Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Corpus op 15 januari 2015, 11:11:47
-
Ik heb 2 Abus tv7240 camera's. Deze worden niet herkend door het systeem. Volgens het Duitse forum zou ik de firmware moeten vervangen door die van Levelone fcs-1060. Dit lukt me niet. Is er een andere manier om mijn camera's toch te gebruiken in surveillance station?
Groet Will de Kleijn
-
Ik heb het bericht op het duitse forum even gelezen.
Je moet niet de firmware van de camera vervangen maar je moet de camera in Surveillance station instellen als zijnde een Levelone FCS-1060.
Hopelijk helpt dit je verder.
-
Oke, dank voor je reactie, ik ga het proberen, Groet
-
IK heb gedaan wat Cobra 45 adviseerde maar kom er niet uit. Wat doe ik verkeerd?
-
Tot hoever kom je, ofwel waar gaat het verkeerd ?
Wat zijn de gegevens van de camera zoals
IP nummer = xxx.xxx.xxx.xxx
Poort = xxxx
Gebruikersnaam xxxxxxxx
Wachtwoord = xxxxxxxx
De gegevens hoef je hier niet te zetten als je ze maar weet, en zeker weet dat ze goed zijn.
Is de camera wel te benaderen via de bijgeleverde software als die er bij is geleverd ?
Is de camera wel te benaderen via een Web interfase en indien ja heb je deze getest ?
Maak de gebruikersnaam en het wachtwoord in het begin niet langer dan 8 tekens en gebruik geen speciale tekens
Om je echt verder te kunnen helpen zijn er toch echt meer gegevens nodig dan het werkt niet.
Hopelijk helpt het lijstje met vragen en de afbeelding je verder op weg.
Cobra045
-
Dank voor je snelle reactie. De camera s zijn via abus/eytron programma gewoon te gebruiken, ook kan ik de camera's via tablet en Ipcamviewer van extern benaderen.
IK heb het juiste ip adres...... en poortnummer tw. 80
Bij invullen poortnummer 80 en 8080 geeft hij melding; zie bijlage cam
en bij vullen poortnummer 554 zie bijlage cam 2
Camera is niet beveveiligd met wachtwoord dus dat vul ik dan niet in
Als proef heb ik de camera wel met wachtwoord beveiligd maar krijg dan dezelfde meldingen als beschreven.
Gr Will
-
Zat dit even mee te lezen.. Neem voor de cam eens andere poorten! Bv 9000 oid. 80 en 8080 zijn niet echt handig om te gebruiken.
-
Dank voor je snelle reactie. De camera s zijn via abus/eytron programma gewoon te gebruiken, ook kan ik de camera's via tablet en Ipcamviewer van extern benaderen.
IK heb het juiste ip adres...... en poortnummer tw. 80
Bij invullen poortnummer 80 en 8080 geeft hij melding; zie bijlage cam
en bij vullen poortnummer 554 zie bijlage cam 2
Camera is niet beveveiligd met wachtwoord dus dat vul ik dan niet in
Als proef heb ik de camera wel met wachtwoord beveiligd maar krijg dan dezelfde meldingen als beschreven.
Gr Will
Het is dus duidelijk dat er een of meer van de instellingen niet juist is en daarbij kan ik wijnig voor je betekenen.
Daar je de camera van extern kunt gebruiken geeft dus aan dat je in de router deze poort doorgezet hebt naar je camera, dus moet je het juiste IP nummer hebben (intern)
Probeer het eens met "door de gebruiker gedefinieerde instellingen" met de volgende bronpoort instellingen.
/video.mjpg
/video.mp4
/video.h264
/video.3gp
Mischien dat andere op dit forum je verder kunnen helpen.
-
Alle poorten en bronnen geprobeerd, zonder resultaat. Bedankt voor het meedenken.
-
Heb alle beschikbare camera modellen doorgelopen en geprobeerd en nu blijkt dat ik met Vivotel PD 8136 de abus camera TV7240 volledig kan gebruiken. Nogmaals dank voor het meedenken.