Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: RvS op 12 december 2013, 17:29:50

Titel: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: RvS op 12 december 2013, 17:29:50
2 D-Link camera's DC-6511 aangesloten. Het heeft een tijdje gewerkt maar nu komt bij beide camera's de melding: 'Verbinding verbroken'. Terwijl als ik 'camera bewerken' selecteer en dan 'test verbinding' klik, de verbinding als 'oke' wordt aangegeven. Tevens is het camera beeld dan zichtbaar in het venstertje. Iemand een idee hoe dit is op te lossen? Alvast bedankt voor de reactie.
Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: wenhen op 13 december 2013, 21:50:35
Beste RvS,

Ik had het zelfde probleem met een onvif 2.0 camera. (onbekend merk)
Instellingen als volgt aangepast.

videoformaat: H.264
resolutie 1280x720

Daarna werkte het voor mij.
Wanneer ik een lagere resolutie kies krijg ik weer verbinding verbroken.
Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: eahuizinga op 17 december 2013, 08:30:16
Ik heb exact hetzelfde sinds gisteren met een FOSCAM FI8905.
Daarvoor draaide hij prima.
Is er al een oplossing gevonden?
Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: Alexhopman op 23 december 2013, 11:22:58
Hier precies hetzelfde:

In het bezit van een: DS712 & DS212 & DS112
Allemaal Surveillance station 6 er meerdere licenties voor camera's.

Bij allemaal dezelfde herkenbare problemen. Het gekke is dat niet alle camera's ( terwijl het dezelfde types zijn ) dezelfde fouten geven.

Een voorbeeld:

Foscam 8908W:  In de instellingen " OK " en prima beeld.
De ene keer direct " geen verbinding " en het andere moment een paar uur later.
Automatisch herstellen werkt niet. Gevolg.... Geen camera beelden bij een inbraak.

LevelOne WCS-0040 W: Constant ( om de seconden ) verbinding verbroken / verbinding herstel.
Een paar uur later is de verbinding verbroken en herstellen niet meer mogelijk.

Kwaliteit instellingen veranderen maakt geen enkel verschil.

Echt een drama systeem om mee te werken.

Als Synology dit niet oplost dan zal ik over moeten stappen naar andere systemen.
Mogelijk kan Synology zelf eens reageren op deze problemen want met zo veel klachten kan dit toch niet zo blijven?





 
Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: Robert Koopman op 23 december 2013, 11:44:47
Mogelijk kan Synology zelf eens reageren op deze problemen want met zo veel klachten kan dit toch niet zo blijven?

Synology leest hier niet mee.
Daarvoor moet je op het Engelstalige forum zijn.
Of rechtstreeks contact opnamen met Synology.
Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: zandhaas op 23 december 2013, 15:22:36

Echt een drama systeem om mee te werken.

Als Synology dit niet oplost dan zal ik over moeten stappen naar andere systemen.
Mogelijk kan Synology zelf eens reageren op deze problemen want met zo veel klachten kan dit toch niet zo blijven?

Misschien als je wat meer informatie geeft dat er een aantal gebruikers beter kunnen antwoorden.

Als je bijvoorbeeld al antwoord kunt geven op onderstaande vragen:

Hoe is de camera aangesloten (Wifi of bekabeld of POE)
Is de laatste firmware op de camera geïnstalleerd
Heeft de camera een vast ip-adres
Wat is de afstand tot de router ingeval wifi gebruikt wordt
enz.

Zelf gebruik ik een Foscam FI9805W voorzien van de laatste Foscam firmware en surveillance station is ook de laatste versie van afgelopen november (6.x.x ?). Mijn camera is via WIFI aangesloten.
En ja zelf had ik ook regelmatige disconnects tot dat ik de camera firmware had geupgrade. Daarna geen enkel probleem meer gehad met disconnect's.
Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: Alexhopman op 26 december 2013, 09:32:31
Oke,

6 camera's aangesloten via wifi en 1 met een kabel.

Afstand tussen de camera's die verbreken is 1,5 meter en 12 meter.


Allemaal een vast IP adres

Router: asus rt-n66u


Alle camera's de laatste nieuwe firmware.


Mocht iemand nog een idee hebben dan hou ik mij aanbevolen!

Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: peeweesyn op 26 december 2013, 12:07:55
Ik geloof dat ik het gevonden heb.  Er lijkt een fout te zitten in de gebruikersinterface van Surveillance Station. Als je via Camera Bewerken op Verbinding Testen klikt zie je het voorbeeld. De knop OK is nu verlicht maar doet in werkelijkheid niets. ...

Remedie: één van de gegevens veranderen (bijvoorbeeld gebruikersnaam of wachtwoord of IP adres), op OK klikken (nu zie wél "Bezig met opslaan"), vervolgens weer Camera bewerken en gegevens terug veranderen, weer op OK klikken en voila.
Titel: Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
Bericht door: René_ op 18 februari 2021, 16:30:02
Beste RvS,

Ik had het zelfde probleem met een onvif 2.0 camera. (onbekend merk)
Instellingen als volgt aangepast.

videoformaat: H.264
resolutie 1280x720

Daarna werkte het voor mij.
Wanneer ik een lagere resolutie kies krijg ik weer verbinding verbroken.


Ik had hetzelfde met de Synology ds109, die ik gebruik als camera server, ik heb deze oplossing toegepast zoals beschreven in het citaat hierboven en het werkt weer perfect  :thumbup: