Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: kuifje015 op 15 juli 2018, 16:06:25
-
Goedemiddag, ik zit met de volgende uitdaging. Ik wil in surveillance station een Axis M1034W camera toevoegen. Op zich is dit geen probleem en als ik dit lokaal (192.168.-----) doe dan werkt het ook. Nu wil ik deze camera elders buiten mijn netwerk plaatsen en heb hiervoor bij Axis een DDNS aangemaakt. Als ik de DDNS op mijn laptop open dan krijg ik een prima verbinding met deze camera. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om de DDNS in surveillance station in te voeren, ik krijg de melding "ongeldig formaat". Wie heeft hier de oplossing voor? Bij voorbaat dank.
-
In de handleiding staat niets over DDNS, vraag mij wel af, of het wel kan werken als je het externe IP-adres van de CAM opgeeft maar, ik denk het niet.
Denk dat SS alleen werkt voor CAM's in hetzelfde locale netwerk LAN.
-
Het moet gewoon werken. Het invulveld heet wel "IP adres" maar je kunt er gewoon een hostnaam invullen. (Volgens de help en mijn ervaring).
-
Is Hostnaam dan hetzelfde als DDNS ?
Zo ja, dan is de DDNS niet goed ingevuld.
-
Het toevoegen van het IP adres in plaats van de DDNS heb ik niet geprobeerd. Ziggo verandert het IP adres nog wel eens (ervaring) waardoor de camera, bij een normaal IP adres, niet meer te vinden / connected is. Om deze reden kies ik dan ook liever voor een DDNS.
-
Een DDNS heeft geen "http://" ervoor.
-
Ook zonder geen resultaat, zelfde melding.
-
Ik lees bij Axis:
Using this service means that you do not need to set an IP address for your product. All you need to do is enter the product's serial number in the box below and the service will provide your product with a unique DNS or domain name (URL address) that allows you to access the product and its Web pages from any standard Web browser.
Ik heb het idee dat het alleen werkt met een browser en dat werkt.
Is niet een echt DDNS adres, heb ik het idee.
Test nu eerst eens met het Externe IP-adres.
-
Overigens, als ik trace naar http://axis00408ce5568e.axis krijg ik: "Unable to resolve target system name http://axis00408ce5568e.axis."
Of is "axis00408ce5568e.axis" niet complete adres of een fake adres.
Let op: Als dit wel zo is, dan is het niet handig om het adres openbaar te maken. ;)
-
Het is geen fakeadres maar het is niet compleet. Ik heb er op dit moment nog niet zo'n moeite mee als het openbaar is, het wordt, als het werkt, nog verandert. Het invoeren van het serienummer op de site van Axis is om het adres te krijgen van de DDNS. Daarna zou dat moeten werken. Ik kan je prive wel het complete adres geven dan kan je kijken of het bij jou vandaag lukt. Moet ik alleen even weten hoe ik je prive kan benaderen.
-
Ah...ok.
PB sturen:
[attachimg=1]
-
Is het wel een echt DDNS adres, of is het een adres dat toch naar de axis website wijst. (zoals Quick Connect)
Doe eens een 'nslookup' met dat DDNS adres. Als het goed is, komt hij met je IP adres terug.
-
Tracert komt met:"Unable to resolve target system name."
Heb het complete adres van TS via PB gekregen.
Kan ook de CAM niet bereiken met of zonder :80
-
Als je een niet bestaande url invult, dan krijg je de melding om het netwerk te controleren. Dus geen "fout formaat". De ingevulde string zal dus niet kloppen. Geen hostnaam formaat.
Maar de cam was toch al bereikbaar via de browser?
Als ik de DDNS op mijn laptop open dan krijg ik een prima verbinding met deze camera.
-
Heb even SS geïnstalleerd en geprobeerd de CAM toe te voegen met de gegevens die ik per PB heb gekregen, krijg in ieder geval geen error op het DDNS adres maar wel:
[attachimg=1]
Dus, het DDNS formaat ("http://" ervoor) is correct.
-
Nu even met nslookup gekeken maar, de DDNS wijst naar 192.168.1.33.
Dat is het Interne IP-Adres van de CAM dus gaat dit nooit werken.
DDNS moet wijzen naar het Externe IP-adres van de Router waar je CAM hangt, daarbij moet de (nu nog) poort 80 forwarded worden in die zelfde Router.
Maar de cam was toch al bereikbaar via de browser?
Als ik de DDNS op mijn laptop open dan krijg ik een prima verbinding met deze camera.
Dat klopt dus.
-
@kuifje015 Nu is alles goed ingesteld :thumbup:
[attachimg=1]
-
Alleen in SS heb ik wel contact echter, user password, laat me niet binnen.
Denk dat ik root had moeten zijn, maar goed, DDNS werkt en verder testen heeft geen zin voor mij. ;)
[attach=1]
-
Allen bedankt voor het meedenken en het aandragen van oplossingen. S.S. werkt nu met een DNS van Axis. PROBLEEM OPGELOST!
-
Mooi zo :thumbup:
-
Nu even met nslookup gekeken maar, de DDNS wijst naar 192.168.1.33.
Dat is het Interne IP-Adres van de CAM dus gaat dit nooit werken.
Nooit eerder meegemaakt. Je moet er natuurlijk op kunnen vertrouwen dat DDNS het goede externe IP ophaalt. Zeker omdat hij dit periodiek controleert wil je dit betrouwbaar hebben. Bij de DDSN implementatie van Synology heb ik hier nooit een probleem meegemaakt. Zelfs niet achter dubbel nat, waarbij het WAN adres van mijn 2e router ook een intern adres is.
Maar goed, het is opgelost en nu weet je waar je het moet zoeken als het weer mis gaat.
-
Waarom de camera geen vast ip adres? En port-forwarding. Ok, misschien 1 keer per jaar verandert je thuis-ipadres maar dat is zo te herstellen.