Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: AppleMac op 20 augustus 2014, 18:17:18

Titel: Na update SS 6.3-3364 is camera verbinding weg
Bericht door: AppleMac op 20 augustus 2014, 18:17:18
Gisteren heel enthousiast Surveillance Station bijgewerkt naar 6.3-3364

Helaas niet gecontroleerd of alles weer werkte en nu blijkt dat SS geen verbinding meer kan maken met de camera (ELRO IP901, is eigenlijk een Sparklan)

Reset van camera of herstarten Surveillance Station helpt niet.

Heeft iemand eenzelfde ervaring?
Titel: Re: Na update SS 6.3 is camera verbinding weg
Bericht door: AppleMac op 20 augustus 2014, 18:20:31
In de haast vergeten om te vermelden dat de camera zelf gewoon te bereiken is met de webbrowsers   ::)
Titel: Re: Na update SS 6.3 is camera verbinding weg
Bericht door: Briolet op 20 augustus 2014, 19:03:50
De veel voorkomende reden is dat de auto-fill optie van je browser, je DSM account instelling in de camera settings heeft ingevuld als je die pagina geopend had. Dat is mij ook vaak overkomen. Synology zou er naar kijken, maar dat hebben ze niet echt gedaan. Ik zie nu wel dat auto-ingevulde velden geel worden. Als je het probleem kent is dat een waarschuwing, maar ik had liever gehad dat dit invullen voorkomen werd.
Titel: Re: Na update SS 6.3-3364 is camera verbinding weg
Bericht door: AppleMac op 22 augustus 2014, 08:35:40
Ik heb de oorzaak gevonden en opgelost.

Bij de update naar de nieuwe versie van Surveillance Station, is ook een 'Device Pack' geplaatst. Deze bevat updates met betrekking tot de camera mogelijkheden.
Ik weet niet of het met de 'Device Pack' te maken heeft, maar de ELRO IP901 camera had bij de vorige versie van SS overeenkomsten met Sparklan CAS-335 en werkte probleemloos met deze instellingen.
Bij de nieuwe 6.3-3364 werkte dit niet meer dus heb ik het Sparklan model in CAS-371 gewijzigd en is de foutmelding nu dat de autorisatie faalt. Invoeren van correcte gebruiker en wachtwoord en voila de camera wordt weer herkend. :)