Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Windows / Re: Fout 0x8007003b
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op 15 november 2025, 01:18:48 »
Mooi dat het is opgelost.
Je bent in ieder geval goed thuis in Windows commando's op register niveau.
Zou ik zelf niet zomaar aan hebben gedacht, of daarmee overweg kunnen.   :wtf:    :geek:
92
Cloud Station & Drive / Re: Dsm Homes folder leeg maken lukt niet?
« Laatste bericht door stanvdw Gepost op 14 november 2025, 20:49:31 »
Heb drive verwijderd zowel in home als in homes, alsook op mijn Mac Synology Drive verwijderd. Nu terug geïnstalleerd.
Vind het wel vreemd dat Homes zo groot is geworden met 11TB.
Kan ook niets verwijderen via de opslaganalyser.
Zoek verder!

93
Windows / Re: Fout 0x8007003b
« Laatste bericht door kowa84 Gepost op 14 november 2025, 19:52:27 »
Het is gelukt!

Het viel me op dat het volume bijna vol is (categorie, hoe stom kun je zijn?)

Ik heb een nieuwe gedeelde map gemaakt op een ander volume , waar voldoende schijfruimte is. Opnieuw een opdracht gegeven om alles te kopieren. Nu lukt het dus wel...

Het is op zich vreemd dat hij een netwerkfout geeft zoals op de screenshot te zien is in plaats van dat de schijf vol is. Met FTP lukt het dus wel te schrijven naar het volume, dat is op zich raar.

Ook zie ik dat de transferrate nu stabiel is, ik haal 113mb/sec, en dat is constant. Naar het andere volume was dat niet het geval...

Verder heb ik voor de zekerheid een max Session TimeOut ingesteld van 600 sec. in het register...


94
Synology DSM 7.2 / Re: Kan niet inloggen met vast ip adres https://<ipadres>:5001
« Laatste bericht door Gijs47 Gepost op 14 november 2025, 18:41:24 »
@Briolet
Ik slaag er nog niet in op mijn lokale pc in te loggen met een domeinnaam
95
Windows / Re: Fout 0x8007003b
« Laatste bericht door kowa84 Gepost op 14 november 2025, 17:46:39 »
Hiermee is de kabel uitgesloten :)...
96
Synology DSM algemeen / VERPLAATST: Dsm Homes folder leeg maken lukt niet?
« Laatste bericht door Birdy Gepost op 14 november 2025, 17:43:43 »
97
Cloud Station & Drive / Re: Dsm Homes folder leeg maken lukt niet?
« Laatste bericht door Birdy Gepost op 14 november 2025, 17:43:14 »
Citaat
Heb ook Synology drive verwijderd van mijn Mac.
Dat zegt niet zoveel, verwijder Drive eens van je NAS.
98
Windows / Re: Fout 0x8007003b
« Laatste bericht door kowa84 Gepost op 14 november 2025, 17:41:44 »
Dankjulliewel....

Het zou volgens Synology kunnen liggen aan:

-Korte netwerkonderbrekingen,
-Time-out (Windows wacht te lang op de NAS),
-Niet-geoptimaliseerde SMB-instellingen (MTU, time-out, enz.),
-Softwarebeperkingen in Windows (cachebeheer, antivirus of netwerkservices).

Ik heb de volgende nieuwe wijzigingen aangebracht:

- IP in plaats van naam gebruikt
- SMB2 met Large MTU of SMB3 is ingeschakeld (Configuratiescherm > Bestandsservices > SMB/AFP/NFS > SMB).
- dezelfde MTU-waarde gebruikt

Via FTP kan ik wel gewoon verbinden en overdragen...

Ik heb een foto bijgevoegd van mijn SMB instellingen...
99
Windows / Re: Fout 0x8007003b
« Laatste bericht door Babylonia Gepost op 14 november 2025, 17:35:44 »
Zelfs merk ik ook geen problemen.

Nu schreef de TS in zijn eerste post wel iets over "vervangen" van (wellicht) zijn gebruikte ethernet kabels.
Vervangen met nieuwe kabels zegt niet zoveel, met de tegenwoordige troep aan Chinese kabels die niet voldoen.
Het gaat erom dat kabels van goede kwaliteit zijn, om een betrouwbare connectie op te leveren.
100
Windows / Re: Fout 0x8007003b
« Laatste bericht door Birdy Gepost op 14 november 2025, 17:25:42 »
Ik kopieer/verplaats vaak een paar grote bestand van ~50GB van Windows 11 Pro (25H2) naar m'n DS918+ (DSM 6.2.4-25556-8) via CIFS/SMB en heb nooit dit soort problemen en haal gemiddeld 100-110 MB/min.
Moet wel zeggen dat verplaatsen sneller gaat dan kopiëren maar, dat lijkt mij logisch.
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]