Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: marco1 op 16 december 2020, 15:12:20
-
hallo, ik weet niet of ik hier goed zit in de rubriek :
ik heb een ptz camera die tot gister heeft gewerkt en nu krijg ik hem niet meer zichtbaar in mijn netwerk.
de utp kabel van de router na de camera is prima [ met laptop geprobeerd ]
de adaptor van de ptz geeft ook spanning.
het werkte alleen met 1E 11 , altijd prima gedaan ook met opnames met de nas.
ik snap er niks meer van :S
-
Deze rubriek is zeker fout, want forwarding is alleen nodig bij benadering vanuit het internet. Jammer dat die kennis nog steeds ontbreekt waarvoor forwarding gebruikt wordt. Eigenlijk stuur je een poort vanuit het internet door naar diezelfde poort op een lokaal apparaat.
Je hebt een probleem met je kabels, of je camera is stuk.
-
kan dat zomaar opeens ?
kabel zoals geschreven getest met laptop 100%
-
en ja kennis is er een forum voor :twisted:
-
nu krijg ik hem niet meer zichtbaar in mijn netwerk
Niet zichtbaar in Surveillance Station of bedoel je echt in je Netwerk.
-
hoe kan ik hem in Surveillance Station zien,als ik hem niet op mijn pc zie ?
of kan ik ook via Surveillance Station alleen werken met mijn nas?
-
of kan ik ook via Surveillance Station alleen werken met mijn nas?
Surveillance Station staat op je NAS dus werkt op de NAS.
Gebruik eens Synology Surveillance Station Client op je PC, die is beter dan SS in je Brouwer.
-
het liep allemaal prima ook de opnames.
merkte wel de laatste tijd een [ grouw ] beeld in de nacht en of er telkens streepjes door heen waaide voor de lens . soort regen dus dus op 1 nacht 400 opnames.
als ik probeer in te loggen via 1e 11 wat normaal ook aanbevolen werd en prima werkte krijg ik nu deze melding zie foto!!
-
Dat is dan weer heel wat anders.
Kan je ook niet meer op je NAS komen ?
-
via mijn telefoon gaat het wel met de ds cam @pp
als ik dan klik op lokale host zit ik de ptz [ verbinding verbroken ] dus vandaar geen beeld,
-
Off Topic.
merkte wel de laatste tijd een [ grouw ] beeld in de nacht en of er telkens streepjes door heen waaide voor de lens . soort regen dus dus op 1 nacht 400 opnames.
Waarschijnlijk vliegjes of toch regen.
Maar goed, 1 probleem per Topic graag.
-
DS Cam lokale host ?
Geen IP-adres opgeven ?
-
de hele zooi is een probleem , ik ga geen 20 topics aanmaken !!!! als je geen antwoorden wil geven zeg het dan gewoon, ik ken geen zak op camera gebied op andere dingen weer wel daar is een FORUM voor toch /
we zijn niet allemaal zo bij de hand................
heb ik genoeg aan ss op de pc om te kijken live, dus heb niet dat 192. etcc nodig in ie11 ?
v
-
Hallo, kan het een beetje minder ? ::)
Ik biedt gewoon hulp aan, geef antwoorden en advies en JA per Topic 1 probleem.
Dus, als dit Topic opgelost is, dan maak je een nieuwe voor je 2e probleem, heel normaal.
-
ik weet NIET wat het probleem is ,vandaar vraag ik het hier helder toch??
-
Je krijgt toch antwoorden, dus ik weet niet wat jouw probleem is om zo te reageren.
-
heb ik genoeg aan ss op de pc om te kijken live, dus heb niet dat 192. etcc nodig in ie11 ?
Je had het over:via mijn telefoon gaat het wel met de ds cam @pp
als ik dan klik op lokale host zit ik de ptz [ verbinding verbroken ] dus vandaar geen beeld,
Dus, mijn antwoord was daarop gericht. ::)
-
ik kan inloggen op ss op mijn pc
als ik op ip camera klik, staat er verbinding verbroken :twisted:
de leds buiten op de camera branden wel , dus heeft spanning!
ik denk het ergste kaduuk [ dat heb ik weer ]
-
Zoals gezegd: als er geen verbinding is met de camera (Dus niet te pingen of zichtbaar op het netwerk), dan zit het probleem in de kabel of camera. En heeft dus niets met SS te maken.
-
zoals ik al meerdere malen aangaf. de kabel is GOED
DE ADOPTOR OOK DE LEDS BRANDEN [ NACHTZICHT ]
dus wat kan er nog meer kapot en opeens raar !
dus ik heb geen browser nodig als IE OM HET te bekijken,is ss genoeg als snelkoppeling op mijn bblad?
het werkte bij mij alleen maar met de IE browser , dan moest ik nog een soort plug/in downloaden dat was het ...................
-
Ik blijf erbij: Als hij niet meer zichtbaar is in het netwerk, zijn of de kabels fout of de camera is defect.
Ook als de leds werken, kan de lan-poort van de camera nog steeds stuk zijn.
-
denk ook de camrera zelf
haal m van de week ff open miss zit er wat los ofzo anders kliko ::)
-
via mijn telefoon gaat het wel met de ds cam @pp
Dan is de CAM toch niet defect ?
Volg mijn advies toch eens op, die ik hier (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/krijg-merkloze-ptz-niet-meer-aan-de-gang/msg292362/#msg292362) heb gegeven.
Synology heeft deze PC software niet voor niets geschreven, omdat gebleken is dat SS via browsers niet lekker kunnen draaien.
-
dan kan ik in de ds app maar zie niks
-
dus kan wel inloggen maar krijg dan dit , duidelijk zo?
-
Gaat dit nu over de werking van Surveillance Station, of over de camera zelf, want ik snap niet waarvoor die screenshots zijn. Wat is er nu anders dan de eerste post? Want as ze niet zichtbaar zijn in het netwerk, lijkt het me nogal logisch dat ook SS ze niet ziet.
-
de camera doet niks meer opeens
krijg die meldingen als ik inlog in ss [ verbinding verbroken ] en krijg hem niet meer aan de gang alles geprobeerd !
ik haal hem binnekort er even af en maak het open, ik hoop op een los contactje
we gaan het zien ,wel raar zo opeens
-
Het kan ook zijn, dat de CAM geen vast ip-adres heeft, dus misschien heeft de CAM wel ander ip-adres gekregen, dan 192.168.178.200
Controleer dat eens met de App Fing (https://play.google.com/store/search?q=fing&hl=nl&gl=US)
-
heb er op geklikt maar doet niks,
heb ook ziggo een [ harde reset ] van de router laten uitvoeren zonder resultaat :!:
kabel was goed getest met laptop , nog even een nieuwe eraan gehangen doet ook niks
-
Had de verkeerde link gegeven, heb het aangepast.
-
als ik er op klik moet ik me aanmelden, of is het alleen voor de telefoon?
-
Waarschijnlijk aanmelden op Google Play, daar heb je een account voor.
-
Volgens mij moet je ook in de ziggo router alle apparaten zien die een dhcp lease hebben.
-
Dat is misschien wat te ingewikkeld voor TS, niet verkeerd bedoeld.
Overigens, je kunt ook kijken of je het IP-adres 192.168.178.200 kunt pingen:
Klik op de Windows Start knop en in het venster zoeken, cmd ingeven en enter.
Je krijgt een zwart scherm, geef dan in:
ping 192.168.178.200
Als je het volgende ziet:
Pinging 192.168.178.200 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Dan is de CAM dus niet op dat adres te vinden.
-
herbij
-
Er moet ping en spatie voor, zie mijn laatste reactie.
-
zo dan
-
CAM is dus niet bereikbaar, dus voor SS ook niet, dat is dan zeker.
-
Kan je de CAM resetten en daarna weer pingen ?
-
miss dat er aan de binnenkant een reset knopje zit ,moet ik hem eerst verwijderen en los maken.
-
Stop..wacht daar even mee...komt nog een berichtje
-
Ik weet niet hoe je die CAM in SS hebt geïnstalleerd.
Als je SS hebt laten zoeken, voeg dan een nieuwe CAM toe en laat SS dan weer zoeken, misschien heeft de CAM een ander ip-adres, als dat zo is dan wordt deze gevonden.
-
ik denk toch wat los binnen in of kapot ga straks even eraf halen en open draaien.
-
Tja, dan de reset proberen, dan kijken in SS of de CAM weer gezien wordt.
Niet ? Dan weer laten zoeken.
-
ik denk toch wat los binnen in of kapot ga straks even eraf halen en open draaien.
hou jullie op de hoogte ,alvast bedankt!
-
Ok, want de UTP Kabel is goed (was getest), dus het moet wel de CAM zelf zijn.
-
heb hem eraf ga ff opereren :'(
-
helaas geen reset knopje/drukkertje ..................
ziggo gebeld alles staat goed en open in de router.
dus het ding is kapot helaas
-
ziggo gebeld alles staat goed en open in de router.
Voor de CAM hoeft helemaal geen poorten geforward te zijn (zoals jij zegt open), als de CAM alleen in je lokale netwerk wordt gebruikt.
Maar goed, ik denk dat het einde verhaal is, althans, ik weet geen opties meer.
-
klopt het is niet anders en heeft ook geen haast was maar voor de fun
dank voor de hulp kan dicht :thumbup: