Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Karine01 op 27 juli 2016, 16:43:00

Titel: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 27 juli 2016, 16:43:00
Bestaat er een technische uitleg waarom de verbinding met de cam wordt verbroken ?
Ik had een tijdje 2 camera's en had nooit een verbinding verbroken probleem.
Nu sinds enkele weken heb ik naast camera 1 en 2 camera een derde camera geinstalleerd via SS.
Wat ik nu voor heb ik dat de verbinding van camera 1 om de twee dagen uitvalt. Heel soms wordt de verbinding dan vanzelf hersteld maar meestal moet ik de stekker uit het stopcontact halen en terug insteken om de cam weer actief te maken.  Via de camsoftware kan ik wel steeds de camera blijven bekijken maar in SS staat er verbinding verbroken tot ik de cam zonder stroom gezet heb.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: jervanheg op 28 juli 2016, 07:31:19
Probeer eerst eens de meest voor de hand liggende oplossingen:
- NAS herstarten, en als dat niet helpt
- SS her-installeren (bewaar eerst de configs van je cams), en als dat niet helpt
- firmware van cams nakijken en zo nodig updaten tot laatste versie
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 29 juli 2016, 15:39:43
OK, dat ga ik eerst eens proberen.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 07 augustus 2016, 20:33:04
Ik blijf problemen ondervinden met 1 van de 3 cams waarbij regelmatig de verbinding wordt verbroken.
Nas herstarten gedaan.
SS opnieuw geinstalleerd.
Firmware van de cam geupdate.

De enigste oplossing die ik nu heb ik naar de kelder gaan en de stroom van de cam halen dan doet hij het weer wel.

Heb jij nog enige suggestie of kan ik nergens geen log opvragen van wat er gebeurt ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 07 augustus 2016, 21:04:35
Wissel die uitval cam eens om met een cam die niet uitvalt.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 07 augustus 2016, 21:47:53
Is er geen andere mogelijkheid om dat te testen, anders moeten we weer de geinstalleerde cams gaan demonteren.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 07 augustus 2016, 21:50:09
Is de verbinding via WiFi? Misschien is de signaalsterkte te zwak. Of probeer eens een ander kanaal.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 07 augustus 2016, 21:54:54
Is er geen andere mogelijkheid om dat te testen, anders moeten we weer de geinstalleerde cams gaan demonteren.
Kijk, dit is om de cam uit te sluiten.
Je kunt ook doen wat @Hofstede voorstelt (WiFi) echter, als het geen WiFi aansluiting is maar UTP (bedraad), dan kan het de kabel zijn of een poort in de switch/router.
Waar het dus op neer komt, je moet gaan uitsluiten wat het niet is.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 07 augustus 2016, 21:56:45
Nee hoor alles is bekabeld.
Ons netwerk thuis.
Netwerk (http://i66.tinypic.com/hwzes9.jpg)
En als ik nu bij tcp get parameter zet ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 07 augustus 2016, 22:16:16
Mooi overzicht gemaakt 8)
Citaat
En als ik nu bij tcp get parameter zet ?
Geen idee of dat helpt maar, heb je die WEL ingesteld bij die andere 2 cam's dan ?

Ik zou maar beginnen met een andere poort(en) te kiezen op de switch in de kelder.
Werkt dat niet, dan kabel doormeten of een andere kabel.
Werkt dat ook niet, dan twijfel ik aan de cam zelf (vandaar omwisselen).
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 07 augustus 2016, 22:32:22
Bij de andere twee heb ik deze niet aangepast.
De poorten op de switch heb ik al verwisseld zonder resultaat.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Briolet op 07 augustus 2016, 23:08:54
Bestaat er een technische uitleg waarom de verbinding met de cam wordt verbroken ?

Volgens mijn zijn daar vele oorzaken voor. Heb je b.v. wel contact als je de camera rechtstreeks aanspreekt?

Ik heb ook wel eens last van veel uitval in SS terwijl de camera wel rechtstreeks aanspreekbaar blijft. De camera's uit/aan helpt, maar ook de router uit/aan helpt. De ene camera valt vaker uit dan de andere. Oorzaak: geen idee.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 07 augustus 2016, 23:14:04
Hallootjes,

Camera 1 bestaand, valt uit met de komst van Camera 3
Camera 2 bestaand
Camera 3 nieuw

Wat gebeurt er als je Camera 2 voor een dag of wat afkoppelt?

Edit:
Bericht aangepast...
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 07 augustus 2016, 23:22:55
IK zal eens proberen door één camera uit te schakelen.
Als de verbinding is verbroken is de enige manier om te herstellen de spanning eraf halen. Hij is dus anders op geen enkele manier bereikbaar.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 07 augustus 2016, 23:28:49
Koppel dan Camera 2 af van de switch.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 08 augustus 2016, 17:37:16
Als de camera uitvalt is hij ook niet meer bereikbaar via mijn webbrowser of via de app van de cam tot dat ik hem zonder spanning zet.
Ik laat al de 3 camera's op woensdag en zondag automatisch herstarten uit voorzorg.
Nu ga ik cam 2 uit de switch halen en laat dan nog iets weten.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 08 augustus 2016, 17:48:17
Citaat
Als de camera uitvalt is hij ook niet meer bereikbaar via mijn webbrowser of via de app van de cam
Ik denk dat het probleem de cam (1) zelf is of de stroom adapter van de cam (zou je kunnen verwisselen met cam 2 of 3).
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 08 augustus 2016, 17:53:22
Nee toch, het is toch Cam 1 die uitvalt?


Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 08 augustus 2016, 17:54:57
Ik ga nu even afwachten zoals het nu is met cam 1 en cam 3 actief.
Kijken of er morgen nog verbinding is.
Het is wel zo dat cam 1 het meest belast wordt want dat is de cam van de oprit en achterdeur.
IK laat nog iets weten.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 08 augustus 2016, 19:39:35
@MMD Gelijk heb je, sorry :oops:
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 09 augustus 2016, 08:33:32
Vanmorgen  om 6u was het  zover.
Nu was de verbinding met cam 3 en ss verbroken.  Deze werd automatisch hersteld.
5 min later terug hetzelfde met cam 3.
Plots een heel andere situatie dus.
Net weer hetzelfde om 8u30.
Overeenkomstige serv­ices zijn gestopt omd­at de verbinding van ­Synology Surveillance­ Station met ondersta­ande camera('s) is ve­rbroken: IP CAM III.
10 min later.
Overeenkomstige serv­ices zijn hervat omda­t de verbinding van S­ynology Surveillance ­Station met onderstaa­nde camera('s) is her­steld: IP CAM III.
10u14,  cam 1 is terug volledig uitgevallen,  alleen de stroom eraf halen helpt nu nog.

Overeenkomstige serv­ices zijn gestopt omd­at de verbinding van ­Synology Surveillance­ Station met ondersta­ande camera('s) is ve­rbroken: IP Cam I
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 10 augustus 2016, 11:37:48
Gisteren terug alle 3 cams aangesloten en ik kreeg daarnet weer de melding  dat de verbinding met cam 1 is uitgevallen.  Dat is straks weer de cam zonder stroom zetten.

Nog iemand een idee?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 10 augustus 2016, 12:58:43

Cam 1 Cam 3, wisselvallig nu dus.
Dan kan men er geen touw aan vastknopen/niets uitsluiten.

Men leest regelmatig dat verbindingen verbroken worden zonder dat een oplossing gevonden wordt.
Lastig iets...
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 10 augustus 2016, 14:27:23
Wisselvallig niet want als ik de drie cams aansluit wordt alleen de verbinding van cam 1 verbroken.  Straks de adapters eens verwisselen

Weet iemand wat het verschil is tussen uitvallen en terug herstarten en uitvallen en niet meer kunnen herstarten tot je de stroom eraf haalt?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 11 augustus 2016, 15:12:49
Ik ben toch een stap verder.
Wanneer ik cam 3 uitschakel(uit het stopcontact haal) dan blijven cam 1 en cam 2 gewoon werken zonder onderbreking.

Wat zou ik nog met cam 3 kunnen doen zodat deze cam 1 niet onderbreekt ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 11 augustus 2016, 15:58:18
Misschien vergezocht, maar vergelijk de MAC-adressen van camera 1 en 3 eens met elkaar. In principe hoort ieder netwerkapparaat een uniek MAC-adres te hebben maar er zijn fabrikanten die hiermee de fout in gaan.

Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 11 augustus 2016, 16:26:55
cam 1 78-A5-DD-0F-83-B1   Shenzhen Smarteye Digital Electronics Co., Ltd
cam 2 78-A5-DD-10-66-CE   Shenzhen Smarteye Digital Electronics Co., Ltd
cam 3 78-A5-DD-10-5C-7D    Shenzhen Smarteye Digital Electronics Co., Ltd

Heeft dat nu toch iets te maken met instellingen in de router ofzo ?
UPnP staat uit ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: jervanheg op 12 augustus 2016, 23:06:28
Ik denk dat het niet uit te sluiten valt dat jouw NAS al het verkeer niet trekt. Zet eens alle drie de cams op lagere resolutie en lagere framerate, en test eens?

Ik merk hier ook dat, wanneer 3 HD-camera's fulltime kijken én er is een download bezig à rato van 18MB/sec én ik ben een 3GB full HD film aan het streamen naar AppleTV, dat ik haperingen krijg op m'n 214play.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 13 augustus 2016, 22:26:26
Ik denk tenslotte ook dat dat het probleem gaat zijn.
2x 1080P en 1x720P cams belasten dergelijke nas al redelijk zwaar met die enorme datastroom.
Wanneer je op dat moment de nas nog gaat aanspreken voor data om een film of muziek of eventuele opnames van de cams te gaan bekijken ga je dat verlies van SS met de cams krijgen. Aan de cams zelf ligt het niet want die blijven altijd werken wanneer je hun eigen software gebruikt.
Net nog eens bij de nas gekeken en draai nu CPU 30% en RAM 56% maar wanneer ik dan file station open en daarna de surveillance map gaat de CPU in het rood naar 99%.
De cams draaien nu 2 dagen stabiel nadat ik de video van 5 naar 4 heb gezet.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 13 augustus 2016, 22:31:48
Je hebt ook nogal wat switches en dergelijke in je netwerk zitten. Heeft die Telenet modem eigenlijk wel gigabit netwerk aansluitingen?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 13 augustus 2016, 22:34:28
De Telenet modem heeft net zoals al de rest in het netwerk gigabit aansluitingen.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Briolet op 14 augustus 2016, 11:24:18

Je geeft wel heel inconsequente informatie. In een bericht lees ik:
Aan de cams zelf ligt het niet want die blijven altijd werken wanneer je hun eigen software gebruikt.

Eerder schreef je juist:
Als de camera uitvalt is hij ook niet meer bereikbaar via mijn webbrowser of via de app van de cam tot dat ik hem zonder spanning zet.

Dan weet ik ook niet meer wat er aan de hand is. Op grond van de tweede quote was ik er van overtuigd dat het probleem in de camera zelf zat.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 14 augustus 2016, 15:22:58
Ja,  het blijkt niet steeds hetzelfde te zijn.
IK ben nu op vakantie en nu kreeg ik deze nacht een melding dat camera 1 toch weer is uitgevallen is in  SS maar  hij was nog wel bereikbaar via de app van de cam.  Ik heb dan via de app de cam heropgestart en dan heeft SS opnieuw verbinding gemaakt.  Echter vanmorgen was de verbinding met SS weer verbroken maar deze keer die ook met de cam software. Dus nu ligt cam 1 er volledig uit.  Ik heb nu voor mijn vertrek de cam software wel zo ingesteld dat hij elke dag om 22u de 3 cams herstart.  Misschien dat cam 1 dus  straks wel terug werkt.  Van de andere kant is het wel triest dat ik met 2 cams geen verbindingsproblemen had en dan betaal je €50 voor een extra licentie en blijkt het niet meer te werken. Dat is ook de reden waarom ik veronderstel dat er met de cams zelf niets aan de hand is omdat er met 2 geen probleem was.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 14 augustus 2016, 15:36:02
Nu begrijp ik er helemaal niets meer van.  Tijdens het typen van mijn vorig bericht heb ik een mail van de nas ontvangen dat de verbinding met cam 1 terug in orde is. Dus zonder de cam zonder stroom te zetten heeft SS de verbinding met de cam volledig terug in orde gebracht.
Kan iemand dit nog begrijpen ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 14 augustus 2016, 15:46:46
Probeer anders eens bij de volgende uitval niet de camera's maar de NAS zelf te herstarten. Het zou kunnen zijn dat Surveillance Station de camera blokkeert.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 14 augustus 2016, 15:58:07
Dat heb ik eens geprobeerd maar zonder resultaat,  alleen de cam toen zonder stroom zetten maakte opnieuw verbinding.
Wat ik daarnet zag was de eerste keer dat ik zag dat bij een totale uitval van de cam voor SS en voor de cam software SS toch de cam terug zelf in orde krijgt.
Vreemd vreemd vreemd.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 14 augustus 2016, 20:03:50
Heb nu de gegevens erbij gezocht van de 215j:

300 FPS @ 720p (1280x720)
90 FPS @ 1080p (1920×1080)
60 FPS @ 3M (2048x1536)
30 FPS @ 5M (2591x1944)

Helaas geeft Synology niet volledig aan hoe ze dat getest hebben maar dat zal zonder extra packages zijn vermoed ik zo.

Als je ze alle drie op 30 FPS hebt staan dan blijft er niet veel power over voor andere extra packages lijkt mij.
Bedenk dat 30 FPS geen werkelijk nut heeft voor personen bewaking, max. 10-15 FPS is voldoende, vaker al 8-10 FPS.
Dan nog de kwaliteit en resolutie die je het liefst hoog wilt hebben vanwege gezichtsherkenning.

Probeer eens hoge kwaliteit en resolutie met 10-12 FPS op alle drie, als je dat al niet geprobeerd hebt.

Citaat
De doorvoer van Surveillance Station is getest met As P1347 (H.264@1280x720@30FPS), door gebruik van continue opname met Liveweergave van Surveillance Station en bewegingsdetectie door camera. Liveweergave en opname delen dezelfde stream van de camera. De opgenomen video wordt elke 5 minuten opgeslagen en de limiet van de archiefmap bedraagt max. 1 GB.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 14 augustus 2016, 23:14:05
Vorige week stonden alle drie de cams in SS op beeldkwaliteit 5 en op 10 FPS.  Ik heb deze dan verlaagd naar beeldkwaliteit 4 en FPS op 10 laten staan maar zonder resultaat. Sinds enkele dagen heb ik dan verder verlaagd naar beeldkwaliteit 3 en FPS nog op 10 laten staan maar nog steeds zonder resultaat. Dat is dus ver van de waarden die jij opgeeft.
Verder heb ik volgende apps actief : cloud station server, mediaserver, PHP 5.6, SS en downloadstation.
Vanavond is om 21u23 cam 1 weer uitgevallen en om 21u28 was deze weer hersteld. Om 22u zijn dan zoals gepland al de drie cams opnieuw herstart is nu is weer alles ok.
Ik heb net ook in package center downloadstation en php stopgezet misschien heeft dat er wat mee te maken. Cloud station wordt momenteel ook niet echt gebruikt want al de pc's staan uit.
We zullen morgen zien.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 14 augustus 2016, 23:50:39
Helaas net weer de melding dat verbinding met cam 1 is verbroken.  :'( :'(

Net nog even getest met de app van de cam en cam 1 is nu volledig offline.
Heb dan SS eens uitgezet en weer aan maar geen effect.
Heb daarna DSM herstart maar ook zonder resultaat.
Vraag me dan af hoe SS die cam toch terug online krijgt ?

Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 15 augustus 2016, 08:10:30

Als je de mogelijkheid hebt:
Cams -->|
NAS   -->| switch --> modem
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 15 augustus 2016, 08:54:31
Als je de mogelijkheid hebt:
Cams -->|
NAS   -->| switch --> modem
Wat bedoel je daar juist mee ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 15 augustus 2016, 09:10:07
Hoe zit het eigenlijk met de IP-adressen in je netwerk? Ik zie dat de camera's 192.168.5.10 / 20 / 30 zijn en dat bijvoorbeeld de NAS een nummer in een heel ander bereik heeft (192.168.5.226).

Ik neem aan dat de nummers vastgezet zijn en dat je ervoor gezorgd hebt dat een ander apparaat niet hetzelfde nummer kan krijgen via DHCP?

Met andere woorden:
- Wat is het ingestelde DHCP bereik van je router.
- Hoe heb je de vaste ip-adressen van je camera's / NAS geconfigureerd. In de router? in het apparaat zelf?

Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 15 augustus 2016, 09:39:42
Wat bedoel je daar juist mee ?

Om de modem uit de picture te krijgen.
Dat is namelijk de enige die het verkeer van alle cams te zien krijgt, en de NAS dan natuurlijk.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 15 augustus 2016, 09:52:40
Je bedoelt zo ?

[attach=1]
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 15 augustus 2016, 10:29:02

Wat ik bedoel is dat de modem buiten spel gezet moet worden omdat die nu de enige is die alle verkeer van de cams ziet.
En dan beginnen met zo basic mogelijk aan te sluiten, dus één switch waar NAS en cams aanzitten.

Dus ja, zoals @Birdy aangeeft maar dan nog meer basic.....zeg maar :)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 15 augustus 2016, 21:27:51
@Hofstede,
Ik ga je vragen nog even opzij laten staan daar ik eerlijk gezegd van die zaken weinig verstand heb.

@MMD & Birdy,
Zaterdag zijn we terug thuis van vakantie en dan kan ik direct de nas rechtstreeks aan de switch hangen zoals in het voorbeeld van Birdy.

In ieder geval allemaal al enorm bedankt om samen mee te denken. :thumbup: :thumbup:

P.S : cam 1 ligt er nog steeds uit van gisterenavond 23u50.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 15 augustus 2016, 22:17:55

Als het goed is nu weer online want het is 22:00 geweest ;)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 15 augustus 2016, 22:25:08
@Karine01: juist dan is het misschien de moeite waard om er naar (te laten?) kijken. Ik heb namelijk een vaag vermoeden dat je te maken hebt met dubbele IP adressen in je netwerk. Als één van de apparaten in je netwerk via DHCP hetzelfde IP adres krijgt toebedeeld als je camera krijg je dit soort rare problemen.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 15 augustus 2016, 22:47:11
De cam is nog steeds offline heb ik net gezien.

Ik kan in die Telenet modem weinig instellen.
Het lan subnet kan ik aanpassen. Je zou trouwens in de Telenet modem geen vaste ip adressen kunnen ingeven. Misschien kan ik daardoor beter in de cams gewoon de dhcp server aanzetten en zelf geen adres ingeven ?
Verder zie ik bij DMZ een IP adres staan dat ik in de tijd ingegeven heb van mijn vaste HP pc maar ik heb al gemerkt dat die steeds een ander ip adres krijgt dus zou ik dit moeten aanpassen ?
Wanneer ik nu in de modem kijk bij verbonden toestellen zie ik echter maar 4 toestellen staan waaronder de nas, cam 2, cam 3 en de Netgear accespoint. Dus voor de modem is cam 1 ook al niet meer zichtbaar.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 15 augustus 2016, 23:04:42
Was net het onderstaande aan het schrijven en zag dat je inmiddels gereageerd had :)
Als ik dat zo lees denk ik dat het tijd wordt eens schoon schip te maken als je thuis komt ;)

Dus ja, zoals @Birdy aangeeft maar dan nog meer basic.....zeg maar :)
Even op terug komen.

Zie nu dat in de gewijzigde afbeelding van @Birdy de modem er nog steeds tussen zit.
Die mag er echter niet tussen zitten.
De bedoeling is juist om een zo basic mogelijk opzet te hebben zodat duidelijk wordt of het dan wel of niet werkt.

Wat @Hofstede schrijft is natuurlijk ook een mogelijkheid, misschien is er iemand in de buurt die bereidt is ernaar te kijken hoe alles zo`n beetje ingericht is.
Wat dan opvalt is dat de apparaten waar een IP bijstaat grote "sprongen" maken, zijn die vast ingesteld en waar?

Als vaste IP`s gezet worden kiest men normaal gesproken een DHCP-bereik van b.v. 192.168.5.100 tot 192.168.5.254 zodat in het bereik 192.168.5.2 tot 192.168.5.99 vaste IP`s gezet kunnen worden. Die vaste IP`s kunnen dan, of in het apparaat vast gezet worden, of in de Telenet modem waarbij die laatste eigenlijk de voorkeur heeft, mooi centraal alles regelen en dan de apparaten op DHCP laten staan.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 15 augustus 2016, 23:24:41
Kan jij dat schema misschien even aanpassen hoe jij het dan ziet zonder de modem ertussen ?

Voor zover ik weet kan je in die Telenet modem zelf geen vaste ip adressen zetten. Die modem deelt alleen adressen uit, zie ook Telenet (https://community.telenet.be/t5/Surfen/Beperken-DHCP-range-op-wireless-router-telenet/td-p/3093)

Dus mijn pc's krijgen steeds een ander ip-adres als de modem zonder stroom valt bv alhoewel dit eerder zeldzaam is.
Bij de cams heb ik dhcp server uitgevinkt en dan zelf dat ip adres ingegeven 10, 20 en 30 op advies van iemand maar dat lijkt mij als leek dan ook weer niet echt logisch als die modem adressen uitdeelt alhoewel deze ip-adressen van de cams toch steeds hetzelfde blijven.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 15 augustus 2016, 23:31:38
Als ik de verwijzing bekijk dan deelt je Telenet modem adressen uit vanaf 100. Dus met je camera's zit je goed. Maar je NAS niet, want die heeft een adres binnen het DHCP bereik. Als je die ook vast hebt ingesteld dan moet je die dus een adres onder de 100 geven. Dat geldt dus eigenlijk voor alle apparatuur waarbij je het adres in het apparaat zelf vastzet.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 15 augustus 2016, 23:38:45

Hmm,

Ik lees verderop dat 2 t/m 49 gebruikt kan worden voor vaste instelling, 50 t/m 99 voor Telenet apparaten en vanaf 100 en hoger voor DHCP (wie heeft dat bedacht... man-o-man)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 15 augustus 2016, 23:40:22
Ik heb de nas niet vast ingesteld. Deze staat op netwerkconfiguratie automatisch ophalen. (DHCP)
Wat me dan wel weer opvalt is dat die cam 1 nu op dit moment niet in de telenet modem zichtbaar is ??

Nog interessante lectuur : telenet info (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=47895&view=unread&sid=17e1c55a010b0bedf05cb39b760e478f#unread)

Maar 2 t/m 49 voor vaste instelling, vandaar dat de ip adressen van de cams dus behouden blijven.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 19 augustus 2016, 00:49:41
Ik merk dat cam 1 nog steeds niet online is.
Wat stellen jullie nu voor ? Eerst zaterdag de nas aan een switch hangen i.p.v aan de Telenet modem ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 19 augustus 2016, 08:54:35
De 3 Cam's en NAS op 1 Switch.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 21 augustus 2016, 00:04:47
Net de nas aan de switch gehangen en nu afwachten.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 21 augustus 2016, 18:07:47
Ik begrijp niet hoe het kan maar tot nu toe werken de drie camera's perfect zonder uitval.
Maakt niet uit in welke van de twee switchen ik de nas stop maar geen uitval meer.
Heeft iemand daar een verklaring voor ?
Nas in de modem==>1 cam van de 3 valt uit.
Nas in de switch===>perfecte werking van de 3 cams.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Briolet op 21 augustus 2016, 19:49:35
In de router zit ook een switch. Als die het verkeer niet goed aankan laat hij steekjes vallen. Nu neemt je losse switch dit verkeer over.

Zelf verdenk ik ook dat de switch in mijn Airport 4th generation, het verkeer ook niet goed aankan. Ik heb echter nog nooit de moeite gedaan er een switch voor te zetten om het uit te testen. (Of mijn twee airports om te wisselen, want de andere is een 5th generation.) Anderzijds geeft mijn 2 MP camera de meeste disconnects en de 4 MP camera's juist weer niet.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 22 augustus 2016, 10:28:06
Ja, het moet allemaal juist zitten om correct te werken.
Het gaat hier om enorme datatransfers veronderstel ik.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en hopelijk hebben anderen er ook wat aan.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 23 augustus 2016, 01:22:54
Dus het modem buiten spel zetten heeft uiteindelijk geholpen.

Er bestaat in video streamen iets als microburst (http://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/solutions/Enterprise/Video/Medianet_Ref_Gd/medianet_ref_gd/chap2.html#wp1190774).
Misschien dat het modem daar ook last van heeft.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 23 augustus 2016, 14:58:19
Blijkbaar toch weer iets te optimistisch geweest toen gisteren cam 1 er weer uitlag.
Stekker eruit en weer erin, nachtje gewerkt tot deze voormiddag er weer eruit.

Het moet toch echt wel in de cam gaan zitten want na het uitvallen is de cam voor niets meer bereikbaar en zelfs het lichtje op de switch brand dan niet meer.

Ik heb nu de transfo verwisselt met cam 2, nu weer afwachten.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: mchp92 op 23 augustus 2016, 16:27:56
Probeer eens of die ene Cam1, als enige aangesloten, er ook nog steeds uitvalt. Dan weet je iig of het aan sec de camera ligt, of aan de combinatie. Als ie niet uitvalt, wat als je 2 of 3 (beide separaat proberen) erbij zet. Wat doen 2 en 3 samen, als 1 los hangt?
Kun je nog varieren met PoE vs trafo?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Peter01 op 23 augustus 2016, 16:55:23
Ik heb daarstraks de transfo's verwisselt en nu draait alles weer(even) normaal.
Ik ga zo nog even aankijken wat er nu gaat gebeuren. Ik hoop stiekem dat cam 2 nu gaat uitvallen.

P.S : PoE is toch niet toepasbaar hier ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 23 augustus 2016, 17:11:40
He ? Is er een connectie tussen Peter01 en Karine01 :?: behalve "01" dan. ;D
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Peter01 op 23 augustus 2016, 17:24:55
Karine01 is mijn vrouw en we zijn beiden een beetje met dit probleem bezig maar zij iets meer dan ik blijkbaar.
Ik mag de technische zaken doen.(transfo's verwisselen en de cams aan de muur hangen) Zij zorgt voor de oplossingen.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 23 augustus 2016, 17:36:00
Lol (:
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 23 augustus 2016, 17:42:03
Die cams waren mijn idee maar mijn man heeft er intussen weer wat grijze haren van bijgekregen.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 23 augustus 2016, 17:45:16
Nog meer lol ;)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 23 augustus 2016, 18:04:52
Vraag me af hoe die beveiligingsfirma's dat doen als die ook zo zitten te prullen voor alles op punt staat.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 23 augustus 2016, 18:06:22
Die gebruiken iets andere camera`s  zou ik denken en hebben vaak een apart netwerk voor de camera`s.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 23 augustus 2016, 18:12:16
Waarschijnlijk.
Ik hou jullie verder op de hoogte, als het weer fout gaat horen jullie me wel. ;)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: jervanheg op 24 augustus 2016, 10:00:33
Vraag me af hoe die beveiligingsfirma's dat doen als die ook zo zitten te prullen voor alles op punt staat.

Die gebruken systemen die enkel en alleen dat doen....
Bestaat ook voor particuliere markt, en zijn trouwens al snel een stuk goedkoper dan de combo NAS + Licenties + Cams. Een HD-bewakingssysteem met 5 camera's (3 binnen, 2 buiten waarvan 1 dome) en 500Gb harddisk heb je al voor EUR 400.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Pippin op 24 augustus 2016, 10:03:20

Wordt CCTV niet een beetje obsolete?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 11:46:26
Het heeft goed gegaan tot 09u20 en toen is de verbinding met cam 1 verbroken. Om 10u is de verbinding dan automatisch herstelt.  Om 10u20 is deze dan terug verbroken en dat is nu nog steeds zo.  Ook voor de camera software is cam 1 niet meer bereikbaar. Ik  veronderstel dat het lichtje op de switch van cam 1 ook uit is nu.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 14:57:53
Net volgende test gestart, camera 2 afgekoppeld.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Briolet op 24 augustus 2016, 16:41:41
In elk geval is het veelbetekenend dat het verbindingslampje op de switch uitgaat. Dit geeft aan dat de volledige verbinding wegvalt over die lijn. Je hoeft het probleem dan niet meer in de nas te zoeken, maar in de camera zelf of de bekabeling. (Of in de switch maar die kun je uitsluiten omdat het probleem ook met de router optrad.)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 17:09:25
Ik stel me dan wel de vraag waarom het lampje dan zelfs dagen tot een week uitblijft tot ik de stekker uitgetrokken heb en weer ingestoken om dan weer een dag goed te werken ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 24 augustus 2016, 17:42:16
Citaat
Ik  veronderstel dat het lichtje op de switch van cam 1 ook uit is nu.
Mag ik ook veronderstellen dat het UTP-lichtje van de Cam ook uit is dan ?

Waar het op lijkt is dat de Cam zelf uit is gegaan, check dan of het Status Ledje nog rood knippert aan de voorkant van je cam.

Dan moet deze wel aan staan:

[attachimg=1]
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: mchp92 op 24 augustus 2016, 17:55:59
Als lampje op de switch uit gaat, denkt de switch dat er niets meer op die poort zit. Dat suggereert dat de cam helemaal niets meer op de lijn zet. Doet idd defect vd cam vermoeden.....
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 21:49:25
Ok, vanavond was het alweer zover.
Dus cam 1 en cam 3 is nog aangesloten.
20u30 de verbinding met cam 1 is verbroken, om 20u31 de verbinding is hersteld.
Om 21u08 de verbinding met cam 1 is verbroken.
Het lichtje op de switch is uit maar het led lichtje van de cam brand nog wel.
Ik kan eventueel de cam nu eens draadloos verbinden om te zien wat dat geeft.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 24 augustus 2016, 21:57:05
Citaat
Het lichtje op de switch is uit maar het led lichtje van de cam brand nog wel.
Even voor de duidelijkheid:
Het Status Ledje knippert rood aan de voorkant van de cam.
De ledjes van UTP poort (Cam) zijn (ook) uit.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 21:58:52
Het status ledje aan de voorkant is rood en dus actief het utp ledje kan ik nu zo niet zien.
Ik ga nu de cam eens aansluiten via powerline eens kijken wat dat geeft.

P.S : een tip die ik van iemand anders kreeg :
Veel embedded hardware kan niet goed omgaan met netwerk conflicten. Wat er dan vaak gebeurd is dat de netwerk stack "crashed" en dan stopt de camera met sync pakketten sturen richting de switch waarna het lampje op de switch uitgaat.
Het uitgaan van de link kan dus veroorzaakt worden door een extern netwerk probleem (packet storm, IP conflict, etc.).
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 22:04:41
Ik zie hier iets gebeuren.
Ik heb net de kabel uit de switch gehaald en in de powerline gestopt en deze in het stopcontact gestoken. Aan de stroom van de camera ben ik niet aangeweest. Direct krijg ik een mail dat de verbinding met cam 1 is hersteld.

Dus het lijkt dat we in de goede richting aan het zoeken zijn. Nu maar weer afwachten tot morgen.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 24 augustus 2016, 22:17:54
 :thumbup: :thumbup:
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 22:21:20
 :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Net melding verbinding met cam 1 is verbroken. Zelfs niet meer bereikbaar via de cam software.
Netwerklampje op de powerline was ook uit.
Ik ga cam 1 nu nog draadloos verbinden en dan zien we morgen wel weer.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 24 augustus 2016, 22:23:38
 :thumbdown: :thumbdown:
Titel: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Hofstede op 24 augustus 2016, 23:26:47
Staat de wifi in de camera's nu eigenlijk wel uit? Kun je die uitschakelen? Bij dergelijke camera's valt me op dat ze voor wifi en bedraad hetzelfde MAC adres gebruiken. Als ze dan zowel bedraad als draadloos verbinding maken dan levert dat problemen op.
De Foscam die ik nu gebruik kreeg later een firmware update die de wifi uitschakelde als de netwerkkabel werd aangesloten om dit te verhelpen.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 24 augustus 2016, 23:38:17
Momenteel zijn cam 2 en 3 bedraad en de wifi staat uit,.
Van cam 1 heb ik de draad uitgetrokken en de wifi ingeschakeld, en inderdaad het ip adres blijft hetzelfde dus ik hoef verder niets te doen.
Momenteel dus weer al de drie cam's online.
Nu weer afwachten.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 25 augustus 2016, 16:39:52
Uiteindelijk dan toch hoop in zicht.
Cam 1 is nu aangesloten via wifi en tot nu toe geen enkele verbroken verbinding gehad.

Moet het dan aan de datakabel liggen of kan dit ook nog een instelling in het netwerk zijn ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Birdy op 25 augustus 2016, 16:46:45
Wissel die kabel eens om of, test de kabel met kabel tester (http://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-tester/187/2231/netwerk-kabel-tester.html?gclid=COqm2KTn3M4CFcUV0wodIkQCFA) ;)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 25 augustus 2016, 19:58:06
We gaan de kabel eens goed bekijken ja.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 26 augustus 2016, 16:37:51
Eindelijk lijkt het probleem dan opgelost te zijn.
Mijn man heeft gisterenavond de stekker van de datakabel afgeknipt en er een andere aangezet en tot nu toe geen enkele uitval meer.
Zou toch sterk zijn dat dat het probleem was maar tot nu toe blijkbaar wel.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 05 september 2016, 20:04:06
Tot de dag erna weer de verbinding uitviel van cam 1.
MAAR, Uiteindelijk nu alles volledig opgelost en nu al een week zonder ook maar enige uitval.
Dit door ook de tweede fiche van de kabel te vervangen (aan camera kant).
Het enige probleem was dus een slecht contact van beide RJ45 fiches.
OEF. :P
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: nlrela op 10 september 2016, 19:31:02
Heb zojuist 2 D-Link DSC-2630L gekocht en heb eveneens het probleem dat de Synology "verbinding verbroken" aangeeft.
Op de D-Link app zijn de camera's wel zichtbaar. Helaas kunnen deze camera's alleen wireless verbonden worden, dus een
nieuw kabeltje gaat bij mij niet werken ...

De camera's hebben een vast IP. Netwerk is 5GHz (op 2.4 wekte het ook niet).
SSS heb ik al opnieuw geïnstalleerd, camera's 400x gereboot etc helaas alles echter zonder succes-

Iemand nog een idee?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 10 september 2016, 19:53:03
Misschien dit topic al eens goed overlezen.
Ik zou eerst al beginnen met de kwaliteit en beweging zo laag mogelijk te zetten om te kijken dat zo alles al werkt.
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: nlrela op 11 september 2016, 13:35:27
Kwaliteit zo laag mogelijk
Beiden camera's ondertussen op verschillende (sub-) netwerken (192.168.0.x en 192.168.1.x)
SSS opnieuw geïnstalleerd
Camera's gereset en opnieuw geconfigureerd

Camera's zijn beiden via IP "normaal" te bereiken en via de D-Link app kunnen de beelden normaal bekeken werden
Schijnt dat het één van de twee camera's is, die het probleem heeft. Deze kan zich klaarblijkelijk op een of andere
manier niet bij SSS aanmelden / activeren. SSS geeft direct "verbinding verbroken" aan (ook als de andere camera
van de stroom afgehaald is) ....

 
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: nlrela op 11 september 2016, 13:39:49
Als ik onder Configuratie de verbinding test, krijg ik wel elke keer een groen vinkje ...
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: Karine01 op 11 september 2016, 13:56:25
Kan je hem niet bedraad aansluiten om te testen ?
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: nlrela op 11 september 2016, 14:08:30
Zoals ik al schreef kunnen de camera's alleen wireless verbonden worden (helaas geen LAN poort)
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: nlrela op 11 september 2016, 14:09:28
Misschien te snel gekocht ... ging voor de 1080p en, nachtzicht, redelijke prijs etc.

Niet op LAN poort gecontroleerd
Titel: Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
Bericht door: fvanholten op 18 april 2017, 10:48:07
Hoi, had dezelfde problemen, ss neemt wel op maar in live view verbinding weg na ongeveer 1 minuut. Ook inladen van beeld in liveview en andere applicaties van ss duurde erg lang. Alles geprobeerd, updaten, ss opnieuw installeren, cams updaten, alles geprobeerd maar verbindingen werden steeds verbroken. Wat was er bij veranderd? Van Ziggo naar KPN overgestapt en KPN Veilig geinstalleerd. Toen ik KPN Veilig (F-secure) verwijderd had GEEN, ja echt GEEN problemen meer. Alles werkt weer lekker snel. Wellicht voor jou ook een oplossing?