutmelding bij  "geavanceerd"  verder doorklikken.
Die achterliggend wel doorverwijzen naar een Synology certificaat.

64323-4     64325-5


De problemen die je nu ervaart, zijn precies dezelfde, als in een vorig onderwerp afgelopen zomer (juli 2025).
De geschiedenis herhaalt zich.  Kijk eens bij dat oude onderwerp?

https://www.synology-forum.nl/web-server/still-no-access-to-webpage-on-syno-nas/msg335677/#msg335677
-
9
Web Station / Re: Raak er weer niet uit :(
« Laatste bericht door jr212 Gepost op Gisteren om 09:02:42 »
Wereldbolletje werkt ook (https://www.janr.be)
ja janr.be is de echte productie site
10
Web Station / Re: Raak er weer niet uit :(
« Laatste bericht door jr212 Gepost op Gisteren om 09:02:09 »
Als ik naar https://test.janr.be/ ga krijg ik een webpagina te zien met Schaakcblubs, Office, Unicode, etc.
Het is dus niet duidelijk wat er niet zou werken.
Het is de verkeerde site. Dit is de site welke nas.janr.be zou moeten zijn.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10