Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Peter1980 op 21 april 2018, 20:16:13
-
Beste mensen,
ik heb een vraagje. Ik heb twee de zelfde onvif ip camera's. Nu wil ik ze toevoegen aan surveillance Station
Nu lukt mijn dat ook prima. Alleen is het zo dat ik 1 cam prima aan het werk heb. Nu als ik de twee wil toevoegen krijg ik het beeld van de eerste. Dat komt natuurlijk dat de eerste werkende cam ook op onvif port 554/7788 zit. Nu heb ik bij de tweede camera de poort al veranderd. Maar dat werkt niet... Wie weet de oplossing. Mijn dank is groot.
Mvg Peter
-
Controleer dan het IP adres van de 2e camera... Die kan best de zelfde poort gebruiken, maar een ander IP adres.
Handige tool hiervoor is Advanced IP scanner (https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ )
-
Goedemorgen,
Heb niet alles helemaal goed uitgelegd. Ik neem alles ook buiten de deur op. Nas staat niet waar de camera’s hangen. Cam 1 heeft ip 192.168.2.10 en cam 2 heeft als ip op het eind .11.. dat kan het dus niet zijn.
-
Dan is spelen met de poorten één van de oplossingen. Wellicht is het lokaal plaatsen van een NAS met SS een handiger oplossing?
Ook zou je kunnen gaan denken aan een OpenVPN constructie.
-
Nas staat niet waar de camera’s hangen. Cam 1 heeft ip 192.168.2.10 …
Het is eerder vreemd dat er überhaupt een camera werkt. 192.168.2.x is een intern adres dat nooit vanaf buiten te adresseren kan zijn.
-
Met de poorten spelen aanpassen heb ik gedaan maar dan doet de cam niks meer, hij zeg dan wel verbonden maar dan disconect de cam en zeg dan dan mijn instellingen niet goed staan... Kan ik port 554 gewoon 600 maken bv?? Op de niet werkende cam??