Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: casperb71 op 28 maart 2017, 09:33:35

Titel: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: casperb71 op 28 maart 2017, 09:33:35
Twee punten sinds de laatste update:

1 - Sinds de laatste update kan ik niet meer live meekijken met de camera's via de DS Cam App. Gebruik de iPhone 7 plus.

2 - Ook kan ik nu alleen nog maar op de PC via Internet Explorer kijken, want Chrome en Firefox ondersteunen dit niet meer. Heel de wereld raad IE af dus ik begrijp dat niet.

Hoe los ik dit op?
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Birdy op 28 maart 2017, 09:37:00
2 - Surveillance Station Cliënt (https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS216play) (onder Hulpprogramma's) installeren op je PC.
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Briolet op 28 maart 2017, 09:59:43
De DS Cam App voor Android doet het nog perfect na de update van deze week.

Citaat
Heel de wereld raad IE af
Maar is dat terecht of gewoon omdat velen een hekel hebben aan MS producten en die dan ongefundeerd afkraken.
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Delfuego-NL op 28 maart 2017, 15:16:58
Op mijn iPhone 6S werkt de DS cam app nog prima (alles up to date). Zowel life als opnames bekijken.

Krijg je een "geen toegang" melding of doet de app het gewoon niet?

Het eerste is dan een rechten-ding op je Nas. Bij het tweede zou ik alle apps op je telefoon eens afsluiten en je telefoon resetten door de home knop en de power knop samen ingedrukt te houden tot je telefoon uitgaat. Vervolgens telefoon weer aanzetten.
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: casperb71 op 28 maart 2017, 22:16:08
Dank voor jullie support.

1 - Heb vanmiddag de NAS even opnieuw opgestart en kan nu wel (maar heel traag) via mijn iPad Live kijken. Via de iPhone via externe IP niet. Heeft dit soms met portforwarding te maken of Firewall want daar heb ik nog niets in veranderd.

2 - Verder draait de gedownloade applicatie voor op de PC wel maar niet in Firefox en Chrome. Moet dus via IE kijken en daar ben ik niet zo blij mee.
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Birdy op 28 maart 2017, 22:23:36
Citaat
Heeft dit soms met portforwarding te maken of Firewall want daar heb ik nog niets in veranderd.
Uiteraard, je moet port forwarding doen in je Router als je DS cam van buitenaf wilt gebruiken en eventueel de Firewall (als je die gebruikt) aanpassen.

Citaat
de gedownloade applicatie voor op de PC wel maar niet in Firefox en Chrome. Moet dus via IE kijken en daar ben ik niet zo blij mee.
De gedownloade applicatie is toch Surveillance Station Cliënt ?
Die heeft helemaal geen browser nodig hoor.

Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Birdy op 28 maart 2017, 22:25:08
Poorten: DS cam 5000, 5001 (HTTPS)    TCP (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/What_network_ports_are_used_by_Synology_services).
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Delfuego-NL op 28 maart 2017, 22:30:28
1. Ik adviseer je om gebruik te maken van Quickconnect ID. Je poorten goed instellen is redelijk eenvoudig via je DS. Configuratiescherm - Externe toegang - Routerconfiguratie. Zorg wel dat op je router UPnP IGD aan staat.
[attach=1]

2. Birdy heeft gelijk. Voor de PC-client heb je geen browser (met plugin) nodig! De PC-client werkt zelfs op mijn volledig dichtgetimmerde laptop van het werk.
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: casperb71 op 28 maart 2017, 22:39:44
MOD: @casperb71 Niet onnodig citeren.

Ja sorry het leek er net zoals uit te zien als via de browser, maar het draait inderdaad zonder.

Een poort forwarden was bij de Experia V9 een makkie, maar heb nu V10 en daar kan ik haast niets zelfstandig instellen.
Moet mij daar even op gaan concentreren.

Waar ik van schrik is dat je aangeeft om de UPnP aan te zetten. Dat werd toch overal ten strengste afgeraden?
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Birdy op 28 maart 2017, 22:42:23
Quick Connect EN poorten forwarden ? In principe heeft QC geen port forwarding nodig.

Daarbij, doe het niet met Configuratiescherm - Externe toegang - Routerconfiguratie, kan juist voor problemen zorgen.
En zet UPnP al helemaal niet aan, lees dit Topic (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/).
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: casperb71 op 29 maart 2017, 10:15:22
Goed we zijn wat verder.

Werk dus ALTIJD via Quickconnect en heb nu zowel via Wifi als 4G Livebeeld. (is dus opgelost) Mogelijk heeft het opnieuw opstarten van de NAS het probleem verholpen. Geen forwarding in de router gedaan etc.

Echter de Windows applicatie wil nog steeds geen livebeeld geven.
Als ik via SSC naar de instelling van de camera's ga dan zie ik netjes de icoontjes van het beeld.
Klik ik het aan dan krijg ik alleen het kader zonder livebeeld.
Ook als ik direct naar LiveView ga, dan zie ik het besturingssysteem, maar GEEN Live beelden.

Denk dat ik het weet:

Als ik via poort 5000 op http inlog dan krijg ik geen livebeeld (staat standaard ingesteld)
Als ik via poort 5001 op https inlog, dan krijg ik WEL livebeeld, dus daar zal het probleem gezeten hebben.

Wel krijg ik de melding dat er iets niet goed is met het https certificaat . Kan het niet weer reproduceren maar daar was iets mee.
Mogelijk krijg ik hier nog een tip op.
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: Bealeo op 29 maart 2017, 12:48:48
Als je via HTTPS inlogt op de Surveillance Station Client dan moet je er wel voor zorgen dat je een geldige certificaat hebt geïnstalleerd op je NAS anders krijg je inderdaad meldingen daarover.
Titel: Re: Na update geen livevieuw meer via iPhone
Bericht door: casperb71 op 29 maart 2017, 19:17:23
Tjonge wat een gecompliceerd gedoe.
Ik moet een certificaat ophalen en dat snap ik geen R**D van  :silent: