Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: TPFKAS op 28 maart 2017, 17:40:08
-
Hallo allemaal,
Ik heb een Foscam C1 gekocht, maar SS vindt hem gewoon niet.
Ik heb hem met de software van Foscam gewoon draadloos in mijn netwerk weten op te nemen en ik kan de beelden ook gewoon zien vanuit hun app. Ik zie in mijn router ook dat het IP-adres van de camera. Maar als ik SS automatisch laat zoeken of handmatig alle gegevens van de camera invoer lukt het niet om de camera te vinden.
Ik heb al een aantal andere topics zitten lezen over dit soort problemen, maar daar vind ik ook geen oplossing.
Ik heb een modem/router van UPC (tegenwoordig Ziggo) die ik in Bridge mode heb gezet. Daarachter een Archer C7. Ik heb al geprobeerd om de camera bedraad aan de router te hangen, maar dan vindt SS hem ook niet.
Kan iemand me op weg helpen?
Gr.
Ton
-
ONVIF geprobeerd?
-
Ja, ook al. No luck.
-
Het juiste devicepack al geïnstalleerd? Device Pack 3.5-0859... volgens Synology comptabiliteitslijst.
De C1 ondersteund geen OnViv, dus zal het via het devicepack moeten ;)
-
Ah, ik zie het, een binnen cam....ik ga er automatisch vanuit dat Cam's ONVIF ondersteunen :lol:
-
Bedankt voor jullie vlotte reacties.
Na wat gezoek bleek dat de camera op poort 88 zat.
Ik heb hem even opnieuw geconfigureerd. Enige dat ik volgens mij veranderd heb is UPnP aangezet. Anyway toen werd de camera wel gevonden.
Even getest: de camera werkt ook met de ONVIF driver, maar ik gebruik toch maar die van Foscam.
Problem solved
-
Enige dat ik volgens mij veranderd heb is UPnP aangezet.
In je CAM ?
Dat heeft alleen maar zin voor "auto" port forwarding (niet voor het vinden van je CAM door SS) echter, dan moet je in de Router ook UPnP aanzetten en dat moet je juist niet doen !
Lees hier (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/) en zet UPnP uit.
-
Mmm, bij mij stond UPnP in de router aan. Heb hem dus maar uitgezet. Nu kan ik alleen niet meer op de NAS komen en geen idee hoe ik dat nu weer moet herstellen. :'(
-
OK. Heeft even geduurd, maar nu kan ik de NAS weer gewoon gebruiken. Ik heb hier nog wat vragen over, maar dat doe ik wel even in dat andere draadje.
-
Na wat gezoek bleek dat de camera op poort 88 zat.
De meeste (alle?) Foscam camera's zitten default op poort 88. Dat moet ook in de handleiding staan.