Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: johan007 op 19 september 2012, 22:23:42

Titel: Mail versturen werkt niet
Bericht door: johan007 op 19 september 2012, 22:23:42
Ik heb een D-Link camera en werkt perfect.
Als ik kies in Surveillance station 6 voor meldingen via e-mail inschakelen en vul ALLES KORREKT in en klik dan op testbericht verzenden,gebeurt er niets.Mijn provider is Telenet.
Instellingen zijn als volgt:

SMTP-server: uit.telenet.be
SMTP-poort: 25
Beveiligde verbinding:

naam+paswoord

Primair e-mail adres: ........@pandora.be

Via Windows messenger mail versturen lukt al evenmin.Wie kan me helpen?
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: raptile op 19 september 2012, 23:53:01
Welkom op het forum Johan!

Als je email probeerd te versturen vanuit een mailclient als outlook, werkt dat dan wel?
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: Briolet op 20 september 2012, 16:27:43
Niet bij elke provider kun je verzenden met beveiligde verbinding. En het kan zijn dat je voor beveiligde verbindingen een andere poort moet gebruiken. Kijk in je normale mailprogramma wat daar ingesteld is.

In mijn mail programma kruis ik altijd aan "gebruik standaard poorten (25, 465, 587)". Dus ik weet eigenlijk niet eens welk van de 3 hij bij een beveiligde verbinding (zoals g-mail) gebruikt. :wink:
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: johan007 op 26 september 2012, 22:36:30
Ja,mail versturen via Thunderbird en Outlook werkt wel,maar niet via surveillance station.
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: johan007 op 26 september 2012, 22:37:23
Citaat van: "raptile"
Welkom op het forum Johan!

Als je email probeerd te versturen vanuit een mailclient als outlook, werkt dat dan wel?

Ja dat werkt al jaren.
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: johan007 op 26 september 2012, 22:38:40
Citaat van: "briolet"
Niet bij elke provider kun je verzenden met beveiligde verbinding. En het kan zijn dat je voor beveiligde verbindingen een andere poort moet gebruiken. Kijk in je normale mailprogramma wat daar ingesteld is.

In mijn mail programma kruis ik altijd aan "gebruik standaard poorten (25, 465, 587)". Dus ik weet eigenlijk niet eens welk van de 3 hij bij een beveiligde verbinding (zoals g-mail) gebruikt. :wink:

Bij instellingen van Thunderbird staat poort 110
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: johan007 op 26 september 2012, 22:41:24
Krijg steeds deze foutmelding ondanks dat alles korrekt is ingevuld:

Send a test mail failure
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: Hempie op 28 september 2012, 20:24:15
Je moet ook bij de smtp settings kijken: uit.telenet.be
Titel: Re: Mail versturen werkt niet
Bericht door: Briolet op 29 september 2012, 09:36:22
voor een beveiligde verbinding heb je doorgaans poort 587 nodig. Heb het net even getest en dat werkt bij mij. Ik heb ziggo en die ondersteunen sinds kort ook beveiligde verbindingen, hoewel het nog niet in hun manuals staat.

Als je bij ziggo inlogt via een niet-ziggo netwerk dat kun je geen onbeveiligde mails versturen. Dit schijnt bij meer providers zo te zijn. Als je beveiligde mails verstuurt kan dat wel via een vreemd netwerk. Dit speelt voornamelijk bij mobiel inloggen op andermans wifi die bij een andere profider zitten.