Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: raf op 26 september 2015, 09:25:27
-
ik heb 2 camera's in gebruik
2x foscam FI9831W
bij één van de camera's krijg ik steeds deze berichten (telkens verbinding voor ongeveer 2seconden verbroken)
zie afbeelding
en wie weet daar een oplossing voor
de camera's zijn beide verbonden met een utp aan een 3com switch naar de router linksys e3000
alvast bedankt
-
Ik heb dit probleem ook maar mijn foscam 9805W is via wifi aangesloten. Hierbij kan ik me voorstellen dat de verbinding wegvalt. Via utp zou dat niet moeten mogen. Weet je zeker dat de verbinding wel stabiel Is? Slechte connector? Kabelbreuk ergens? Poort op de route of switch die niet goed Is?
-
Het is en nieuwe camera met een nieuwe utp die aangesloten is op de 3com switch
Ik heb al geprobeerd met een andere dlink switch maar zonder goed resultaat
Wat mij opvalt is dat het vooral s'avonds en s'nachts voorkomt
-
Is het dan drukker op je netwerk?
Bij mij zijn de problemen verminderd toen ik protocol udp ging gebruiken ipv tcp. Heb je de laatste firmware geinstalleerd?
-
Laatste firmware is geïnstalleerd en het is niet drukker
Ik weet niet waar ik de fout moet zoeken en de andere identieke camera heeft een geen last van
-
Om erachter te komen of de camera niet het probleem Is kun je deze eens omwisselen? Dus fysiek omwisselen. Als het probleem mee gaat Is de camera niet goed. Blijft het probleem dan zit het waarschijnlijk in de bekabeling of router.
-
zal het eens proberen maar zal effe duren want de camera waar ik geen probleem mee heb zit ingebouwd in een lantaarn
dus deze moet ik eerst terug er uit halen
maar ik ge het proberen en laat zeker nog iets weten
-
verander ik het protocol in de router of in de nas of het programma van de camera zelf ?
ik heb het protocol nu veranderd naar udp zowel in de router al ss
nu effe afwachten dus of nog meldingen ge krijgen
-
Ik moest even zoeken, maar het zit inderdaad in de router bij de port forwarding.
Ook instellingen als upnp zou een probleem kunnen zijn, althans bij WiFi, ik weet niet of dit ook via UTP geldt.
Hopelijk haalt het iets uit, maar als het op 1 camera goed gaat en de andere niet zou het een hardware probleem kunnen zijn in die ene camera.
-
ik heb het nu veranderd en laat nog een bericht
ik wacht nu een paar uur of ik veel berichten krijg van de foutmeldingen en anders gaat hij gewoon terug naar de winkel waar hij vandaan komt
ik laat nog een bericht
-
deze morgen weer 7 meldingen
nu het protocol veranderd naar TCP ipv UDP en weer afwachten
-
Laatste zou zijn om de camera's fysiek om te wisselen. Anders zou ik het ook niet meer weten.
-
Eigenaardig is dat ik de meldingen alleen maar s'avonds en s'nachts krijg
Ik heb deze morgen het protocol op tcp het een heel de dag nog geen melding heb gekregen
Ben benieuwd voor morgenvroeg
-
Dit is de oplossing voor mij !!!!
als ik deze instelling gebruik ( blauw geselecteerd ) heb ik geen uitvallen van de camera meer hoe eigenaardig het ook mag klinken
ook lopen de beelden veel vlotter op het scherm
alvast bedankt aan de helpende handen
-
Dat is wel heel vreemd eigenlijk, maar ik heb die instelling overigens ook zo staan.
Het rare is dat deze instelling af en toe weer gewoon op HD mode staat.
Net alsof Surveillance Station dit zelf terugzet.
Helaas moet je met een admin account verbinding maken naar de camera anders zou deze het nooit kunnen veranderen.
Stond dit bij de andere camera dan ook zo ingesteld?
-
klopt wat je zegt
(Het rare is dat deze instelling af en toe weer gewoon op HD mode staat) bij mij ook
vroeger stond de cam waar ik geen probleem mee had op 30 fps maar dan schokte de beelden te hard
om deze vlotter te laten gaan heb ik ze op 20 gezet
ook met deze cam had ik last van uitvallen maar veel minder dan de andere
nu heb ik ze sinds een paar dagen alle 2 op 20fps staan en geen enkele uitval meer gehad (hoop dat het zo blijft)
zal indien ik het toch nog moest voor krijgen laat ik het weten maar voorlopig draaid alles perfect