Een paar maand geleden werkte mijn Archive Vault niet meer. Oude opnames kon ik nog wel bekijken, maar er werden geen nieuwe geplaatst.
Ik kwam er toen niet uit en ben nog eens aan de gang gegaan. Bij de bestaande taak staat steeds "Verbinding verloren". Dit klopt niet, want de verbinding is een SBM mount en de externe data is nog gewoon benaderbaar.
Als ik een nieuwe taak wil maken, loop ik vast in de melding dat deze gebruiker geen rechten heeft, als ik de bron van de beelden wil selecteren.
Ik ben er nu achter gekomen dat het backuppen altijd via het "admin" account loopt, ook al maak je de instelling met een ander account met admin rechten. Normaal staat mijn admin account uit en zet ik hem alleen aan voor specifieke taken die dit nodig hebben. Een paar maand geleden zag ik dat ik hem per ongeluk aan gelaten had. Ik heb toen niet de link gelegd tussen het falen van de backup en het weer uitschakelen van het 'admin' account, dat ik eigenlijk nooit gebruik.
Toen ik hem aanzette, kreeg ik direct de volgende verwarrende mail:
Titel: Archiveringstaak Voorkant backup heeft de verbinding met de bronopnameservers hervat
Inhoud: Synology Surveillance Station archiveringstaak Voorkant backup heeft de verbinding met de bronopnameserver verloren.
Tja, de titel spreekt de inhoud tegen. Na een blik in "Meldingen" zag ik dat de melding een fout bevat. Gelukkig kun je de melding zelf editten.