Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: tjerkpolle op 22 oktober 2017, 14:17:14

Titel: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: tjerkpolle op 22 oktober 2017, 14:17:14
sinds 2 weken geeft surveillance station aan dat de verbinding met mijn 2 Dahua IP camera's verbroken is.
Ik krijg ook geen opnames meer.

Als ik inlog op de server en de verbinding met de camera's test krijg ik een groen vinkje en ook het camera beeld te zien.
Ook via de Dahua app op de telefoon werkt de verbinding wel en krijg ik beeld.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik 2 weken geleden een keer de stroom uitgeschakeld heb (server opnieuw opgestart) en dat ik nadat het toen niet werkte ook een DSM update gedaan heb.
Verder heb ik al geprobeerd een camera te verwijderen en nieuw te installeren. Dit werkt niet.
Ook een herinstallatie van Surveillance station werkt niet.

Titel: Re: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: Remon1979 op 22 oktober 2017, 20:38:32
Hoi Tjerk,

ik had hetzelfde met 1 specifieke Dahua camera, ook met name na een kleine DSM update.
Ik moest deze toen resetten en opnieuw aanmelden in SS en t werkte weer gedeeltelijk.
Heb een tijdje geleden een ticket aangemaakt zodat ze in mn nas kunnen kijken alleen schiet dat voor geen meter op!

Dus probleem blijft nog wel bestaan
Titel: Re: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: tjerkpolle op 26 oktober 2017, 13:06:05
Antwoord van Synology helpdesk:

nr.7 (onvif camera installatie) lijkt nu te werken.
geen idee welke nadelen dit heeft t.o.v. installeren als Dahua camera?

==============

Thank you for contacting Synology support.

1. Please check if your Surveillance Station is the latest version. If no, please upgrade the system and then try to connect again.
 2. Please disable the MTU. (Control Panel > Network > Network Interface > Edit)
 3. If camera connected via WiFi, try a wired connection, make sure the connection is stable.
 4. Please check if the firewall blocks the RTSP or HTTP ports.
 5. Please try to change the Transport protocol to HTTP or TCP: (IP camera >> edit >> Device Setting)

 6. Please check if the camera has the latest FW. If no, please upgrade the FW to the latest version.
 7. Try to add the camera as ONVIF
 8. If it is possible, can you try to play the camera's RTSP stream via VLC player?
Titel: Re: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: Remon1979 op 26 oktober 2017, 13:19:24
Hoi,

Ja ik heb momenteel de 5231 RZ als onvif draaien en de 4431 gewoon met de driver van de Dahua.
T werkt nu maar als er een dsm update komt ben ik zomaar de verbinding kwijt. Heb nu ook de laatste firmware draaien op zowel de ss als de camera’s.

Blijf het vreemd vinden dat de 5231, terwijl deze in de ondersteuninglijst voorkomt niet via de driver werkt.

Gr Remon
Titel: Re: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: tjerkpolle op 27 oktober 2017, 12:26:21
Ik krijg de 1 van beide camera's nu wel aan de praat met de onvif instelling, maar de andere nog niet....
Heb synology nog maar eens geschreven. Hopen dat ze kunnen helpen.
Titel: Re: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: Remon1979 op 27 oktober 2017, 13:12:15
Oké, ga er volgende week weer mee aan de slag. Vreemd dat ze wel de camera ondersteunen maar ze draaien alleen op de onvif driver??
Titel: Re: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: tjerkpolle op 30 oktober 2017, 20:00:45
Heb nu toch beide aan de praat gekregen via onvif.
Kreeg nog een DSM update en daarna werkte het.
Toch vreemd dat de Dahua instellingen niet werken.
Titel: Re: opeens verbinding camera's verbroken
Bericht door: Remon1979 op 30 oktober 2017, 20:30:57
Oke, bijzonder als ze de camera’s wel ondersteunen.
Ik heb vandaag weer een nieuwe camera binnengekregen.
Zal komende week even kijken of die wel via de originele driver werkt.
M’n eerste Dahua werkte wel prima via de driver.