Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: jervanheg op 13 november 2015, 16:19:34

Titel: Geen automatisch herstel verbinding
Bericht door: jervanheg op 13 november 2015, 16:19:34
2én van mijn twee Foscam FI9805W valt regelmatig uit ("verbinding verbroken"). Ik ben nu aan het uitvissen waar het probleem kan zijn.
Intussen heb ik de camera aan een kortere ethernetkabel gehangen (de andere is 10meter), om te zien of het probleem zich reproduceert.

De camera verliest nog steeds verbinding met de 214play. Maar wat raar is, is dat de camera zelf via de Foscam webadmin perfect bereikbaar blijft. SS toont "verbinding verbroken" daar waar de camera perfect bereikbaar blijft.
Wat heb ik intussen geprobeerd?
- poort gewijzigd, ander (vast) IP-adres gegeven
- firmware update
- transportprotocol gewijzigd (automatisch/UDP/TCP)
- stream gewijzigd
- frame interval gewijzigd
- Bitratecontrol gewijzigd (variable/vast)
Maakt allemaal niets uit.

Hier is wat ik raar vind: wanneer SS zegt dat de verbinding met de Foscam verbroken is, dan hoef ik maar simpelweg SS te openen, klikken op "test verbinding" - en hij wordt onmiddellijk herkend (en SS toont het beeld rechts op het configuratiescherm). Maar zelfs dan blijft de verbinding als "onderbroken" staan!

Iemand een idee?
Titel: Re: Geen automatisch herstel verbinding
Bericht door: gydanie op 17 november 2015, 17:12:03
Ik heb hetzelfde probleem rond dezelfde tijd in de ochtend.
Alleen bij mij werkt het dus niet om de verbinding te testen want dan zegt hij dat de camera niet gevonden kan worden..

Heb je dit ook op bepaalde tijden of gewoon uit het niets?
Titel: Re: Geen automatisch herstel verbinding
Bericht door: jervanheg op 18 november 2015, 17:32:26
raar maar waar: steevast tussen 10 en 11u!