Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: casperb71 op 23 september 2016, 13:50:36

Titel: 2e FI9803P V2 camera wordt niet herkent
Bericht door: casperb71 op 23 september 2016, 13:50:36
Heb nu al een tijdje een FI9803P V2 draaien en dat werkt prima. Wat aanloop problemen gehad, maar met hulp in het forum opgelost.

Nu wilde ik een 2e camera koppelen van hetzelfde type die ook verbonden is via de WIFI.

In de IP-tool is hij direct zichtbaar en in de app van Foscam ook geen probleem, maar...

Als ik een nieuwe camera wil toevoegen in de VideoSurveillance en hem laat zoeken naar een ONVIF, dan vind hij alleen mijn 1e camera en de 2e toont hij niet.

Ik heb de software van de camera al via de app geüpgraded en de tips in het forum doorgebladerd.
Ook geen IP-conflict want het IP-adres is alleen toegekend aan die 2e camera.

Tips zijn welkom

Titel: Re: 2e FI9803P V2 camera wordt niet herkent
Bericht door: Briolet op 23 september 2016, 14:04:37
Ik heb zelf wel soortgelijke problemen gehad met de wachtwoordlengte. Het opgegeven wachtwoord was 2 tekens meer dan het maximum.

Bij de browser geen probleem, want daar negeerde het inlogvenster gewoon de extra tekens en stuurde de beknotte string naar de camera, zodat je het idee had dat het wachtwoord goed was.

In SS werden die extra tekens wel naar de camera gestuurd waardoor inloggen via SS niet lukte. (Het heeft lang geduurd voordat ik die door had)
Titel: Re: 2e FI9803P V2 camera wordt niet herkent
Bericht door: casperb71 op 23 september 2016, 14:21:11
Mhm mijn password is niet te lang en heb een ander password als de 1e CAM, dus ik denk dat ik daar geen winst uit kan halen.
Het vreemde is dat het IP-tooltje hem WEL direct herkent, de App ook, maar SS ziet hem niet.

Ik heb mijn 1e camera in zijn geheel verwijderd en van de stroom afgehaald.

Ip-tootje ziet hem staan, App werkt maar SS wil hem niet zien.
Titel: Re: 2e FI9803P V2 camera wordt niet herkent
Bericht door: casperb71 op 29 september 2016, 22:41:54
Het probleem is inmiddels opgelost.

Via de web-interface heb ik de laatste camerasoftware geupload en toen herkende hij de camera wel.

Dank voor jullie support.