Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Robby op 25 augustus 2015, 12:16:36
-
Ik heb een IP Camera Foscam FI9821W gekocht met de bedoeling om deze op Surveillance Station aan te sluiten.
Dit lijkt leek te lukken, tot ik een live preview wou doen.
Hier krijg ik de melding Please download and install plugin, met de link.
Nu als je de link aanklikt installeert hij de plugin op de pc niet op de NAS.
Enig idee hoe ik deze live preview kan activeren ?
-
Nu als je de link aanklikt installeert hij de plugin op de pc niet op de NAS.
Dat klopt, het is dan ook een browser plug-in. ;)
Op welk OS draait je PC ?
Welke Internet Browser gebruik je ?
-
Beste,
Op de pc heb ik geen probleem - dit werkt op ip adres van de camera.
Echter wil ik van een externe locatie inloggen op de NAS ( Surveillence ) en zo live beelden bekijken of Recordings afpelen.
Ik heb namelijk meerdere camera's - en wil dus vanaf mijn bureau overzichtelijk de live beelden bekijken.
Dat is toch de reden waarom je de camera aankoopt ? En ik had de lijst overlopen of hij ondersteund wordt.
Kan ik deze plugin niet installeren op NAS niveau ?
thx voor de feedback.
-
Op de pc heb ik geen probleem - dit werkt op ip adres van de camera.
Ja, dus waarschijnlijk buiten SS om.
Kan ik deze plugin niet installeren op NAS niveau ?
Nee, dat kan niet omdat het een Browser plug-in is voor SS dus, de Browser die SS draait moet die plug-in hebben.
-
Birdy,
Ja dit is dus enorm jammer - zijn er dan geen IP Camera's die geen nood hebben aan dergelijke plugins ?
Hoe kan je zoiets van te voren nagaan alvorens de aankoop te doen van camera - heb je ervaring met ip camera's die dit wel kunnen ?
Trouwens moet ik dan bij Foscam te raden gaan of bij Synology - ook een goeie...
Hey bedankt voor de feedback ;)
-
Die plug-in heeft niets met de camera te maken, maar met Security Station. Die plugin is nodig voor het afspelen in de browser en moet op elke PC staan vanaf waar je de live beelden wilt bekijken. (Op Chrome werkt de huidige Plug-in geloof ik niet goed)
-
Ik gebruik zelf geen cam's dus ook ook geen SS maar, test wel eens met mijn telefoon als cam ;)
Maar vergis je niet, het ligt niet aan de camera's maar aan SS/browser immers, als je SS start dan wordt je Internet browser opgestart dus, zeg maar, het is een Web-Applicatie en die heeft de plug-in nodig.
-
Toch even terug komen op mijn vraag.
Hoe kan ik zien dat live view wel werkt als ik een andere camera zou aankopen ?
Welke camera moet ik hebben ? waar moet ik op letten...
Ik snap het hele plugin-gebeuren niet echt goed. De camera die ik heb staat in de lijst van ondersteunde camera's maar beelden bekijken lukt niet .... :S
-
Oplossing gevonden. :lol: :lol: :lol:
Ik kreeg deze melding op mijn browser - aangezien ik deze webpagina in firefox geen toegang gaf tot de plugin.
Dus ik moest deze plugin toelaten op deze browser maar ook op deze pagina. (van de NAS surveillance)
Aangezien ik deze al geinstalleerd had bij het ip van de camera dacht ik dat het in orde was.
Maar enkel op niveau van de IP adres van mijn camera. En dus niet op deze nieuwe website NAS.
Daarom dat ik niet begreep dat hier het probleem lag.
Oplossing:
Ik heb de plugin gedownload en opnieuw geinstalleerd.
Daarna kreeg ik een popup met toegang geven plugin "firewall" daarna in browser de plugin toestaan voor deze pagina.
Allow & remember :)
Iedereen bedankt voor de feedback 8)
-
Zei ik toch ? Plugin voor je browser ;)
Fijn dat het nu werkt ;D
-
Ik heb een gelijkaardig probleem.
Ik heb mijn camera Foscam IF9903P aangesloten via mijn netwerk aan de NAS Synology DS109.
Deze draait met DSM 4.2-3255
En Surveillance Station is versie 6.1-2983
Op mijn laptop krijg ik in SS geen live view, en ook opnames krijg ik niet te zien.
Nochtans op mijn smartphone krijg ik in de app DS cam zowel de opnames als de live view te zien.
Ik gebruik SS onder Firefox 40.0.3. Ik heb het ook al geprobeerd met I.E. maar hier ook geen succes.
Hier wordt gesproken over een plugin. Waar kan ik die vinden waar ik heb die nergens tegen gekomen?
Tenzij dat het deze is: Synology Surveillance Web Plugin 1.0.0.81.
Hartelijk dank.
-
Tjoeben,
Neen het is een browser plugin - waarschijnlijk de pc opnieuw opstarten - opnieuw naar de pagina gaan en goed opletten wat betreft plugin vragen. Eenmaal dat je er eentje weg klikt - komt hij niet zo snel terug.
Ik zat met hetzelfde probleem - toevallig kreeg ik de vraag van de plugin opnieuw omdat ik het van IP gewijzigd had.
Dus je moet zoeken bij plugins dus ik veronderstel : about:addons - plugins in firefox
Succes
-
Robby,
Ik heb uw raad opgevolgd maar zonder resultaat.
Ik heb eerst de plugin "Synology Surveillance Web Plugin 1.0.0.81." in Firefox verwijderd, dan computer en Firefox opnieuw opgestart.
SS opgestart, en nu krijg ik de melding "Download en installeer invoegtoepassing".
Als ik dit doe wordt "SurveillancePlugin.msi gedownload. Daarna installeer ik deze, er komt een heel korte melding, zo kort dat ik niet kan lezen wat er staat. Maar dit helpt niet, de melding "Download en installeer invoegtoepassing" blijft staan wat ik ook doe.
Ik wordt er bijna zot van.
Nog een tip ?
Toch al hartelijk dank.
-
Tjoeben,
Niet echt - heb je de pc al opnieuw opgestart ? Probeer eens met Chrome of IE ?
Verzet de camera eens van IP adres ...
Niet opgeven en blijven zoeken is de boodschap.
-
SS plugin voor Chorme werkt helemaal niet meer.
Ik weet niet of die optie ook in Firefox zit als je een plugin installeerd maar, als je die install optie krijgt, heb je dan ook een dropdown bij install en kan je kiezen voor all users ? Gebruik dan die optie.
-
Weer van alles geprobeerd en het draait weer op niets uit. Daar komt het in het kort op neer.
IP adres gewijzigd, geen resultaat.
Via configuratiescherm van Windows 7 - programma verwijderen- de SurveillancePlugin en SuveillanceHelp verwijderd.
De SurveillancePlugin.msi gestart, deze keer kreeg ik wel duidelijke melding dat deze ging geïnstalleerd worden, en dat is dan ook gelukt.
Dan in Firefox bij Add-ons de plugin "SurveillancePugin" "Synology Surveillance Web Plugin 1.0.0.81" op altijd activeren gezet.
Nu ben ik wel terug van de melding vanaf om de plugin te installeren, maar ik heb nog steeds geen beeld in de Liveweergave, en ook niet in de Tijdlijn. Bij Beheer krijg ik onder voorbeeld een klein fotootje te zien.
Als ik daar op klik om voorbeeld te openen ook daar blijft alles zwart.
De video instellingen in de camera zijn dezelfde als in SS.
Videoformaat: H.264
Resolutie: 1920x1080
fps: 20
Beeldkwaliteit: 5
Als ik in SS naar Liveweergave schakel krijg ik een zwart beeld met in het midden "Verbinding verbroken".
Nochtans in Beheer - Camera bewerken krijg ik een groen vinkje achter verbinding testen.
In DS cam krijg ik de live beelden te zien en ook de opnames krijg ik te zien.
Dus de instellingen in de camera en de configuratie van de camera in SS moeten volgens mij in orde zijn omdat de beelden in DS cam te zien zijn.
Wat kan het nog zijn ?
Heeft iemand nog een tip ?
-
Ik heb precies hetzelfde probleem, met precies dezelfde camera, ook gehad en heb het niet op kunnen lossen. Omdat mijn setup in combinatie met een Axis camera wél goed werkte heb ik geconcludeerd dat het probleem in de aansturing van de camera vanuit Surveillance Station zit en heb ik daarvoor zelfs een bug aangemeld bij Synology. Hier echter nooit een echte respons op gehad, behalve de standaard vragen.
-
Ik heb het gevonden :lol:
Ik heb altijd SS verbonden via https en dat lukt dus niet. Het lukt wel via http.
Dus de url is dan http://192.x.x.x:5000/webman/3rdparty/SurveillanceStation/cgi/
en dan werkt alles.
Dus via een beveiligde verbinding krijg je geen live beeld of opnames te zien.
Raar hé, in de handleiding staat nergens iets vermeld dat het niet werkt via https.
Ergens op een forum ben ik het tegen gekomen, dus dat dan maar eens geprobeerd. En met succes.
Aan iedereen die me heeft geholpen hartelijk dank.
Vertel het aan iedereen: "voor SS geen https"
-
En als je via de app DS cam verbinding maakt met https werkt het dan wel of niet bij jou? Bij mij werkt het wel. (Zou kunnen omdat je misschien geen geldig certificaat hebt?)
-
Dat ligt helemaal aan de browser. In een goede browser mag je geen http content in een https site weergeven. Dat is een veiligheidsrisico.
Als jij in SS ingesteld hebt om de cameras via SS te bekijken, komt het camera signaal via de nas en zal https verkeer zijn. Als jij echter ingesteld hebt om de cameras rechtstreeks te bekijken, en jouw camera ondersteunt geen https, dan wordt het een live view http frame in een https site. Dat mag natuurlijk niet en jouw browser zal die http frame blokkeren.
Dat heeft niets met SS te maken, maar met je browser. En het is gedrag dat je eigenlijk wil. ;)
-
De instelling om cameras rechtstreeks te bekijken geeft ook eenander probleem. Mijn cameras zitten b.v. op 10.0.1.50 en hoger. Bij het rechtstreeks kijken wordt er dus een frame vanaf die IP's aan het SS beeld toegevoegd. Echter, als je buiten je lan zit (en de nas moet dat kunnen zien), dan probeert SS nog steeds de frames vanaf de apparaten op 10.0.1.50 te laten zien. Op dat subnet bestaan die IP's niet waardoor je plots je cameras niet meer vanaf buiten kunt zien.
In mijn opinie is dat een bug en zou SS de instelling om cameras rechtstreeks te bekijken genegeerd moeten worden als de inlog van buiten de lan komt.
Edit: Ik heb het net even met SS 7.1beta getest. Als ik daar ingesteld heb om rechtstreeks te kijken, werkt het wel als ik extern inlog. Blijkbaar is die bug nu opgelost en kijk je extern altijd via de nas, ongeacht de instelling. Vroeger werkte dat ook, maar ergens rond SS 6.0 is die bug erin geslopen.
-
@Stephan296
DS cam via https lukt niet. Over dat geldig certificaat, dat zou best kunnen. Als ik in DSM naar Configuratiescherm, dan DSM instellingen, bij Certificaat krijg ik bij Status: Zelfondertekend certificaat (in het rood).
Ik moet dat nog eens verder uitzoeken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Want ik zou het liefst via https kunnen werken, kwestie van veilig te werken als ik naar de camerabeelden kijk op verplaatsing.
Ik laat het hier nog weten als ik het voor elkaar heb gekregen.