Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Dorus op 13 mei 2019, 22:14:08

Titel: Authorization failed. Please check username and password
Bericht door: Dorus op 13 mei 2019, 22:14:08
´n camera die het jaren heeft gedaan werkt niet meer in SS.
Inloggen via de webinterface van de camera gaat zoals vanouds.
Username en paswoord kloppen dus, echter deze werken niet in Synology Surveillance Station.
Tenminste het station geeft aan ¨Authorization failed. Please check username and password¨
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Titel: Re: Authorization failed. Please check username and password
Bericht door: Birdy op 13 mei 2019, 22:18:32
Weet niet hoe het komt maar, geef de gebruiker en password nog eens in SS.
Dus, even overschrijven.
Titel: Re: Authorization failed. Please check username and password
Bericht door: Dorus op 13 mei 2019, 22:25:46
Dank voor de reactie!
Ik heb al een aantal keer de username & password opnieuw ingeven.
Uiteindelijk heb ik ook de username & password op de camera zelf maar ´n keer verandert en daarna nogmaals op de SS zodanig ingegeven.
Zonder resultaat.
Toen heb ik de camera verwijderd uit SS en opnieuw aangemaakt, met weer hetzelfde ¨Authorization failed¨ resultaat.

Wat me opviel dat er in SS een update icon bij stond.
Die heb ik dan ook maar gedraaid.
De icon wordt inmiddels niet meer weergegeven dus ik ga ervan uit dat het goed gegaan is.
Maar nog steeds een Authorization failed.
Iemand nog een idee?

Titel: Re: Authorization failed. Please check username and password
Bericht door: Briolet op 13 mei 2019, 23:19:07
Een opmerking als "username & password" hoeft niet altijd te kloppen. Soms is dat een standaard antwoord als het inloggen niet lukt, terwijl de reden anders is. (Niet alleen bij de nas, maar ook bij andere systemen)
Titel: Re: Authorization failed. Please check username and password
Bericht door: Dorus op 14 mei 2019, 12:11:36
Klopt, daar ben ik me van bewust.
Het is echter wel het eerste waar ik aandachtig onderzoek naar deed.
Maar nu het dat niet blijkt te zijn, wat dan?
Aangezien de andere cams wel werken ga ik de probleem cam maar eens resetten vanavond.
Missschien hangt er in de cam zelf toch iets, ondanks dat die het via de webbrowser wel doet.

Titel: Re: Authorization failed. Please check username and password
Bericht door: Briolet op 14 mei 2019, 12:54:53
En let op bij wachtwoorden langer dan 16 tekens. De camera ondersteund maximaal 16 tekens. Als je een langer wachtwoord gebruikt, dan kapt de browser dat op 16 tekens af en stuurt dat naar de camera. De extra tekens worden dan genegeerd.

Als je via SS inlogt, wordt het overtal aan tekens wel in de hash verwerkt en kun je ook niet inloggen. Dit overkwam mij bij mijn eerste HikVision. Gewoon slecht dat hij in beginsel geen waarschuwing geeft als je een WW van > 16 tekens aanmaakt bij installatie. (In de GUI van de camera zelf zit wel die waarschuwing)
Titel: Re: Authorization failed. Please check username and password
Bericht door: Dorus op 15 mei 2019, 19:45:17
Camera gereset maar het heeft niet geholpen.
Nog steeds een authentificatie fout.
paswoord = 8 tekens lang dus dat kan het ook niet zijn.
Het is een onvif camera dus er valt zo goed als niks in te stellen in het SS camera aanmeld scherm.

Waarom mijn andere cameras het wel blijven doen is me dan ook nog steeds een raadsel.
Jaren zo gewerkt en nu dit probleem.
Het enige wat ik opgemerkt heb is dus die update icon in Surveillance Station.....