Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Brainbox72 op 03 november 2019, 12:06:00

Titel: Camera disconnected
Bericht door: Brainbox72 op 03 november 2019, 12:06:00
Hallo,
Ik heb in SS 3 ip camera's geïnstalleerd. Alle camera's hebben goed gefunctioneerd. Echter geeft SS aan dat 1 camera "disconnected" is.
Als ik via de GUI van de camera kijk, zie ik beeld. Ook via een app op mijn iPad heb ik beeld. De Synology DS412+ heeft 1 betaalde licentie en 2 standaard licentie.
Ik heb de camera gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd. Het resultaat blijft hetzelfde. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: ufosyno op 03 november 2019, 22:51:28
Als hij het wel aldoor goed gedaan heeft, kan je aan de camera twijfelen. Ook die hebben niet het eeuwige leven.

Maar voordien wat vragen:
- hoe is de camera gekoppeld (Wifi of bekabeld),
- als je met je phone kijkt, welke app gebruik je dan (DScam of de eigen van de camera)?

Zeker als je met de eigen app van de camera kijkt, kan het zijn, dat in de camera iets gesneuveld is, wat de conversie naar SS verstoort en er daar dus geen beeld meer bestaat.

Voor de zekerheid zou je de camera ook om kunnen wisselen met één van de andere twee. Als dan dezelfde camera (nu op een andere locatie) weer stoort lijkt mij het vervangen van de camera de aangewezen optie.
Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: Brainbox72 op 04 november 2019, 09:08:36
Dank voor je reactie!

Als de camera gesneuveld zou zijn, zou de camera het via de Foscam app en een app van een derde partij (via iPad) het ook niet doen. Ook via mijn Home Assistant is de camera gewoon werkend. Hierdoor kan ik stellen dat het probleem echt wel binnen SS moet zitten......



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: Birdy op 04 november 2019, 09:16:48
1 - Zijn de 3 cam's van hetzelfde merk en type, waarvan er dus 1 dit probleem heeft ?
2 - Is de betreffende cam als ONVIF geïnstalleerd of als gevonden merk en type.
3 - Heeft de betreffende cam soms een firmware update gehad ?
Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: Briolet op 04 november 2019, 13:25:20
Ik heb in het verleden vaak disconnects met een foscam gehad. Ik heb nooit een oorzaak kunnen vinden. Vaak bleef het probleem na een restart van mijn router weer enkele weken weg.
Nu gaat het al ruim een jaar goed.
Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: ufosyno op 04 november 2019, 13:37:27
Toch zou ik 'm dan eerst even omwisselen met een andere camera... Pas dan kan je bepalen of het SS of de camera is.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Dahua's. Wel op de eigen app, en ook op diverse app's van derden, maar niet op SS. Omwisseling liet blijken, dat de storing mee omwisselde. Daardoor verdacht ik de camera. Gebleken is, dat SS nogal kritisch is op het signaal (bij mij via Wifi) en bij "onvoldoende" de camera wordt disconnected. Ik kon het eerst nog oplossen door de camera iets te verplaatsen, maar na een paar week begon het weer. Nieuwe camera geplaatst op de oude plaats en sindsdien geen problemen meer. De Wifi-module van de camera was blijkbaar niet helemaal goed meer.
Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: Briolet op 04 november 2019, 14:10:22
Een Wifi camera is natuurlijk heel gevoelig voor disconnecten. Dat kan al gebeuren ald de buren plots wifi gaan gebruiken en het zendniveau van hun basisstation omhoog gaat. Mijn camera's hangen onder de zinken dakgoot. Dat metaal direct boven de camera absorbeert ook vrijwel al het signaal.

Ik ga er bij TS vanuit dat het om bekabeld gaat.
Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: Brainbox72 op 04 november 2019, 16:00:24
Camera's zijn allen van het merk Foscam. Zo zijn ze ook geconfigureerd. De gekozen Verbindungsmethode is utp-switch(Netgear)-fritzpowerline. Daar hij op de alternatieve wijze te ontvangen is, kan ik de gehele verbindingsweg als zijnde werkend beschouwen. Ga vanavond proberen de cam als Onif te configureren. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Titel: Re: Camera disconnected
Bericht door: Brainbox72 op 04 november 2019, 19:36:20
ONVIF geprobeerd, helaas geen resultaat. Als ik de Foscam app voor het vinden van camera's gebruik, kan ik alle 3 de camera's zien. Gebruik ik de look-up functie van SS vind de app ze onder Synology Supported Cameras niet. Onder General Interface vind hij ze alle drie.
Dit is trouwens wel vreemd, want de cameramodellen zijn wel bekend in zijn database. Enfin Klik ik de ONVIF aan, geeft hij als port 888. (bij Foscam moet dit 88 zijn) Voor de zekerheid heb ik het password dat ik heb ingesteld in de camera nog eens overnieuw ingetypt. Na test connection krijg ik de melding: Surveillance device test failed.
Verander ik de camera waarden weer in de Foscam waarden, krijg ik als Test Connection resultaat: Failed to connect the surveilance device. Please check the following settings off the surveillance device: IP address, hostname, portnumber.