Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: frixel op 17 mei 2013, 09:41:15
-
Ben nu al een paar dagen aan het klooien met de Foscam 8904 en zit nu met het probleem dat iedere dag rond 06:00 uur s`morgens de verbinding van de cam wegvalt.
Het lijkt erop dat dit gelijk gaat met de overschakeling van IR naar normaal.
Ik heb de router expres al binnen de 2 meter van de cam staan.
Nu ook maar met een kabel en rechtstreeks op de router maar ook dan steeds volgens de log:
Fout 2013/05/17 09:38:17 Connection to camera [Frix IPcam] was lost.
Informatie 2013/05/17 09:37:26 Connection to camera [Frix IPcam] was recovered.
Fout 2013/05/17 09:35:12 Connection to camera [Frix IPcam] was lost.
Informatie 2013/05/17 09:34:21 Connection to camera [Frix IPcam] was recovered.
Fout 2013/05/17 09:34:10 Connection to camera [Frix IPcam] was lost.
Informatie 2013/05/17 09:33:19 Connection to camera [Frix IPcam] was recovered.
Fout 2013/05/17 09:33:09 Connection to camera [Frix IPcam] was lost.
Informatie 2013/05/17 09:32:18 Connection to camera [Frix IPcam] was recovered.
Fout 2013/05/17 09:32:08 Connection to camera [Frix IPcam] was lost.
Informatie 2013/05/17 09:31:16 Connection to camera [Frix IPcam] was recovered.
Fout 2013/05/17 09:29:04 Connection to camera [Frix IPcam] was lost.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
-
Ik heb zelf een 8904W met firmware 11.35.2.44. Hangt via wifi in het netwerk. Geen problemen met wegvallende connectie. Dat had ik overigens wel met de 8910W. Die viel meerdere keren per dag weg. Na een update van de firmware was het opgelost.
-
Ga ik ook maar eens een update doen.
Als ik hier
http://www.foscam.nl/index.php/support/downloads/category/7-firmware-8904w
kijk zie ik een heleboel updates staan in een (voor mij) niet logische volgorde.
Is de onderste de nieuwste? :oops:
EDIT:
Mijn firmware nu is 11.35.2.49 volgens mij de nieuwste?
-
Allereerst moet je heel goed weten welke camera je hebt zodat je de goede Firmware installeert.
-
Camera is inmiddels retour ivm verliezen van de verbinding en instabiliteit.
De wartel van de antenne zat ook los van de camera.
Mij benieuwen of alles beter zal worden als die terug is.
-
ohhh ik ben niet de enige
2013/05/19 01:20:58 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:20:43 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:20:43 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:20:28 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:20:28 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:20:13 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:20:13 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:19:58 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:19:58 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:19:43 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:19:43 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:19:29 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:19:28 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:19:13 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:19:13 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:18:59 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:18:58 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:18:43 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Fout 2013/05/19 01:18:43 Connection to camera [HoMe_CaM] was lost.
Informatie 2013/05/19 01:18:28 Connection to camera [HoMe_CaM] was recovered.
Vandaag werd telkens de verbinding verbroken , ben ik het bezit van de nieuwste firmare (fi9802) erg irritant dit..........
-
Ik zou ook eens naar de wartel kijken van je antenne, wellicht dat bij jou ook daar het probleem ligt :o
-
Ik weet niet anders dan dat dit altijd gebeurd. Ik heb 5 Y-Cam kameras en die doen het alle 5. In elk geval als ze bedraad aangesloten zijn. Toen ik er nog een paar via wifi aangesloten had, gebeurde dat niet bij die kameras.
Ik heb de oorzaak nooit goed onderzocht. Wel lopen ze allen via dezelfde switch, en de WiFi connectie liep indertijd niet via die switch.....
-
Ik zou ook eens naar de wartel kijken van je antenne, wellicht dat bij jou ook daar het probleem ligt :o
De wifi verbreekt niet, die is nog nooit verbroken, verbinding op de NAS geeft telkens deze melding........vannacht heeft hij het van 1uur nacht tot 9.45 ochtend gedaan daarna spontaan verbinding verbroken, krijg hem niet meer geactiveerd.....
-
Ik heb inmiddels een andere camera retour ontvangen.
Bleek deze cam toch niet in orde te zijn. Nu geen verbindings problemen meer :P :P
-
Hier ook last van instabiliteit met een Foscam FI8906W.
Het probleem doet zich telkens 's morgens voor tussen 7u en 9u maar niet systematisch elke dag.
Ik heb de indruk dat het te maken heeft met de weersomstandigheden.
Meestal begint het probleem met enkele valse notificaties veroorzaakt door lichtflitsen, alsof het beeld overbelicht wordt.
Vermoedelijk zijn de flitsen het resultaat van de laagstaande zon die 's morgens in de lens van de camera schijnt.
Hieronder de volledige log van vannmorgen.
Na 08:37:50 geen problemen meer.
Information 2013/05/27 08:37:50 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:37:48 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:37:47 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:37:44 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:37:42 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:37:41 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:37:39 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:37:37 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:26:52 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:22:27 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:22:25 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:21:25 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:21:23 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:20:49 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:20:48 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:19:10 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:19:08 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:19:06 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:19:04 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:18:54 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:18:52 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:14:27 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:14:25 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:08:38 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:08:36 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:07:45 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:07:42 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:07:42 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:07:41 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 08:03:42 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 08:03:40 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:57:06 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:57:05 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:55:22 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:55:21 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:53:22 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:53:20 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:52:19 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:52:11 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:50:48 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:50:23 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:48:01 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:47:08 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:46:55 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:46:02 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:45:49 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:44:57 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:44:44 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:43:52 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:43:38 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:42:46 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:42:33 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:41:41 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:41:27 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:40:35 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:40:22 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:39:30 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:39:17 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:38:25 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:38:12 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:37:20 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:37:07 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:36:15 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:36:02 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:35:10 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:34:57 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:34:05 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:33:52 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:33:01 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:32:47 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:31:56 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:31:42 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:30:51 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:30:38 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:29:46 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:29:33 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:28:42 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:28:28 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:27:37 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:27:24 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:26:33 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:26:19 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:25:28 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:25:15 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:24:24 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:24:11 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:23:17 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:21:13 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:20:39 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:19:55 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:18:44 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:16:54 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:16:30 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:14:59 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:14:43 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:10:19 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:10:17 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:10:07 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:10:05 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:10:03 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:09:59 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:09:56 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:09:52 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:09:50 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:09:46 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:09:44 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:09:29 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:09:27 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:09:16 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:09:15 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:09:10 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:09:09 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:09:03 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:09:03 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:57 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:56 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:51 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:50 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:44 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:37 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:35 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:31 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:28 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:24 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:22 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:19 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:16 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:12 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:07 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:08:03 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:08:01 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:57 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:55 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:51 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:48 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:44 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:43 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:42 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:40 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:36 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:34 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:30 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:27 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:24 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:21 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:17 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:13 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:11 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:06 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:04 Connection to camera [FI8906W] was lost.
Information 2013/05/27 07:07:01 Connection to camera [FI8906W] was recovered.
Error 2013/05/27 07:07:00 Connection to camera [FI8906W] was lost.
-
@masterw:
Heb je de camera bedraad of draadloos aangesloten?
Als dit draadloos is, heb je dan ook last als deze bedraad wordt? Zo ja, dan zit het probleem waarschijnlijk in de wifi verbinding.
Heb je al eens geprobeerd om je router etc. 's ochtends te resetten en te kijken of het probleem dan verholpen is?
Valt het beeld van de camera weg als je tijdens het probleem deze direct via een browser benaderd?
-
Heb je de camera bedraad of draadloos aangesloten?
Camera is bedraad aangesloten.
Heb je al eens geprobeerd om je router etc. 's ochtends te resetten en te kijken of het probleem dan verholpen is?
Waarom zou mijn router het probleem zijn? De camera & Synology zitten beiden ingeplugd op dezelfde switch.
De router zorgt enkel voor het beheren/toekennen van de IP adressen. Beide Synology & Camera hebben een vast IP adres.
Valt het beeld van de camera weg als je tijdens het probleem deze direct via een browser benaderd?
Ik vermoed van wel want de opname die op dat moment loopt wordt afgebroken. Ik heb op dat moment opnames van 2-3 seconden terwijl hij voor elk event 5 sec ervoor + 5 sec erna zou moeten opnemen.
Ik heb echt wel de indruk dat het probleem van de camera zelf komt omdat het probleem elke keer begint met een aantal lichtflitsen in de opnames.
-
Dat het probleem begint nadat er lichtflitsen te zien zijn kan er op duiden dat er op dat moment veel data over de lijn verstuurd moet worden.
Het lijkt dus op een netwerkprobleem, maar dan kan natuurlijk ook de netwerkaansluiting van de camera zijn.
Heb je al een ping gedaan naar de camera? Laat de ping eens doorlopen (ping -t "ip-adres camera")'s ochtends tijdens het probleem.
Sluit de camera eens direct aan op een laptop. Wat gebeurd er dan?
Is het probleem te simuleren door er met een zaklantaarn in te schijnen tijdens schemer?
Probeer te achterhalen of het probleem in je netwerk ligt of bij de camera. Mijn gevoel zegt dat de camera de hoeveelheid data niet kwijt kan en dat daardoor de verbinding even verbroken wordt.
-
[attachurl=1]
Dat het probleem begint nadat er lichtflitsen te zien zijn kan er op duiden dat er op dat moment veel data over de lijn verstuurd moet worden.
Als ik zo kijk naar de Resource Monitor op de Synology dan zie ik dat de netwerk load shommelt tussen 200 en 400 KB/s.
Heb je al een ping gedaan naar de camera? Laat de ping eens doorlopen (ping -t "ip-adres camera")'s ochtends tijdens het probleem.
goed idee, zal ik eens proberen
Is het probleem te simuleren door er met een zaklantaarn in te schijnen tijdens schemer?
ook het proberen waard
Mijn gevoel zegt dat de camera de hoeveelheid data niet kwijt kan en dat daardoor de verbinding even verbroken wordt.
Dat zou wel eens goed kunnen maar ik twijfel dat de oorzaak hiervan de capaciteit van het netwerk zou zijn. Tussen de switch en de Synology heb ik 1000Mbps en tussen de switch en de camera heb ik 100Mbps.
Zou hardware/software van de camera misschien niet overweg kunnen met die flitsen, waardoor de camera een de verbinding af en toe verbreekt...
Gisterenmorgen bijv was er 's morgens meer bewolking en bleef de verbinding netjes online, daarom dat ik denk dat de lichtflitsen de trigger zijn van het probleem.
I heb als bijlage een voorbeeld van zo'n lichtflits toegevoegd
wordt vervolgd
-
Als ik het filmpje zie lijkt de zon van achteren te komen dus die kan niet in de camera schijnen.
Wel zie ik af en toe rose/paars achtige beelden, wat meer lijkt alsof de camera zijn ir-cut filter steeds even aan en uitschakelt.
Kun je die eens een tijdje op handmatig zetten?
Dan weet je misschien of het deze filter is die loopt te zieken.
-
Als ik het filmpje zie lijkt de zon van achteren te komen dus die kan niet in de camera schijnen.
De camera staat gericht met de lens naar het noorden, en rond deze tijd van het jaar komt de zon op in het noordoosten. Dus 's morgens als de zon nog laag staat komt het zonlicht zijdelijngs binnen op de lens.
Maar dit duurt niet lang want de camera staat net onder de dakgoot, dus nadat de zon wat hoger gaat staan zit de dakgoot er al tussen.
Wel zie ik af en toe rose/paars achtige beelden, wat meer lijkt alsof de camera zijn ir-cut filter steeds even aan en uitschakelt.
Kun je die eens een tijdje op handmatig zetten?
Dan weet je misschien of het deze filter is die loopt te zieken.
goed idee, ik veronderstel dat ik de IR-cut manueel kan instellen in de settings van de camera zelf, want in het menu van Surveillance Station onder "camera optimization" staan de "Day/Night mode" settings in het grijs
-
goed idee, ik veronderstel dat ik de IR-cut manueel kan instellen in de settings van de camera zelf, want in het menu van Surveillance Station onder "camera optimization" staan de "Day/Night mode" settings in het grijs
Ik ben wel benieuw waar je die setting heb gezien want ik ben ze nog niet tegen gekomen :ugeek:
-
Die lichtflits zoals te zien is in je bijlage herken ik.
Zoiets had ik ook met een camera van Eye Sight. Dit is toen met een update van de firmware opgelost.
Heb je de laatste firmware gëinstalleerd?
http://www.foscam.nl/index.php/support/downloads/category/49-firmware# (http://www.foscam.nl/index.php/support/downloads/category/49-firmware#)
-
Dan haak ik even in, en hopelijk niet off topic...
Ik heb sinds een paar dagen ook een eyesight camera en heb vandaag hetzelfde meegemaakt met een groot verschil in het beeld tussen licht en donker... Vervolgens gaat het beeld flikkeren alsof er, inderdaad, lichtflitsen te zien zijn...
Waar vind je firmware updates voor eyesight camera's zodat ik kan proberen of dit helpt...?
Gr.
Marc
Sent from my iPad using Tapatalk
-
@marcblom:
Die had ik toen per mail toegestuurd gekregen.
Hier de website:
http://www.estcctv.com/ (http://www.estcctv.com/)
-
Heb je de laatste firmware gëinstalleerd?
yep de camera was standaard al voorzien met de laatste firmware:
Device Firmware Version 11.35.2.49
Device Embeded Web UI Version 2.4.20.4
-
goed idee, ik veronderstel dat ik de IR-cut manueel kan instellen in de settings van de camera zelf, want in het menu van Surveillance Station onder "camera optimization" staan de "Day/Night mode" settings in het grijs
Ik ben wel benieuw waar je die setting heb gezien want ik ben ze nog niet tegen gekomen :ugeek:
Inderdaad die setting kan ik ook niet vinden. Op de Foscam webinterface staan wel knoppen IR On / IR Off maar er gebeurt helemaal niets als ik daarop klik.
-
Inderdaad die setting kan ik ook niet vinden. Op de Foscam webinterface staan wel knoppen IR On / IR Off maar er gebeurt helemaal niets als ik daarop klik.
Misschien zie je dat pas als het donker is?
Bij IR(-cut) off zou eigenlijk wel het beeld paarsig moeten worden.
-
Ik heb alle settings in de Foscam webinterface nog eens nagekeken en bleek dat het "Using Wireless LAN" vinkje nog aanstond van toen ik de camera voor het eerst getest had.
Hoewel de antenne niet op de camera gemonteerd is kan de camera toch het WiFi signaal vinden (WiFi access point staat ongeveer 3 meter lager in de kelder).
Heb "Using Wireless LAN" weggevinkt, nu afwachten of het probleem zich nog voordoet.
-
@firepeet bedankt! Ga morgen eens op hun website kijken... Mijn leverancier had me verteld dat er geen firmware updates voor eyesight camera's bestonden en ik kon het zelf niet vinden...
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Inderdaad die setting kan ik ook niet vinden. Op de Foscam webinterface staan wel knoppen IR On / IR Off maar er gebeurt helemaal niets als ik daarop klik.
Misschien zie je dat pas als het donker is?
Bij IR(-cut) off zou eigenlijk wel het beeld paarsig moeten worden.
De knoppen IR On / IR Off doen het inderdaad pas als het donker is.
Manueel aan- en uitzetten kan dus wel maar niet met een automatische klok.
-
Vanmorgen was het weer prijs: tussen 07:10:24 en 08:44:17 constant disconnects.
Gisteren was het tussen 07:07:00 -> 08:37:50, dus elke keer rond dezelfde tijdstippen.
Ik heb een ping test gedaan en op het moment van de disconnects blijft de camera bereikbaar, enkel is de ping response time ietsje langer:
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=43ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=236ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=5ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=5ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=7ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=60ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=218ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=12ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=127ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=12ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.28: bytes=32 time=3ms TTL=64
Vanavond, als het donker is ga ik de IR-cut eens uitzetten en checken of het probleem zich morgenvroeg opnieuw voordoet.
-
Je ziet dus dat de netwerk prestatie slecht is op het momet dat het probleem zich voordoet.
Hiermee kan uitgesloten worden dat het probleem bij de NAS zit.
Je zou het volgende nog kunnen proberen:
- De camera met een andere utp kabel verbinden op je Switch;
- De camera direct op een laptop aansluiten;
- Een laptop aansluiten op de kabel van de camera en dan een bestand downloaden en kijken naar de snelheid
Heb je de utp stekker al gecontroleerd of de plastic bruggetjes tussen de contacten niet per ongeluk omgebogen zijn?
-
Ik vind ook de reguliere ping waardes vrij hoog. Als ik mijn camera ping krijg ik:
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.516 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.813 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.879 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.467 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=5 ttl=64 time=0.723 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=6 ttl=64 time=0.775 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=7 ttl=64 time=0.762 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=8 ttl=64 time=0.409 ms
En daar zitten 4 switches tussen om die camera te bereiken. Maar omdat all mijn cameras ook dit soort connection losses vertonen volg ik de ontwikkelingen. Ik krijg de indruk dat een vertraging van een paar ms al als een verlies aan verbinding opgepikt wordt. En dan zou het toch ook aan de nas software kunnen liggen dat hij niet genoeg geduld heeft.
-
Ik vind ook de reguliere ping waardes vrij hoog. Als ik mijn camera ping krijg ik:
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.516 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.813 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.879 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.467 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=5 ttl=64 time=0.723 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=6 ttl=64 time=0.775 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=7 ttl=64 time=0.762 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=8 ttl=64 time=0.409 ms
En daar zitten 4 switches tussen om die camera te bereiken. Maar omdat all mijn cameras ook dit soort connection losses vertonen volg ik de ontwikkelingen. Ik krijg de indruk dat een vertraging van een paar ms al als een verlies aan verbinding opgepikt wordt. En dan zou het toch ook aan de nas software kunnen liggen dat hij niet genoeg geduld heeft.
Ik heb de ping gedaan vanaf mijn laptop die via WiFi op het netwerk zit.
Als ik ping vanaf de NAS krijg ik volgende waardes:
DiskStation> ping 192.168.1.28
PING 192.168.1.28 (192.168.1.28): 56 data bytes
64 bytes from 192.168.1.28: seq=0 ttl=64 time=2.326 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=1 ttl=64 time=0.460 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=2 ttl=64 time=0.672 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=3 ttl=64 time=0.522 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=4 ttl=64 time=0.553 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=5 ttl=64 time=0.503 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=6 ttl=64 time=0.524 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=7 ttl=64 time=0.450 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=8 ttl=64 time=0.468 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=9 ttl=64 time=0.482 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=10 ttl=64 time=0.485 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=11 ttl=64 time=0.635 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=12 ttl=64 time=0.481 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=13 ttl=64 time=0.501 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=14 ttl=64 time=0.476 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=15 ttl=64 time=0.477 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=16 ttl=64 time=0.494 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=17 ttl=64 time=0.464 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=18 ttl=64 time=0.657 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=19 ttl=64 time=0.452 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=20 ttl=64 time=0.464 ms
Ik kan niet geloven dat het probleem van mijn netwerk komt...
Vanmorgen was het trouwens bewolkt en heeft het probleem zich niet voorgedaan.
Het is alsof de software van de camera tilt begint te slaan wanneer de camera verblind wordt door de zon.
De IR-cut staat momenteel wel uit maar denk niet dat de IR-detectie het probleem is want de overgang van nacht naar dagmodus gebeurt rond 5u15 terwijl het probleem pas opduikt tussen 7u en 9u.
Ik ga even afwachten tot de volgende zonnige ochtend om de IR-cut hypothese volledig te kunnen uitsluiten.
-
Als die ping waardes bij wifi gebeuren, zijn de uitschieters minder vreemd. Dat zie ik ook regelmatig bij een slechtere verbinding.
Bij het wisselen van de IR filter moet er iets mechanisch gebeuren. Dat zal ergens toch even meer stroom trekken. Misschien dat de gelijkstroom voeding te lang is waardoor de spanning te veel inzakt. Ik weet in elk geval dat ik mijn voedings kabels niet te veel mag verlengen omdat de fabrikant aangeeft dat de camera dan te weinig spanning krijgt.
-
Bij het wisselen van de IR filter moet er iets mechanisch gebeuren. Dat zal ergens toch even meer stroom trekken. Misschien dat de gelijkstroom voeding te lang is waardoor de spanning te veel inzakt. Ik weet in elk geval dat ik mijn voedings kabels niet te veel mag verlengen omdat de fabrikant aangeeft dat de camera dan te weinig spanning krijgt.
Ik heb inderdaad een lange uitrolbare verlengkabel tussen het stopcontact en de DC 5V/2.0A EU adapter van de camera.
Dat is maar voorlopig, want ik zou eigenlijk een extra leiding moeten trekken met stopcontact tot de camera.
Denk je dat de camera bij inval van hevig zonlicht meer stroom zou moeten trekken?
En zou een iets zwakkere gelijkstroom voeding veel invloed hebben op het voltage dat de adapter levert aan de camera?
Ik heb het voltage in mijn huis ooit eens gemeten en dat was dichter tegen 230V dan tegen 220V.
-
De lengte van het 230V deel zal geen probleem zijn. Maar bij mijn cameras is de trafo net sterk genoeg voor de camera en is een paar tiende volt extra spanningsverlies door verlenging aan de 5 Volt kant, net te veel. (Er zat standaard genoeg lengte aan mijn 5 volt kant en je kunt de hele kabel natuurlijk ook door dikkere kabel vervangen). Maar zo te horen zal dat bij jou niet het probleem zijn.
-
Ik ben even gaan zoeken op het officieel Foscam forum en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.
http://foscam.us/forum/8910w-hanging-rebooting-based-on-image-data-t5769.html (http://foscam.us/forum/8910w-hanging-rebooting-based-on-image-data-t5769.html)
Als ik het zo lees hebben alle nieuwe Foscam MJPEG cameras met serienummer 22 & 23 er last van.
Voorlopige oplossing: de resolutie lager zetten op 320x240 -> slechtere kwaliteit.
Ik ga het probleem melden bij Foscam en afwachten of er een fix voor komt.
-
Intussen heb ik de nieuwse firmware 11.35.2.51 ingeladen maar het probleem is er nog steeds.
Volgens een post op het officiel Foscam forum zou er een workaround zijn, namelijk de brightness knop een beetje lager zetten.
-
Met mijn foscam 9805 camera had ik ook veel problemen, vaak disconnects en vastlopers.
Via een forum kwam ik een aantal tips tegen, namelijk upnp uitzetten op de router. Dit hielp niet en toen maar gemaild naar tech@foscam.com. binnen een paar uur had ik al reactie, ik moest bewegingsdetectie via de synology laten lopen en ntp synchronisatie uitzetten. En zowaar geen vastloper meer gehad en nauwelijks disconnect/connects meer!
Dus misschien voor deze camera ook eens mailen naar tech@foscam.com
-
ik moest bewegingsdetectie via de synology laten lopen
Eigenlijk zegt Foscam daarmee dat hun bewegingsdetectie niet deugt en waarschijnlijk de vastlopers veroorzaakt. ;D