12
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op Gisteren om 16:00:34 »
Je laatste plaatje geeft aan dat je géén QuickConnect ID hebt ingesteld. Dus dan werkt dat ook niet.
De gegevens in je Synology account kun je "ongedaan maken" en dan het zaakje vanuit de NAS opnieuw weer gaan instellen.
Omdat je een modem/router uitwisseling hebt gehad, zal er aanvankeleijk ook nog helemaal niks in de router opnieuw zijn ingesteld,
voor connectie met je NAS van buitenaf? Daar gaat het dan in ieder geval om, om daar het een en ander voor in te stellen.
Je schrijft dan wel, dat je dat wel hebt gedaan. Maar zul je mogelijk daar toch fouten in hebben gemaakt.
Anders zou er geen reden zijn voor foutmeldingen.
Daarvoor moet voor je NAS daar in ieder geval een vast LAN IP-adres voor zijn ingesteld "in de router", op basis van MAC-adres.
De netwerkverbinding in de NAS in dat geval gewoon op "DHCP" laten staan.
Voor een Synology DDNS domein moet je er zeker van zijn dat je in de router ook een https poort hebt doorgestuurd naar de NAS
om je NAS te kunnen bereiken. En wel de juiste poorten naar het juiste NAS IP-adres.
Echt alles handmatig in de router instellen. Niet via een of andere "wizard" in de NAS die het voor je zou regelen.
Waarbij UPnP in de router ingesckakeld zou moeten zijn. Dat is uit meligheidsoverwegingen een "NO GO".
Verder is het ook maar afwachten of instellingen in een router ook daadwerkelijk correct worden ingesteld via zo'n wizard?
Als na "handmatig" instellen van een vast IP adres en juiste port forwarders in de router, het daarna nog niet werkt,
kun je ook hier in het persoonlijke Synology account de DDNS naam ongedaan maken. En in de NAS opnieuw gaan instellen.
-