Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: powernas op 19 juni 2012, 20:34:28
-
Beste forumleden ! (wie wil mij op weg helpen )
Het volgende is het geval.
Ik heb een werkende ip security cam op mijn nas aangesloten gehad (ds211j).
Na een tijd van proberen etc heeft hij maanden goed gewerkt tot op vandaag door een foutje heeft iemand even de router uitgezet. Ik kreeg toen een melding op mijn telefoon dat de cam geen beelden meer opnam (logisch), maar toen ik via hem via dsm 4.0 wilde benaderen lukte het mij dat niet meer.
(ik kon gewoon wel in dsm 4.0 komen met mijn password), maar surveillance station gaf aan dat de verbinding verbroken was en toen ik opnieuw wilde "connecten" lukte dat niet meer.
Wie weet er wat er aan de hand kan zijn en wil mij op weg helpen naar een oplossing.
met vriendelijke groet,
powernas
-
Klinkt als een dynamisch ip adres probleem.
De router is uit geweest dus de aangesloten clients hebben een nieuw, ander, ip adres gekregen.
De NAS waarschijnlijk niet omdat je daar nog wel kan inloggen maar de camera waarschijnlijk wel.
Ik zou die ip adressen eens goed nakijken.
-
Heeft jouw camera fabrikant geen software om de camera op je netwerk te zoeken?
Anders zou je even in je router kunnen kijken welk IP adres de camera heeft gekregen.
Een tip is om het interne IP van je camera straks (als je weet welke hij nu heeft) te reserveren in je router (reservation). Mocht een volgende keer je router opnieuw opstarten of van de stroom raken krijgt de camera weer het "oude" ip adres.
-
Of nu direct een reservering aanmaken op basis van mac adres en dan de camera resetten zodat hij een nieuw (bekend) ip adres krijgt.
-
Bedankt allemaal!!! ik ga er zeer snel mee aan de slag! met name wil ik robert koopman bedanken omdat hij mij al eerder correct heeft geholpen ! Ik zeg hulde.
Powernas