Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Gepost! Dankjewel
22
Synology DSM algemeen / Security Advisor werkt niet meer na update.
« Laatste bericht door m4v3r1ck Gepost op Gisteren om 11:53:37 »
Ik heb ook een probleem met Active Insight - aparte ticket - en dat ligt volgens Synology Support aan de servers van Synology. Ik moet gewoon afwachten totdat het weer vanzelf werkt (?) … Dat noem ik niet echt support.

Note: DSM 7.2.1
23
Synology DSM algemeen / Re: Security Advisor werkt niet meer na update.
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Gisteren om 11:31:40 »
Citaat
Security Advisor werkt niet meer na de update op 13-09.
Over welke update gaat het eigenlijk ? Ik zie geen update van 13/09 n.l., of ik kijk niet goed (weer een dagje ouder :lol: ).

Maar, nu kijk ik op een andere NAS (in beheer) en die werkt ook niet meer :silent:
En ik weet niets van een update op die NAS (13/09).

24
Synology DSM algemeen / Re: Security Advisor werkt niet meer na update.
« Laatste bericht door m4v3r1ck Gepost op Gisteren om 11:15:40 »
Hoop dat ze met de debug_s/n.dat aan de slag gaan en een gerichter support zonder AI gaan geven.

Wordt vervolgd... 8)
25
Synology DSM algemeen / Re: Security Advisor werkt niet meer na update.
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Gisteren om 11:12:49 »
Ik herken dit niet maar, die foutmelding, is nogal een algemene, komt vaker voor in andere situaties dus, met die foutmelding kan je helemaal niets.
Synology moet dit kunnen verklaren en oplossen zonder AI !

DUS:
Citaat
If your issue remains unresolved or if you have any concerns about the provided instructions, please reply to this ticket to allow our technical support engineers to take over and assist you.
26
Synology DSM algemeen / Security Advisor werkt niet meer na update.
« Laatste bericht door m4v3r1ck Gepost op Gisteren om 11:08:36 »
Security Advisor werkt niet meer na de update op 13-09.

Na de update:

63893-0

Na een herstart NAS:

63895-1

Laatste rapport is van 10-09, voor de update:



Mijn Security Advisor heeft sinds de aanschaf van mijn DS1821+ altijd foutloos gewerkt.

Support ticket: antwoord van Synology AI Support.
1. Alle suggesties nagelopen, geen issues.
- Als preffered DNS heb ik mijn UniFi router staan op 192.168.1.1 en secundair 9.9.9.9. voorgestelde DNS geprobeerd, geen resultaat.
- Ik gebruik time.google.com voor NTP.
2. debug_s/n.dat opgestuurd via support ticket.

Citaat
Synology AI Support
2025-09-14 18:21:55

Dear Customer,

In an effort to provide faster support and ensure a quicker resolution, we use AI to generate an initial response for certain topics, by either offering a solution or requesting additional details. If the response doesn’t fully answer your question, please reply, and one of our technical support engineers will follow up promptly.

Thank you for contacting Synology Support. We understand you are encountering an error message with Security Advisor after a recent update, stating that the operation cannot be performed.

This issue can sometimes be related to network or system configuration settings. Please try the following troubleshooting steps to resolve the issue:

    Configure DNS Server:
        Go to Control Panel > Network > General.
        Tick the checkbox for Manually configure DNS server.
        Set the Preferred DNS Server to 8.8.8.8 and the Alternative DNS Server to 8.8.4.4.
        Click Apply.
    Synchronize Network Time:
        Go to Control Panel > Regional Options > Time.
        Ensure Synchronize with NTP server is enabled.
        Select a server from the dropdown menu, such as pool.ntp.org.
        Click Update Now to synchronize the time.
    Temporarily Disable IPv6:
        Go to Control Panel > Network > Network Interface.
        Select your active LAN connection and click Edit.
        Go to the IPv6 tab.
        Set IPv6 setup to Off and click OK.
    Temporarily Disable Firewall for Testing:
        Go to Control Panel > Security > Firewall.
        Untick the Enable firewall checkbox and click Apply.
        After disabling it, please try running the Security Advisor scan again. You can re-enable the firewall after the test.

After performing these steps, please try to run a scan in Security Advisor again to see if the issue is resolved.

Please let us know if these steps help or if the issue persists. We appreciate your patience and cooperation.

The following articles may contain the answer to your question:

[1] I encountered the "connection failed" message. What can I do?
[2] What websites does my Synology NAS connect to when running services or updating software?
[3] I received the message "Unable to connect with the Synology server". What can I do?

If your issue has been resolved, we invite you to leave us feedback by clicking Rate Your Experience on the side (Desktop Computer) or the top (Mobile Device) of the page.

If your issue remains unresolved or if you have any concerns about the provided instructions, please reply to this ticket to allow our technical support engineers to take over and assist you.

Best Regards,
Synology Technical Support

Herkent iemand dit probleem?

Wordt vervolgd...  8)
27
Voorlopig is dit geen apart pakket, maar gewoon een onderdeel van DSM zelf. Dus ik zou zeggen bij "dsm algemeen".
28
In welke (sub)board kan ik een post doen over Security Advisor?
29
Door deze topic is mij duidelijk geworden dat ik HOMES verkeerd gebruikte. Ik heb wel verschillende gebruikers op mijn NAS, maar bij dezelfde gebruikers onder windows van mijn desktop gebruikte ik steeds dezelfde NAS referenties om vervolgens de shares uit HOMES te koppelen. Heeft jaren gewoon zo gewerkt.
Heb nu bij elke windows gebruiker de koppelingen gelegd met HOME door met de NAS referenties van die gebruiker te werken. Was in het begin wel gedoe, want om één of andere reden zag de ene windows gebruiker de shares van een andere. Na een paar keer de instellingen uit te voeren werkt het nu allemaal.
Ook op mijn laptop werkt het nu m.b.v. Synology drive door te synchroniseren met HOME.
Opgelost voor mij.
30
The lounge / Re: Tip: HiTools Delivery Software van Hikvision
« Laatste bericht door Gracieinguez Gepost op 14 september 2025, 18:05:20 »
Bedankt voor de tip! Dit lijkt echt handig voor wie meerdere Hikvision-apparaten beheert. Vooral de automatische updatefunctie op basis van serienummer klinkt erg nuttig. Jammer dat er nog geen versie voor Mac is, hopelijk komt die later.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10