Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Briolet op 05 mei 2018, 21:03:11

Titel: Het client programma heeft problemen met ssl
Bericht door: Briolet op 05 mei 2018, 21:03:11
Ik heb er al een tijdje last van dat het afspelen van opnames of live view niet goed werkt. Het is veel te traag. Vaak duurt het wel een paar seconden om één seconde af te spelen. Dan loopt het weer even goed om vervolgens weer traag te gaan. Ik had hier last van bij live-view en bij opnames.

Deze week is er in de straat wat gebeurd en wilde ik alle opnames nalopen. Geen doen in deze snelheid. Het ligt niet aan de belasting van de nas, want cpu bleef onder de 10% en ook ram zat maar op 40%. Ook het stopzetten van een groot deel van de cameras hielp niet. (Ik heb er inmiddels 9 waarvan 5x 4MP))

Voor de aardigheid probeerde ik de oude methode via de browser en een plug-in. Warempel, hier liepen de opnames wel gewoon. Dit was via een HTTPS verbinding.

Omdat het bij de browser wel lukte, kon het iets met de verbinding te maken hebben. Ik heb de beveiligde verbinding in de cliënt uitgezet, en plots liepen alle beelden wel weer soepel. Ook 8x versneld loopt nu weer.

Hebben anderen vergelijkbare ervaring? Dit lijkt me een bug report te worden richting Synology.
Titel: Re: Het client programma heeft problemen met ssl
Bericht door: Briolet op 26 mei 2018, 12:46:25
Ik heb vorige week een bug ingestuurd, maar Synology heeft ook weinig kennis.

Ik geef aan dat het CPU verbruik onder de 10% blijft, en ik dit ook met alleen 2 camera's heb. Toch krijg ik de vraag om te kijken of het CPU gebruik te hoog is of meer cameras gebruik dan de nas aankan.

Ze geven ook een heel verhaal om te kijken of mijn camera misschien slecht communiceert met de nas. ??? Het probleem gaat hier over het terugkijken van recordings. Daar komt de camera niet eens meer bij kijken.

Ik krijg gewoon de indruk dat ze niet serieus naar de probleemmelding kijken. Dan heb ik ook geen zin om serieus moeite te doen voor een goede probleem analyse. Zeker omdat ik zelf geen last van dit probleem heb als ik http gebruik.

------

Het ticket systeem is nu wel veranderd. Het loopt nu niet meer via mailtjes, maar via een ticket binnen je synology account.