Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: DannyC op 10 mei 2019, 11:57:31

Titel: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: DannyC op 10 mei 2019, 11:57:31
Ik maak al verschillende jaren gebruik van Synology Surveillance Station samen met Foscam Camera’s , nooit problemen mee gehad tot een aantal weken terug.


Nu komt bij 8 camera's de melding: 'Verbinding verbroken' in de Synology Surveillance Station applicatie.
Terwijl als ik 'camera bewerken' selecteer en dan 'test verbinding' klik, de verbinding als 'ok' wordt aangegeven.
Tevens is het camera beeld dan zichtbaar in het venstertje.

Via Foscam applicatie  blijven de camera’s wel zichtbaar.

Na herstarten van de Synology DS blijft alles OK gedurende +/- 1 dag.

Volgens mij is de fout sinds firmware update van de foscam versie naar 1.11.1.13_*

Wanneer de fout optreedt geven al de camera’s met deze firmware versie ‘verbinding verbroken’ en de drie camera’s met oudere firmware blijven altijd werken.



NAS Server =  Model Synology DS718+

DSM- versie 6.2.1-23824 Update 6
Surveillance Station Versie 8.2.3-5828
Device Pack versie 5.7.3-2740
 
Foscam FI9903P   1.8.1.9_2.44.1.52   OK
Foscam FI9900P   1.11.1.13_2.74.1.73   Verbinding verbroken
Foscam FI9900P   1.11.1.13_2.74.1.73   Verbinding verbroken
Foscam FI9903P   1.8.1.9_2.44.1.52   OK
Foscam FI9900P V3   1.11.1.13_2.74.1.73   Verbinding verbroken
Foscam R2 V3           1.11.1.13_2.71.1.73   Verbinding verbroken
Foscam FI9928P   1.11.1.13_2.74.1.73   Verbinding verbroken
Foscam FI9900P V3   1.11.1.13_2.74.1.73   Verbinding verbroken
Foscam C2 V3           1.11.1.13_2.72.1.73   Verbinding verbroken
Foscam C2           1.11.1.13_2.72.1.73   Verbinding verbroken
Foscam FI9805W   1.4.1.10_2.14.1.118   OK

Bij Foscam is het probleem niet gekend.

Iemand gelijkaardige problemen?

Titel: Re: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: Peternology op 14 mei 2019, 15:10:59
Ik ook sinds april en volgens mij ook door de update naar de laatste firmware van Foscam. Ik heb 2 Foscam R2's. Die fucntioneerden eerst prima, maar geven nu de melding ' verbinding verbroken". Echter bij bewerken van de configuratie hoef ik alleen maar op 'test verbinding'  te drukken en ik heb direct beeld in surveillance station. Echter druk ik dan op opslaan, dan zegt hij 'er is niets gewijzigd'. Dat klopt, behalve dan dat ik weer verbinding heb. Druk je dan op afsluiten, dan is is geen connectie meer met de camera.

Moet dit nu door Foscam of door Synology worden opgepakt?
Titel: Re: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 14 mei 2019, 15:26:28
Het zou/kan een Foscam issue kunnen zijn:
Citaat
Volgens mij is de fout sinds firmware update van de foscam versie naar 1.11.1.13_*
Als daar wijzigingen in zitten en Synology wordt daarvan niet op de hoogte gesteld, dan loopt het Device Pack (2019-02-19) dus achter.
Titel: Re: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: Brainbox72 op 30 juni 2019, 21:46:39
Interessant! Ik heb sinds ik mijn Foscam camera's heb geupdate hetzelfde probleem.
Vreemd is echter dat de FI9821P (via wifi) geen probleem geeft. De FI9900P en de R2 laten hetzelfde gedrag al boven vermeld zien!
Iemand al een oplossing gevonden?
Titel: Re: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: DannyC op 01 juli 2019, 10:00:28
Sinds ik geen gebruik meer maak van de VMWare op de NASSERVER (volledig verwijderd), is het probleem weggebleven.
Titel: Re: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: kater op 15 juli 2019, 21:34:02
Hey,
Ik had twee Foscam camera's gekoppeld aan mijn 1618+ nas. Deze kon ik in eerste instantie gemakkelijk installeren en benaderen maar na een week gebruik begonnen die ook constant uit te vallen.'verbinding verbroken' dus. Ik werd er gek van. Ik had al een andere switch gebruikt, andere lan kabels, dat hielp allemaal niet. Synology Surveillance station vond de camera's wel, maar ik kreeg geen live beeld.

Na de zoveelste her-installatie en terugzetten van de fabrieksinstellingen van de camera's heb ik als laatste mogelijkheid de Foscam camera's als 'ONVIF' ingesteld, aan een andere poort (opgezocht bij de instellingen van de desbetreffende camera), en als bij wonder werkten ze weer en zelfs zeer stabiel. Geen enkele beelduitval meer, niks verbinding verbroken. Mijn router is wel zo ingesteld dat elk apparaat zijn eigen zelfde ip adres verkrijgt. Verder heb ik ook mijn camera's in mijn Asus router van internet geblokkeerd, maar deze kan ik wel via DS cam benaderen, dus dat is goed. Blijkbaar gaan de Foscam camera's zelf het één en ander naar China doorsturen dus daar was ik niet zo blij mee.

Dus mocht je nog geen oplossing gevonden hebben, installeer je Foscam camera's niet als Foscam, maar als ONVIF (denk aan de andere poort). Dat was bij mij de oplossing.

Veel succes.
Titel: Re: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: mcasteels op 24 juli 2019, 10:32:00
Ik had hetzelfde probleem en heb denk ik een oplossing gevonden zonder in Onvif te gaan en functionaliteit te verliezen.
Foscal camera's blijven werken via de Foscam App en hun cloud software. 
Synolgy zegt verbinding verbroken, geen live view of opnames meer. 
Ga je bij de camera kijken en testen, werkt alles.  Herstarten van de volledig NAS helpt elke keer, helaas mar voor 1 dag …
Alle hardware gereset, factory settings, noem maar op.  Zelfs nieuwe install van Surveilance station gedaan.
Uiteindelijk toch support gevraagd bij Synology (hebben een remote gedaan op de NAS) en via Foscam (remote over PC). 
Het enige dat ik kreeg was dat het vreemd is dat het niet werkt en eens te spelen met de settings in de advanced tab :silent:
1. Ik kan Foscam begrijpen, volgens hen werkt alles met hun software
2. Ik kan ook Synology wel begrijpen, sinds de update van de Camera's is er een probleem, voordien niet.

OPLOSSING:
bij de settings van je camera, alles laten staan in het eerste tabblad, er staat nog steeds bij mij Brand: FOSCAM, Camera Model: FI9900P.  Dus gewoon op merk geselecteerd en natuurlijk juiste username en password.  Testen en connection succesfull + ik heb beeld.

Bij de TAB Advanced!!
RTSP & RTP Settings aanpassen
Transport protocol: TCP (stond op auto)
Keep-Alive method: GET_PARAMETER (stond op Options (Default) )
Streaming information source: Streaming

Al mijn camera's zijn wel bedraad en gebruiken geen wifi

Sindsdien geen problemen meer  8)

Ik hoop dat jullie hier ook verder mee kunnen.

PS: enige "probleem" dat ik nu nog heb is dat 1 camera regelmatig de verbinding voor 3 seconden kwijt speelt (geen idee waarom, UTP al vervangen, reset, ...).  Op zich geen drame alleen wil ik die meldingen niet zien in mijn deskop notifications (mail heb ik al afgezet, ik kreeg per dag 30 meldingen  ;D)  Toch wil ik wel een disconnedt warning krijgen als een camera langer dan X minute niet meer werkt.
Titel: Re: Foscam Verbinding verbroken
Bericht door: DannyC op 05 oktober 2019, 05:23:47
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Bedankt voor de oplossing !!!

Werkt ook bij mij.