Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Synology DSM algemeen / Re: Het Volume loopt vol.
« Laatste bericht door Donkeyman Gepost op 04 oktober 2024, 21:24:26 »
@Bobo Aan de pc kan ik die schijf niet testen, want het bestandssysteem kom t niet overeen.
92
Synology DSM algemeen / Re: Het Volume loopt vol.
« Laatste bericht door Briolet Gepost op 04 oktober 2024, 21:07:33 »
Het kan zijn dat je Drive o.i.d. geïnstalleerd hebt.  Als je niet met een btrfs filesysteen werkt, wordt er een schaduw kopie van elke file in een database opgeslagen. Dit om gewiste files te kunnen terughalen. Dus ook gewiste files blijven in die database staan totdat je expliciet de prullenbakken leegt.
Een btrfs filesysteem bied zelf meer mogelijkheden voor recovery waardoor files er niet allemaal dubbel op moeten staan.

Die database zie je niet in filestation, maar gaat wel naar de backup als je ook een backup van Drive maakt.
93
DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding / Re: kan SSH van buiten niet bereiken
« Laatste bericht door Briolet Gepost op 04 oktober 2024, 20:54:04 »
Citaat
Ivm het installeren van een SSL programma

Poort 22 nooit onnodig aan het internet blootstellen. Dus na de installatie weer dichtgooien.
94
NAS hardware vragen / Re: DS216+II - LAN led uit - Connection to Synology.me lost
« Laatste bericht door RicoK Gepost op 04 oktober 2024, 20:17:30 »
Bedankt @Birdy , zojuist de reset1 uitgevoerd. 4 sec indrukken, pieptoon en los en dan via finds.synology.com mijn DS216+II getracht te vinden. Ik zeg getracht, omdat de web assistent geen NAS vond, maar ook het LAN-ledje schittert door afwezigheid.



Omdat het LAN ledje uitblijft, lijkt het mij, dat de LAN poort toch overleden is. Hoe kan ik dit verder checken, zolang de nas niet wordt gevonden in het netwerk?

Edit:

Als ik de UTP rechtstreeks in mijn MacBook steek brandt daar wel continu het LAN Ledje aan de voorzijde, maar zowel Web Assisent als Synology Assistant vindt geen DS216+II.

62556-1

Zijn er nog andere mogelijkheden en welke zijn dit alvorens ik over moet gaan tot reset 2?
95
NAS hardware vragen / Re: DS216+II - LAN led uit - Connection to Synology.me lost
« Laatste bericht door Birdy Gepost op 04 oktober 2024, 19:51:31 »
Ik zou een reset Modus 1 uitvoeren:
Citaat
Reset beheerdersinloggegevens en netwerkinstellingen naar standaard
96
NAS hardware vragen / DS216+II - LAN led uit - Connection to Synology.me lost
« Laatste bericht door RicoK Gepost op 04 oktober 2024, 18:45:49 »
Ik heb een issue met mijn DS216+II. Dit al weer sinds enige weken, misschien maanden, maar door omstandigheden ben ik er niet eerder aan toegekomen hier nu eens aandacht aan te schenken. Nu heb ik eens getracht de koe bij de hoorns te vatten, echter helaas zonder het gewenste resultaat.

Op een gegeven moment ontving ik daar de e-mail dat de connectie met xxx.synology.me was verbroken. Dit komt wel eens, zij het zelden, voor, in het geval van bijvoorbeeld een storing bij mijn internet provider Ziggo. Dit was op zich wel vreemd, want internet was er gewoon. Maar het gekke, verontrustende, is, dat het LAN-ledje op de voorzijde gedoofd was en nog steeds is, waar de status- en de DISK-leds wel nog activiteit laten zien. Ik zie de NAS niet meer en kan er geen verbinding meer mee maken, zowel via mijn LAN als van buitenaf.

Wat heb ik er zelf aan gedaan:
- Ik heb meerdere malen mijn router en de DS216+II gereset, om te zien of de LAN-poort weer kon worden aangezwengeld.
- Ik heb verschillende UTP-kabels geprobeerd en dit in verschillende poorten op mijn router.
- Ik heb de UTP-kabel uit de NAS rechtstreeks, via een USB-C verloopje, in mijn MacBook gestoken. En hier valt op dat het LAN-ledje op de NAS dan wel flikkert (maar uiteraard geraak ik er niet in). De LAN poort op de NAS is dus schijnbaar niet overleden.

De SynologyAssistent vindt in geen enkel geval de DS216+II.

Mijn set-up is: Ziggo-modem in Bridge -> FRITZ!Box 4060 -> vast IP-adres naar mijn DS216+II.

Wie kan mij op weg, verder, helpen? Welke stap(pen) moet ik volgen om mijn NAS weer in/op te kunnen?

Alvast mijn hartelijke dank!
97
DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding / Re: kan SSH van buiten niet bereiken
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op 04 oktober 2024, 18:26:13 »
Van buitenaf zou je poort 22 in de router moeten doorsturen naar de NAS, en firewall voor de NAS moeten aanpassen.
Maar omdat het voor hackers zowat de meest gezochte poort is op internet, zou je beter ook het poortnummer kunnen aanpassen.

Juist i.v.m. veiligheid zou je wellicht beter van buitenaf een VPN-connectie kunnen opzetten,
en vanuit die VPN  "intern"  dan met SSH de NAS op root niveau benaderen.
98
Synology DSM algemeen / Re: Het Volume loopt vol.
« Laatste bericht door Bobo Gepost op 04 oktober 2024, 18:23:50 »
Ik lees hier niet of dat er daadwerkelijk backup-data naar de nieuwe usb-schijf zijn geschreven. Is die nieuwe disk wel helemaal ok en desnoods geprobeerd aan een pc?
Of staan die backup-data dan per ongeluk toch op de nas en worden dus ook weer gebackupped >>>> dus vol.

99
DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding / kan SSH van buiten niet bereiken
« Laatste bericht door rvldj Gepost op 04 oktober 2024, 17:34:20 »
Goedendag,
Ivm het installeren van een SSL programma heb ik root access moeten activeren voor SSH.
Vanuit mijn eigen netwerk krijg ik die bevoegdheden maar van buiten mijn eigen netwerk niet. Ik krijg dan bij de foutmelding een time-out error. Graag een advies
100
Mac OS X / Magic mouse paren met iMac [Niet nas gerelateerd]
« Laatste bericht door Briolet Gepost op 04 oktober 2024, 17:05:06 »
Een paar week geleden hebben de contacten van het oplaad kabeltje even in het water gelegen naar lekkage door een hoosbui.  Pas gisteren kwamen we erachter dat de muis niet meer oplade en dat één contact geheel weggebrand is door kortsluiting. Gelukkig geen schade aan de iMac zijde.

We hebben twee iMacs staan, dus de muis even aan het kabeltje van de andere iMac opgeladen.  En toen begon de ellende.

Blijkbaar paren de muizen tegenwoordig door hem aan de oplaadlabel te hangen. De muis war daarna niet meer te koppelen aan de oorspronkelijke iMac.  Bij de verkeerde iMac kon ik nog wel aangeven de onbedoeld gepaarde muis te vergeten, maar hij wilde met geen mogelijkheid meer met de oorspronkelijke iMac verbinden. Ook niet nadat we een oude muis met draad gebruiken om de muit te koppelen via de bluetooth instellingen.

Het leek erop dat de muis intern nog steeds dacht dat hij bij de andere iMac behoorde.  En even het kabeltje ompluggen ging ook niet omdat de ene iMac USB-A en de andere USB-C contacten had.

's avonds een nieuw kabeltje gekocht en daarmee de muis verder opgeladen aan de goede iMac. Daarna kon ik de muis gewoon weer gebruiken zonder verder iets expliciet te koppelen.

Wie heeft ook soortgelijke ervaringen met het gebruik van meerdere iMacs.  Gewoon dom dat het zelfs niet via de bluetooth settings werkte, terwijl Apple beweerd dat dit gewoon moet kunnen als je niet via een oplaadkabel kunt pairen.

Set up your Magic Keyboard, Magic Mouse, or Magic Trackpad with your Mac De betreffende iMac gebruikt OS Ventura.
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]